• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Blue Topaz

Halloj!

Såg att tråden stängt IGEN!

Är på semester i F-bo och mår sådär (grav. migränen), v.12 nu.

Grattis igen Victoria!

Kram på er allihop, får skriva mer hemma!

• Ammo

Bra gjort att snabbt öppna en ny tråd Karin!
    3 mån går snabbt när man har roligt

Vicky, det låter dom du har haft en jättebra förlossning!
    Och det är så vanligt att hamna i deprission efter så klandra dig inte för det, det går över. Min kompis som fick barn i maj var deppig och knappt utanför dörren på 1,5 månad innan det släppte.

Jobbar hemifrån idag, har bara 60 mail från chefen + allt annat att gå igenom, suck....

• Victory

Ja, jag vet att det är vanligt med nedstämdhet, och jag hade försökt förbereda mig på det. Men nu känns det redan bättre. Vi var till svärmor en av de där dåliga dagarna och hon hade letat fram allt som hon sparat från när D var liten. T.o.m. gammal plastad frotté! Och hon förväntade sig förstås att vi skulle vilja ha allt. D var väl inte så negativ men jag vägrar ha 35 år gamla saker i pojkens säng! Usch, fick en gråtattack bara för det (men efter att vi åkt). Sen hade hon även köpt en massa barnkläder - på loppis! Jag som inte gillar begagnat. Kunde hon inte ha kostat på sig något nytt? Men man kan ju inte tacka nej (det hamnade längst in i garderoben).

• Ammo

Oj förstår dina känslor, först alla dessa hormoner som bubblar i dig nu och sen dessa gamla saker. Skulle också blivit ledsen om jag fick gamla kläder.

Nu har jag klarat av min första jobbvecka, soft och bra. Inte farligt alls. Men det är en lugn period nu så jag lär få saker att göra senare.

Fyllde år i går och fick en massa fina presenter, kläder, presentkort, klocka, turridning på islandshästar mm.
    Orkade inte ha något stort så det blev bara familjen.
    Tack för gratulationen Iza

• Blue Topaz

Hittar du hit nu Ylva? =)

Jobbigt att känna så Vicky, men jag tror vi alla går igenom samma sak. Vi fick också en massa begagnat från Tomas familj som jag mest bara tyckte luktade gammalt och äckligt. Hade iaf på Leo gamla saker typ två gånger så att de såg det och sedan åkte det ut! ;)

Grattis Jess!!

Berättade på jobbet idag, gud så skönt att få det överstökat!! Och det gick superbra! Kan ändå inte dölja magen längre.
    Har åkt på karpaltunnelsyndrom nu också.. jag får verkligen inte vara smärfri!!

• Yllo

Jepp nu har även jag hittat hit

Låter som om du hade en bra förlossning Vicky.. trist dock med depressionen Kan förstå att du vill ha nya fina grejer till lillkillen.. din svärmor vill nog bara vara snäll. Vi gav massor med kläder som jag och min bror hade haft åt min f.d. svägerska när dom fick sitt första barn.. men det var faktiskt mest för att dom inte hade något alls åt flickan

Har nu städat och väntar nu på att våra gäster från Åland ska dyka upp. Vi skulle egentligen ha varit på crusing i kväll, men då det spöregnar så bestämde jag och B oss för att vi stannar hemma.

B har varit såååå duktig. Han har sytt nästan hela sin nya uniform klar Han har bara en ränsel och damasker kvar att sy. Han har sytt en ny jacka, vinterbyxor, hatt och lägermössa. han funderar också på att sy en ny skjorta, men sa att den kunde vänta.

Själv har jag spacklat och slipat styvdotterns rum. Väntar bara på att sista omgången spackel ska torka så att jag kan slipa färdigt. Därefter är det dags för tapeter och golv. Måste komma ihåg att ringa till B´s kompis som lovat komma och hjälpa till med innertaket. Snart är hennes rum klart

Skulle vilja plocka mer körsbär också.. har ca 1 kg i frysen, men saften som jag kokade förra veckan börjar redan ta slut Supergod saft!!

• Ammo

Vad är karpaltunnelsyndrom? Låter inget trevligt iaf...
    Vilken v är du nu?

Vad duktig du är Ylva som fått så mycket gjort.
    Vi har inte gjort ett smack i helgen. I går var vi bara hemma och idag var min syster m fam samt martins syster m fam och grattade mig och sem stannade några kvar och åt middag.
    Skönt att bara ta det lugnt med, har ju flängt runt hela sommaren.

• Yllo

Karpaltunnelsyndrom har jag för mig att ska ha något med fötterna att göra. Smärtsamt ska det vara, men det går att operera.

Idag har jag sandpapprat färdigt i styvdotterns rum.. och så har vi varit på bio och även köpt en ny kamera. I morgon vet jag inte vad jag ska hitta på att göra... funderar på att ta en sväng till Skärholmen och se om jag hittar något skoj.

• Blue Topaz

Nästan rätt Ylva =)
    Karpaltunneln sitter i handleden och i den går alla nerver och lite annat. När man är gravid svullnar man och ofta sätter det sig även i handlederna vilket gör att tunneln svullnar och klämmer allt som går i den vilket kan arta sig lite olika. Oftast domnar och sticker det i fingrarna och svullnar det mkt kan det göra mkt mkt ont. Jag har inga domningar men har däremot väldigt ont och tappar all kraft när det kommer som värst. Där emellan känns handlederna bara lite konstiga och svaga. Jag behöver linda dem eller använda skenor som stöd för att det inte ska bli värre.
    Förra gången fick jag det bara en gång, i v.26. Nu har jag fått det otroligt tidigt, oftast kommer det inte förrän efter v.30. Har jag tur blir det inte värre igen..

Idag var jag på KUB- test. Testet visade att det var en risk på 1 av 7322 att barnet lider av de vanligast kromosomavvikelserna eller större missbildningar. Låg risk räknas från 1/1000 så det var ju riktigt bra odds =). De ser förståss inte lika mkt som vid det stora vanliga ultraljudet men en hel del iaf.
    Så skönt att se pyret röra sig och att få höra att oddsen iaf är så små!!

Berättade för övriga jobbet idag med en t- shirt som det stod "För mycket mat på semestern??.. Nej, det är en BEBIS!!" på. Det blev många skratt.. ;)

Vad ni är duktiga nu Ylva! Du måste visa bilder sen!

Mår du bättre nu Victoria?

Nej, nu ska jag lägga upp lite bilder vår lila ailian i galleriet på FL!

Var är Iza??

• Ammo

Åh vad spännande att se pyret KOmmer ni ta reda på vad det är denna gång med?
    Vart hittade du den där roliga t-shirten?
    Hoppas verkligen du blir av med det där hemska i händerna låter inte skönt alls.

Idag har vi haft bröllopsdag! Iza med för den delen, vart har hon tagit vägen?!
    Ordnade barnvakt och åkte och åt 3 rätters på Sjöpaviljongen i Bromma, så mysigt och så fantastisk mat!
    Vi är verkligen inte bortskämda med att gå ensamma på restaurang ensamma.

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!