Ni som haft lite mer "budget" bröllop...Kostnad?
Bara lite nyfiken på hur mycket ert bröllop gick på i slutändan.Ska vi gifta oss i kyrkan så lär det nog bli budget i sånt fall.
Tips o råd är välkommet!
Bara lite nyfiken på hur mycket ert bröllop gick på i slutändan.Ska vi gifta oss i kyrkan så lär det nog bli budget i sånt fall.
Tips o råd är välkommet!
Originalrosen; hur länge planerade ni ert bröllop då?
vi hamnade någonstans mellan 20-30 000 till 65 pers med mer exakt summa vill jag inte räkna ut *s*
hade då klänning från kina (med egen design så den är precis som jag vill ha den), fest i bygdegård, med caterad buffe och bar där vi bjöd på allt.har inte gjort avkall på nåt men vi är inga som fastnade för jättedyra ringar eller nåt sånt vilken kan få summan att braka iväg rejält, vi köpte schalins turin ring och tjänade 3000:- på att köpa dom på nätet jämnfört med en guldbutik i stan
Oj, ja jag vill inte tänka på hur mycket pengar man slösar på denna dagen.
Men vi blir ca 140 gäster - kalaset kommer gå loss på ca 100 000 kr och så har vi bokat bröllopsresa för 20 000 kr utöver det...
Malleno; 140 gäster var inte dåligt!
Har ni bjudit precis allt och alla då eller har ni världens största släkt hehe
Mmm, kostnaden sticker iväg fort för minsta lilla saken..
Ja, vi har försökt att få ned gästantalet men nästan alla tycks komma...=S
Tur att 2 av mina syskon bokade av annars hade vi varit uppe i 150..suck..
Ja, både jag och min m2b har stora släkter.. Bara jg har 6 syskon med familjer och sen kommer kusiner med deras familjer utöver det..
Vi har blivit tvunga att minska antalet vänner och bara ta de allra närmsta.. :)
ni får ursäkta med 70.000kr är väl endå inte "budget"? Det är lite övre medelutgift skulle jag vilja säga...
Vi har planerat sen december-07 ungefär. Från början var jag lite mer optimistisk vad gäller pengarna, att 50 000:- skulle räcka långt, men sen har vi diskuterat fram o tillbaka om hur vi verkligen vill ha det, så då tyckte vi att det var värt att lägga lite mer pengar. Man gör det bara 1 gång och då vill vi bara njuta! Vi kommer att vara 64 personer på festen (Typ en restaurang där vi har med egen alkohol) och äta förrätt, buffé, tårta o sen "gottebord". Fotograf var en post där vi sparade mycket pengar då vi har en vän som är prof. fotograf.
Glömde skriva att vi önskar oss presentkort på Bröllopsresa i present, så det är utanför budgeten.
Men det finns ju en massa smarta tips man kan ta till om man vill dra ner på kostnaderna! Jag köpte te x mina skor på Tradera för 100kr, helt oanvända, passar jättebra och är jättefina. Jag ska heller inte ha en traditionell bukett utan tänker beställa en för 500kr och så får floristen anpassa sig efter det - det blir tydligen mer och mer vanligt att man gör så, enligt min florist. Jag ska surfat runt på nätet efter min drömring, och hittat den på nordstansguld.se för 1500 kr billigare än i affär.
Väldigt bra att få räkna om på budgeten för att mycket är billigare än man tror! :)