• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Ankan80

mmm...låter härligt!!

Kanelisen skrev 2008-09-02 14:46:53 följande:
    Haha, usch, ja det är nog nu på upploppet som alla problem dyker upp, när man tror att man har koll på allt. Vad skönt att det ordnade sig för dig Snart fru W!Jag kom precis hem från en underbar långpromenad med hunden, vi gick en mil i Skånes vackra bokskogar. Jag har en ledig dag idag och har bestämt mig för att inte göra något mer bröllopsinriktat idag (förutom det där med blommorna då), man måste pausa lite annars blir man nog knäpp... Jag är inte heller ett dugg nervös, har ju i och för sig nästan tre veckor kvar men ändå! Jag brukar alltid vara nojjig så nu börjar jag bli nervös för att jag inte är nervös, haha! Nånting ska man ju oroa sig för.
  • matildaochniklas

Jag är inte heller nervös, men oerhört förvantansfull och lycklig som aldrig förr!

Idag har jag hämtat våra f-ringar som blivit polerade, kanonfint!
    Köpt strumpor och kalsonger till min blivande.
    Handlat lite god frukost till morgonen efter (vi kommer sova hemma)
    Köpt två jättefina klockor till toastmastrarna så dom kan göra sig hörda, dessutom på rea
    Ringt cateringen och meddelat telnr till vår serveringspersonal.

Känns skönt!
    Igår ringde dom från konditoriet och dubbelkollade vår beställning, det kallar jag service!

Det enda som är kvar nu är nog att printa ut vigselprogrammen och fixa bordsplaceringstavlan, skönt!

Vi tror dessutom att min bror och hans fru har åkt upp till bb idag, båda har mobilerna avstängda, de har dom aldrig annars! Jag håller iaf tummarna för att allt ska gå bra om dom nu är där.

• Tutik och Prasart

Låter som att alla är både nervösa och förväntansfulla.

själv är jag bara så fruktansvärt glad.
    I går trodde jag att jag alldrig skulle få ordning på det förbaskade festprogrammet.
    Men så kom min sambo hem. Och fick slita hårt för alla fel som jag hade gjort.
    Han satt i hela fem timmar för att få ordning på allt nästan från starten. Vid 00.00 på natten var han så trött i huvudet att han inte orkade tänka mer. Så han sände in det som det var och de på tryckeriet tyckte att det blev bra.
    Jag hoppas att det är klart tills i morogon.

Tack snälla sambo för att du fick ihop vårt festprogram som jag hade fåt så lustigt.
    Stor kram till dig

matildaochniklas skrev 2008-09-02 16:19:52 följande:
    Vi tror dessutom att min bror och hans fru har åkt upp till bb idag, båda har mobilerna avstängda, de har dom aldrig annars! Jag håller iaf tummarna för att allt ska gå bra om dom nu är där.
    Får hålla tummarna för dom att de blir föräldrar nu i dagarna och du blir faster.
  • Kärlek08

det frågar alla mig också men jag känner mig lugn, just nu iaf.

jag ligger just nu på en tvåa för nu känner jag att jag har gjort det jag kan. det enda som är kvar på listan nu är:

hämta ringar (torsd)
    fixa festlokalen(fred)
    hämta alkoholen på bolaget (torsd)
    handla lite mat (torsd)
    vaxa mig (onsd)
    göra naglar (torsd)
    packa väskan till hotellet (onsd)
    packa brudväskan (torsd)

aprilsolen skrev 2008-09-02 10:04:06 följande:
    Oh, och jag som försöker att inte dubbelkolla allt, är annars expert på det, och helst trippelkolla också...Hittills har faktiskt inga problem dykt upp, men peppar-peppar, man vet ju inte inför slutspurten.Och ALLA frågar om jag är nervös, hela tiden, Av omtanke såklart, men än så länge är jag faktiskt inte nervös, det är ju tio dagar kvar. Klart jag kommer att vara som ett litet asplöv då, men just nu har man ju massor av annat att tänka på också. Var ligger ni på nervös-skalan?
  • sandybee

Hämtade klänningen idag hos sömmerskan ... blev inte alls som jag tänkt mig. Den var en storlek för stor, vilket vi talade om, men ändå hade hon bara sytt in den uppe vid bysten och inte nere vid magen. När jag påtalade det blev hon helt otroligt hysterisk, stod och skrek på mig i en kvart (helt seriöst!) om att det måste vara jag som gått ned i vikt (vilket jag inte gjort, inte kunnat träna sen dess pga förkylning - dock så går jag aldrig ned vid förkylning utan snarare tvärtom). Efter den hysteriska kvarten lyckades hon iaf lugna ned sig såpass att hon började nåla igen för att jag skulle se hur det skulle bli om hon tog in magen, men jag märkte ingen skillnad på magen - inte heller hade hon nålat magen, utan från höfterna och ner till golvet - istället hade hon nålat bort halva kjolen så det gick från en A-linje-modell till sjöjungfrumodell istället. Då kände jag att det inte var någon idé, så jag tog klänningen som den var och får stå ut med att den inte sitter bra. Är så ledsen!

• sandybee

Låter som du har järnkoll!

Kärlek08 skrev 2008-09-02 19:02:09 följande:
    det frågar alla mig också men jag känner mig lugn, just nu iaf.jag ligger just nu på en tvåa för nu känner jag att jag har gjort det jag kan. det enda som är kvar på listan nu är:hämta ringar (torsd)fixa festlokalen(fred)hämta alkoholen på bolaget (torsd)handla lite mat (torsd)vaxa mig (onsd)göra naglar (torsd)packa väskan till hotellet (onsd)packa brudväskan (torsd)
  • sandybee

Nej, vad jobbigt! Bor själv i Sthlm så kan inte tipsa dig
    Hoppas det ordnar sig! Worst case så får ni ta taxi, det funkar ju faktiskt även om det kanske inte är det man tänkt sig från början.

Snart fru Wennerström skrev 2008-09-02 12:42:37 följande:

gaaaaaaaaaaaaaaaah.. inte bara jag som har problem idag, som alla er andra håller jag också på att dubbelkolla alla poster, och ringe vår skjuts för ett tag sen. HANS BIL ÄR TRSIG OCH GÅR INTE!!! .. blev sur och undrarde varför han inte ringt och påstod att han inte kommit fram på mina nummer.. mycket märkligt.. ja de e tur att man dubbelkollar säger jag... så nu sitter jag här och ringer kors och tvärs för att på tag på en bil!!.. puh.. jobbigt minsann, tur att vi ligger bra till i planeringen annars hade jag INTE haft tid med detta!..ingen här som har koll på om ngn kring hudiksvallstrakten har en bil som kan skjutsa oss??
  • Fröken förväntan
    sandybee skrev 2008-09-02 19:22:18 följande:
    Hämtade klänningen idag hos sömmerskan ... blev inte alls som jag tänkt mig. Den var en storlek för stor, vilket vi talade om, men ändå hade hon bara sytt in den uppe vid bysten och inte nere vid magen. När jag påtalade det blev hon helt otroligt hysterisk, stod och skrek på mig i en kvart (helt seriöst!) om att det måste vara jag som gått ned i vikt (vilket jag inte gjort, inte kunnat träna sen dess pga förkylning - dock så går jag aldrig ned vid förkylning utan snarare tvärtom). Efter den hysteriska kvarten lyckades hon iaf lugna ned sig såpass att hon började nåla igen för att jag skulle se hur det skulle bli om hon tog in magen, men jag märkte ingen skillnad på magen - inte heller hade hon nålat magen, utan från höfterna och ner till golvet - istället hade hon nålat bort halva kjolen så det gick från en A-linje-modell till sjöjungfrumodell istället. Då kände jag att det inte var någon idé, så jag tog klänningen som den var och får stå ut med att den inte sitter bra. Är så ledsen!
    Men de är ju jättetråkigt . Kan du inte försöka prata med henne igen... eller försöka få tag i en annan vänlig själ som vet hur man ska sy in den. Lider med dig och hoppas att det löser sig.
  • sandybee

Det måste ju vara klart till på lördag, och denna tjej rekommenderades av det ställe där jag köpte klänningen, så jag vet inte om det är möjligt att hitta något. Men ska höra mig för. Klänningen funkar, jag kan ha den på mig, men den ser pösig ut på magen och sitter inte alls så som den ska sitta om man tittar i katalogen.

• äckling

Fy så tråkigt Sandybee. Håller tummarna för att du hittar nån som kan hjälpa dig. Man vill ju vara sitt snyggaste jag.

Vi har fortfarande rätt mycket kvar att få ihop. Just nu letar jag första dansen låt. Gärna en på svenska. Så svårt. Ni kanske minns att jag är kräsen med texten osv också . Nån som kan ge ett bra tips. Inte vals, utan tryckare.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!