Ni som haft lite mer "budget" bröllop...Kostnad?
Bara lite nyfiken på hur mycket ert bröllop gick på i slutändan.Ska vi gifta oss i kyrkan så lär det nog bli budget i sånt fall.
Tips o råd är välkommet!
Bara lite nyfiken på hur mycket ert bröllop gick på i slutändan.Ska vi gifta oss i kyrkan så lär det nog bli budget i sånt fall.
Tips o råd är välkommet!
snyftar kul o räknas som lågbudget även fast jag vet det... men vi räknar inte med bröllopsresan då iofs, är ju svårt o hitta bra lokaler tycker jag. mina största poster är
mat 12000
mannens kostym 6000
fotografen 6500
resten blir ganska "billigt" försöker hitta någon som vill göra min ring bara, med egen köpta stenar...från diamatia.com.
min blivande jobbar på ett lager och får alltså inte mycket i lön och jag pluggar på högskolan så alltså inte mycket där heller...
vårt bröllop i maj nästa år kommer gå på 40-45tkr som det ser ut nu.
jag tycker inte det känns som något budget bröllop för vi får det vi vill ha (med skruv).
vår bröllopsresa är inte heller inräknad i denna summa...
vissa gör ju rejäla resor på 50tkr så då e det ju klart att totalsumman rusar!!
glömde skriva att vi har två småbarn som sak ha vinteroveraller, stövlar och allt oxå.
plus en stor släkt där julen är stor!! alltså går mycket pengar på julklappar och sånt...
önskar att pengar växte på träd!!!!!
Soon and very soon skrev 2008-08-12 18:21:56 följande:
Soon and very soon skrev 2008-08-12 18:21:56 följande:
Jag och min blivande man har sparat ca 4000 kr per månad var. Vårt bröllop kommer att kosta ca 85 000. Det har inte alls varit svårt att spara, men vi har inga barn att försörja. Bröllopsresan har vi fått av våra föräldrar.
Lycka till!