• Umbraz
    Äldre 8 Aug 20:37
    31471 visningar
    230 svar
    230
    31471

    Böllop Umeå 2009!

    Hej, letar efter en bra lokal att ha bröllopsmiddagen. Vi ska endast ha en kortare middag utan fest så jag vill inte hyra ett helt ställe, vi blir dessutom max 50st. Det bästa vore ju en restaurang med en avskild del för slutna sällskap. Jag ska kolla upp Plaza och Aschanska villan. Någon som har erfarenhet av dessa ställen eller tips på någon annan lokal.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 20:36
    Ser nu efter ett gäng dagar att jag skrivit fel.Bröllop ska det vara och ingenting annat!!!

  • Svar på tråden Böllop Umeå 2009!
  • mymelo­dy
    Äldre 29 Oct 12:00

    Hej allihopa! Vad kul att man kan utbyta lite ideér med andra "brudar" i Umeå.
    Jag och min sambo planerar att gifta oss 8/8 2009. Vi har inte hunnit så långt o planeringen än, vi tittar på lokaler och kyrkor. Som det ser ut just nu så står det mellan Tavlesjö eller Strömbäck? Vårat problem är att hitta en tillräckligt stor lokal som rymmer ca 120-140 personer. Vi har kollat på bygdegården i Tavlesjö men jag gillade Svedjans lägergård mer, men där rymms inte lika många? Är det någon som har några tipps om en stor fin lokal runt Umeå? Bygdegården i Stöcke var redan bokad =( Men finns säkert mycket som man inte känner till.
    Jag har kontakt med Annas fest och mat och vi väntar på en ungefärlig offert. Funderar på färger till bröllopet och är lite sugen på vinrött/grått och vitt? Har börjat kolla på klänningar på internet (bilder etc) men tänkte gå till någon butik i helgen för att prova. Har sett en klänningen som heter Valdemar av Manuel Mota åt Pronovias, den är så fiiin och romantisk, men ack för dyr... ca 22000kr.
    www.pronovias.com/index_entrada.asp
    Funderar på att sy upp en likande kopia? Läste inlägget om kinaklänningar? Kanske kan vara något frågan är om man vågar och om det blir bra?
    Oj vad jag har delat med mig av lite allt möjligt, men detta är så långt som jag har kommit, ni får gärna komma med förslag eller ideer angående allt möjligt.
    mvh

  • mymelo­dy
    Äldre 29 Oct 12:02

    Ska förresten kolla på en bröllopssvit idag på hotell Aveny, så får se hur det går? Men läste att stora hotellet annars verkr vara bra så får kanske kolla där också =)

  • Vill nu
    Äldre 29 Oct 12:35

    Vad kul med en till! Vi har ju nästan samma färgtema, fast vi har silver i stället för grått!
    Officiersmässen på I20 är ju jättefin och rätt stor har jag för mig, men jag vet tyvärr inte om det är tillåtet att ha caterimg där...
    Vi har också pratat med Anna, underbar människa! Efter en stund med henne sråd har vi till 99% bestämt oss för att strunta i bröllopssvit och ta 2 nätter i vanligt hotellrum i stället... Kostar bra mycket mindre pengar än en natt i svit, som man förhoppningsvis inte kommer så tidogt till! Annars var vi inne på Stora Hotellet, innan dess. Jättefint!
    Så du har också förälskat dig i flr dyr klänning... Har också surfat runt och fastnat för en Maggie Sottero. har inte budgeterat för en klänning för 10-15000... Ska dock ta mig i kragen och börja prova snart, så kanske man hittar något man gillar ändå, annars får det bli kinavarianten...


    mymelody skrev 2008-10-29 12:00:03 följande:
    Hej allihopa! Vad kul att man kan utbyta lite ideér med andra "brudar" i Umeå. Jag och min sambo planerar att gifta oss 8/8 2009. Vi har inte hunnit så långt o planeringen än, vi tittar på lokaler och kyrkor. Som det ser ut just nu så står det mellan Tavlesjö eller Strömbäck? Vårat problem är att hitta en tillräckligt stor lokal som rymmer ca 120-140 personer. Vi har kollat på bygdegården i Tavlesjö men jag gillade Svedjans lägergård mer, men där rymms inte lika många? Är det någon som har några tipps om en stor fin lokal runt Umeå? Bygdegården i Stöcke var redan bokad =( Men finns säkert mycket som man inte känner till.Jag har kontakt med Annas fest och mat och vi väntar på en ungefärlig offert. Funderar på färger till bröllopet och är lite sugen på vinrött/grått och vitt? Har börjat kolla på klänningar på internet (bilder etc) men tänkte gå till någon butik i helgen för att prova. Har sett en klänningen som heter Valdemar av Manuel Mota åt Pronovias, den är så fiiin och romantisk, men ack för dyr... ca 22000kr. www.pronovias.com/index_entrada.aspFunderar på att sy upp en likande kopia? Läste inlägget om kinaklänningar? Kanske kan vara något frågan är om man vågar och om det blir bra?Oj vad jag har delat med mig av lite allt möjligt, men detta är så långt som jag har kommit, ni får gärna komma med förslag eller ideer angående allt möjligt.mvh
  • mymelo­dy
    Äldre 29 Oct 12:46

    Tack för tippset " Vill nu" jag ska kolla upp I20. Jag ringde nyss till en butik i Sundbyberg som hade klänningen som jag troligen vill ha, den kostade 18500. Jag vill absolut åka dit för att prova den, kan ju vara så att den inte är som man tänkt sig heller? Eller så är den underbar och så blir man "kär" i den och så duger inget annat... men det är en risk som man får ta... hi hi.
    Kul med liknande färgtema, tycker att vinrött är fint o kontrast till det vita (och svarta för killen, alt. grått) vinrött är för mig en varm färg som symboliserar kärlek också =) Du har rätt angående bröllopsnatten, man spenderar antagligen inte så mycket tid där, vi har också tänkt på det. Men ska kolla i alla fall och se, men det är definitivt en sak som man kan spara in några slantar på... och kanske lägga på en fin bröllopsresa istället. Ska definitivt kolla lokalen du tippsade... tack!

  • Havsro
    Äldre 30 Oct 15:52

    Det går nog alldeles lysande tror jag...det är bara det där med brudklänning..... men det löser sig nog! :D


    Umbraz skrev 2008-10-28 11:15:58 följande:
    Ja, det är absolut nödvändigt, annars halkar man efter då tempot går i rasande fart. Hur går det för dig?
  • umekic­ki79
    Äldre 1 Nov 08:36

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth

    Fixade M2B´s kläder i förrgår. Han hyr sina kläder på Högtidskläder och han var såååååå snygg o stilig i dom!!
    Jobbar på att hitta en präst...har hört att det kan vara bra att ha när man ska vigas ;D
    Har frossat på Panduro, så nu ska inbjudningskorten göras (6st.
    Snart är februari här.......

  • Vill nu
    Äldre 2 Nov 12:09

    Ja, det är inte länge kvar nu! Ni som varit på högtidskläder, behöver man boka tid, eller är det bara att gå dit?
    Var har du hittat din klänning?


    umekicki79 skrev 2008-11-01 08:36:57 följande:
    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabethvill nu: 7 mars i Sävar kyrka070809: 1 augusti i Strömbäck umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth Fixade M2B´s kläder i förrgår. Han hyr sina kläder på Högtidskläder och han var såååååå snygg o stilig i dom!! Jobbar på att hitta en präst...har hört att det kan vara bra att ha när man ska vigas ;D Har frossat på Panduro, så nu ska inbjudningskorten göras (6st.Snart är februari här.......
  • umekic­ki79
    Äldre 3 Nov 12:06

    Jag köpte min klänning på Högtidskläder. Jag gick dit utan att boka tid och hade turen att det inte var så mycket folk där då. Vill man vara säker bör man nog boka tid...

    Vill nu skrev 2008-11-02 12:09:57 följande:


    Ja, det är inte länge kvar nu! Ni som varit på högtidskläder, behöver man boka tid, eller är det bara att gå dit?Var har du hittat din klänning?
  • hoppan
    Äldre 3 Nov 12:18

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka (eller 25/7)

    Det känns lite som om allt hänger i luften jag har prel.bokad en del lokaler men vi får tyvär inte boka stadskyrkan ännu.
    Det vore skönt om allt var klart redan nu.
    känns som om jag ligger lite efter er andra. Jag har dock ringen liggande hemma i byrålådan redan har beställt och gjort min egen ring. Liknar engelberts solar pave ring med en liten egen stil. Vad har ni för ringar och klänningar jag behöver lite tipps angående brudklänningar. Har varit in och tittat lite på er andra. Lycka till

  • 010809
    Äldre 3 Nov 12:59

    jag ska till högtidskläder och prova på fredag hade jag tänkt..
    Så jag ringde och kollade hur det var med bokning när jag såg vad umekicki79 skrivit (blev lite nervös), men hon sa att det bar var att komma in och prova..

    så man bokar altså inte tid på högtidskläder!

  • Havsro
    Äldre 3 Nov 16:19

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka (eller 25/7)

    Har man ork så kan jag annars tipsa om Stallet i Vännäs, kanske inte precis samma utbud för herrar som på Högtidskläder...men typ halva priset... Vi ska hyra mannens där!
    Jag har nog bestämmt mig till 99% att beställa klänning från intrenet. Kollat alla butiker i stan och hittar inget som känns rätt, även kollat märkena de säljer.. nu blir det nog denna: www.sheshopping.com/shopexd.asp
    Det är bra med kontakter - jobbar lite extra på Stora hotellt så vi får ta en provboning på bröllopsnatten (alltså helt gratis! Tjoohoo) Sen ska vi ta at från en tjej i Tavelsjö som verkar toppen bra!

    Känner nog som de stora grejorna är fixade faktiskt...

    Hm..vad ska jag nu gör då... ;)

  • Vill nu
    Äldre 3 Nov 21:07

    Då var fotograf bokad! SÅ SKÖNT! Ska försöka få tag på Änglalikt och se om de har nån tid för klänningsprovning i helgen, och så blir det nog en tur på Högtidskläder antingen nu iceckan eller nästa...

  • Vill nu
    Äldre 3 Nov 21:08

    Hur lång tid tar det med klänningsprovning förresten? Hinner man på en lunch?

  • hoppan
    Äldre 4 Nov 22:29

    Villken fin klänning havsro!
    Har du ört någonting angående sheshopping hur deras klänningar är? JAg har hittat en på deras hemsida oxå som jag har fallit för!

  • mymelo­dy
    Äldre 5 Nov 22:01

    Vill nu skrev 2008-10-29 12:35:19 följande:


    Vad kul med en till! Vi har ju nästan samma färgtema, fast vi har silver i stället för grått! Officiersmässen på I20 är ju jättefin och rätt stor har jag för mig, men jag vet tyvärr inte om det är tillåtet att ha caterimg där...Vi har också pratat med Anna, underbar människa! Efter en stund med henne sråd har vi till 99% bestämt oss för att strunta i bröllopssvit och ta 2 nätter i vanligt hotellrum i stället... Kostar bra mycket mindre pengar än en natt i svit, som man förhoppningsvis inte kommer så tidogt till! Annars var vi inne på Stora Hotellet, innan dess. Jättefint!Så du har också förälskat dig i flr dyr klänning... Har också surfat runt och fastnat för en Maggie Sottero. har inte budgeterat för en klänning för 10-15000... Ska dock ta mig i kragen och börja prova snart, så kanske man hittar något man gillar ändå, annars får det bli kinavarianten...
    Vi tittade på lokalen på I20 idag, det var superfint! Hade bara sett bilder innan men vi tyckte det var ännu finare i verkligheten. Det var en perfekt lokal för att vara så många, personalen var trevlig och hjälpsam och jag tror det
    är en grymt bra lokal att ha fest/dans i efter middagen. Det känndes helt rätt. Imorgon ska vi kolla på Stöcke bygdegård bara för att vara säker, men jag tror att det ska mycket till för att vi ska ändra oss nu. Så tack för tippset =)
  • mymelo­dy
    Äldre 5 Nov 22:09
    010809 skrev 2008-11-03 12:59:09 följande:
    jag ska till högtidskläder och prova på fredag hade jag tänkt.. Så jag ringde och kollade hur det var med bokning när jag såg vad umekicki79 skrivit (blev lite nervös), men hon sa att det bar var att komma in och prova.. så man bokar altså inte tid på högtidskläder!
    Hej! Man behöver inte boka tid på högtidskläder, man kan bara komma förbi. Men du kan även boka tid. Jag valde att boka en tid och ska därför dit nu på fredag. Kan vara rätt skönt tycker jag, då man säkert behöver mycket hjälp och får vara lite i fred också, men det är ju en smaksak. Detta blir den första bröllopsaffären jag går till i Umeå, tänkte även titta in på
    A&K, men där har jag ingen bokad tid.
  • 010809
    Äldre 6 Nov 07:52

    Jasså, hmm..knepigt att hon inte sa det då..hon sa inget över huvdtaget om bokning till mig..

    jag hade tänkt mig dit i morgon oxå, så jag hoppas de kan ta emot två om vi kommer samtidig.. =)

    annars blir jag irriterad om hon sagt att jag inte behöver boka tid och nu har tagit ledig från jobbet för att gå dit..

  • Vill nu
    Äldre 6 Nov 12:19

    mymelody:
    Vad kul att ni gillade lokalen! Gick det att lösa med catering, eller tar ni maten därifrån i så fall?
    Kul att pröva klänning! Har bokat tid på Änglalikt den 15:e, och ska nog ringa Högtidskläder och boka då, för att vara på säkra sidan! Är lite nervös för det här med provning faktiskt!

  • hoppan
    Äldre 8 Nov 17:19

    Hej hur går det för alla.Nu börjar det kännas som om det går frammåt även för mig. Det känndes lite motigt ochsom en uppförsbacke. nu har vi varit och tittat på en ny lokal på Sofiehem. Den har en scen och stort och luftigt är det. Bra lokalhyra oxå.Vi ville ju helst vara i stan. Annas kommer på måndag får att gå igenom allt. Ni som har varit och kollat på klänningar hur tidigt skall man vara ute? Kommer det några nya modeller? Skulle vara roligt och höra lite mera för er som det håller på att dra ihops sig Trevlig helg och lycka till!

  • hoppan
    Äldre 8 Nov 17:21

    Vet någon hur man tar bort inlägg? JAg har fått två länkar till några konstiga internetsidor pågrund av att jag glömt två mellan slag?

Svar på tråden Böllop Umeå 2009!