• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • MissMijah

isabelel: hoppas de små kryar på sig de med!

• Brudgummarna
    MissMijah skrev 2008-11-28 12:17:54 följande:
    brudgummarna: det var ju bra det iaf. vad är du för sjuk, om man får fråga?
    Jag har gjort två lite större operationer så jag är egentligen inte sjuk utan bara konvalecent.

Tyvärr så visade det sig att jag har en blödningsstörning när jag låg på bordet och jag förlorade halva min mängd blod innan de fick slut på blödandet. Sedan har jag fått en uppsjö av komplikationer efteråt med blödningar, en infekterad njure, infekterade sår osv. Så jag har varit riktigt ynklig och hitills legat inne på tre sjukhus *suckar*

Idag så tog jag mig dock ut till affären och är hur stolt som helst. Snart är jag jag igen.
  • FruHögstadius

var in på romance för en stund sedan och såg att de fått in massor med nya trycksaker, men jag kan inte gå in på dessa, bilderna kan man klicka på men sen kommer man till starsidan typ. jätteirriterande, jag hittade ett sådant fint som jag bara "måste" ha, åh, hoppas det funkar snart.

missmijah: vad har du beställt?

• Brudgummarna

pandis: Det är riktigt jobbigt när ens husdjur mår dåligt. Hoppas du får besked snart och en bra helg.

• FruHögstadius

har skickat ett mail till en cateringfirma till nu, hopaps dessa svara, de verkar verkligen seriösa, och maten låter supergod.

vad tror ni om

♥ Laxtartar med laxrom & rödlökscréme fraiche

♥ Rosmarinstekt oxfilé med kantarellsallad & potatisgratäng

♥ rabarber & jordgubbskompott med mousse på vit choklad & mascarpone

♥ kuvertbröd till maten

♥ och sedan passionsfrukt tårta med kokosdrömbotten

jag är jättenöjd med menyn och vi kommer nog att hamna runt 18 000 för maten så nu väntar jag spänt på serveringskostnaderna och alkohollistan ( de kunde fixa sådant, så vi ska se vad vi tjänar på att köpa eget eller beställa med maten).

Min blivande misstänker att alla firmor som har något med bröllop att göra har skickat ut massmail om att akta sig för bridezillan som ställer stora krav.

han har varit rikigt delaktig idag så jag är stolt och nöjd för dagen.

ska skicka ett mail till en fotograf nu.

• makupala

var idag inne i Nyköping och hittade faktiskt en affär som sålde panduro hobby artiklar till min stora glädje! klämde och kände på lite olika papper, men tyvärr fanns pappret inte i silver.. så det kan blir lila ändå.. hmm.. tåls att tänkas på..

Brudgummarna skrev 2008-11-28 01:13:23 följande:
    makupala, gå till någon fysisk pappershandel och känn lite på olika papperskvaliteter och se vilken vikt som passar dig. Tjockleken anges i antal cm per kvadratmeter. 300 g/cm² är ett bra tjockt papper som står stabilt om du viker det. Vanliga kopieringspapper är 80 g/cm².Vilket som är bra för dig beror lite på typ av inbjudningskort och eget tycke.
  • MissMijah

brudgummarna: men kära vän vad du har fått vara med om mycket trist, men du verkar vara stark. fortsätt kämpa.

isabelle: massa smått och gott. våra servetter, alla kort, banderoll, ballonger, toastmasterklocka, gästbok, placeringkortshållare etc.. jättefina saker!!

• MissMijah

isabelle: gud vilken meny!!! gotti!!
    haha bridezillas we are indeed

• FruHögstadius

vad roligt, jag vill okcså ha kort från romance, hittade ett sådant fint, de hette felice men jag kommer inte in på det,

• Fenixx

fick åka in till jourcentralen igår och som jag anade så har jag åkt på halsfluss, lagom skoj. men redan idag så är det mycket bättre, tack vare medicinen. halsont är sjutton inte skoj.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4