• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Ullrika

Vi har valt att strunta i festprogram, däremot har vi gjort vigselprogam. Däremot sitter jag och klipper ut fjärilar som jag ska dekorera burkar med som vi sedan ska ha som ljuslyktor till värmeljus. Får se om det blir nåt att ha bara.

• Kärlek08

Jag tycker att det är lite småkul med en caketopper, det är ju enda gången man kan ha det så vi slog till. Det finns en brudgumssmurf och en brudsmurf så vi köpte dem. De brukar finnas i leksaksaffärer och kostar ca 35 kr/st. Vet inte om du vill ha det men oss passar de bra för de är så små vilket passar till vår tårta. Dessutom är vi båda väldigt korta och smurfar är ju som bekant bara tre äpplen höga

Freckles skrev 2008-09-02 21:07:47 följande:
    Nu är alla vigselprogram klara! Skönt.Sista kollen med cateringen och allt verkar vara som det ska, vi får dessutom en tvåvåningstårta fast det bara är 16 bitar - känns lyxigt! Trodde bara det skulle bli som en vanlig, härligt med servicemindade människor!Nu måste jag bara hitta ett brudpar att ha på tårtan. Eller behöver man det? Har ni alla brudpar på era tårtor?Sandybee: jag hoppas det löser sig för det med din klänning. Det är viktigt att det känns extra bra en dag som denna, fast jag tror att du ser helt fantastisk ut i den som den är!
  • Kärlek08

Ja timmar är det nerlagt på våra festprogram så din syrra har nog jobbat hårt. S¨din syrra är edifnitivt värd en fin present

Jag fick för mig att dels skulle vårt festhäfte bara bestå av egenhändigt ihopknåpade, personliga texter och dessutom se likadana ut som våra inbjudningskort. Det ligger massor med timmar av skrivande, researchande, kopierande och pysslande bakom våra festhäften. Jag har gjort det mesta själv men min sambo har hjälpt till. Gissningsvis har det väl tagit 60 arbetstimmar för mig. De ser precis ut som inbjudningskortet i mitt galleri förutom att de är i A5-format. Vigselprogrammen också. Och igår blev de klara...

matildaochniklas skrev 2008-09-02 20:17:13 följande:
    Jag är glad över att vi överlåtit festprogrammet till våra toastmasters, dock har jag märkt att min älskade syster får dra det tyngsta lasset, vilket jag verkligen inte trodde då vi valde. Jag pratade med henne i telefon igår när hon höll på att kopiera programmen, jag hörde hur hon försökte dölja att hon i själva verket precis hade storgråtit! Men jag träffade henne idag och bjöd på lunch, och dom hade blivit bra till slut.Jag vill inte att hon ska jobba ihjäl sig! Och det har jag sagt! Jag har noga påpekat att hon ska koppla av och ha kul under dagen, hoppas hon gör det. Hon är värd en rejäl present sen!
  • Ettplusett

Vi har ett kondis här i stan där dom gör karikatyrer på brudparet som caketopper och det har vi beställt. Kul att se hur det blir

• Ankan80

Fler än jag som tittar på SMHI stup i kvarten?
    Som det ser ut nu blir det växlande molnighet och regnskurar

• avil

Funderar på om jag kanske SENARE då vi är gifta o allt är lugnt,kanske ska bjuda jobbet på tårta.
    Där kan jag ju sätta ett brudpar på toppen-de är inte alltid så fina,men det representerar ju dock vad som hänt! Eftersom vi inte sagt nåt till NÅN.
    Vore lite kul att ta fram på en personalfika....o de lär bli LITE överaskade.O förhoppningsvis glada för mig del.

• Ickaflicka

Sista dagen på jobbet! Jag har släpat mig hit trots förkylningen, för jag ÄLSKAR sista dagen innan semestern! Det är bara att knyta ihop lösa trådar, lämna över sånt som inte är färdigt till någon annan, läsa in på telefonen att jag ska på semester, lägga in autosvar om samma sak på mailen! Älskar det! Får se om jag stannar hela dagen dock, borde nog vara hemma och kurera mig istället.... Men jag har kört alla era trix (utom whiskey som jag hatar, men det kanske blir en liten virre ikväll bara för att...) så nu stinker jag vitlök, är kladdig i munnen av honung och räknar echinagard-droppar i ett! Känns som att det gör susen!

Jag är faktiskt nere på en femma i stress, lyckades orka till sömmerskan och hämta min klänning igår, de har gjort ett fantastiskt jobb med att sy ut den på exakt rätt ställe och gjort en jättefin upphängning av släpet på ena höften... Nu är det bara lite småpyssel kvar, så när m2b kommer hem från Stockholm ikväll så kommer jag nog att rasa ner till en tvåa på stress-skalan!

(Tills jag kommer på att jag inte har hunnit packa för bröllopsresan än, hihi!)

• avil

Ickaflicka-skönt.Men ta en kopp kaffe MED smör o socker i o lite citron i alla fall då!! det har du nog missat??

• snö vit

Japp, här har du en till, kollar varje gång jag vet att de har uppdatering.
    Men du, det kommer bli jättefint ändå & vad jag ahr hört så betyder det tur om det regnar, men visst skulle jag helst iallafall ha uppehåll...
    Vi har köpt ett megastort paraply i silver, kanonsnyggt & precis enligt vårt färgtema.

//Veronic@

Ankan80 skrev 2008-09-03 08:36:32 följande:
    Fler än jag som tittar på SMHI stup i kvarten?Som det ser ut nu blir det växlande molnighet och regnskurar
  • Ankan80

Bara det inte regnar hela tiden så blir jag glad
    En regnskur kan man tåla och betyder lycka som du sa.

snö vit skrev 2008-09-03 08:55:50 följande:

Japp, här har du en till, kollar varje gång jag vet att de har uppdatering.Men du, det kommer bli jättefint ändå & vad jag ahr hört så betyder det tur om det regnar, men visst skulle jag helst iallafall ha uppehåll...Vi har köpt ett megastort paraply i silver, kanonsnyggt & precis enligt vårt färgtema.//Veronic@
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!