• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Robina67

igår beställde jag min brudbukett, tärnbuketter samt corsagen! Såå, det var det sista (?) på to-do listan
    Åh, förutom då göra klart fest- o vigselprogrammen!
    Kan inte fatta att det är 2 1/2 vecka kvar bara....

• Kärlek08

idag kommer min mamma och hjälper oss, och sambon är ledig torsdag och fredag. Problemet är att jag vet inte riktigt vad vi ska göra . Jag ska göra mina naglar idag, det ska handlas lite groggvirke och sånt (mamma får följa med som sällskap), sambon ska hämta ringarna och vi ska hämta alkoholen på bolaget. sedan är det inget mer

På fredag ska vi "bara" göra iordning festlokalen...

• Fröken förväntan
    sandybee skrev 2008-09-03 23:00:25 följande:
    Är inne och kollar sidan stup i kvarten, hoppas på att något mirakel ska hända så att solen skiner just mellan 14-20 i Sthlm (just nu är det just precis då regnet ska komma ).Blev klar med bordsplaceringen kl 03.00 inatt. Har precis mailat över gästpresentationsrimmen till toastmastrarna efter att ha maratonskrivit dem (84 st). Hoppas de blev bra, så svårt att avgöra när man sitter mitt i det.Och så lyckades jag, tack vare tips från ena tärnan, hitta en ny sömmerska som verkar mycket bättre och som kan fixa klänningen till på fredag. Jag brukar faktiskt lägga upp mina byxor där men har aldrig tänkt på att det faktiskt är en festklädesbutik också. Det kändes jättebra när hon nålade och pratade, hon verkade förstå precis vad jag menade och nålade i midjan som jag tror är rätt - i alla fall mer rätt än att nåla från höften och ned Vad har ni andra 6/9-brudar kvar?Jag är ledig från jobbet tors-fre och ska försöka hinna med vaxning, ögonbrynsplock och dyl samt inköp av paraply, sjal och diverse andra saker.
    Vad skönt att det verkar ordna sig med klänningen!
  • lanovia 08

Vill också önska alla 6 sept brudar lycka till! vi ses här igen efter helgen då skall det bli spännande att höra allas berättelser. (kommer nog inte ha tillgång till dator innan)

Vi skall snart börja packa och fixa det sista innan vi ger oss av till stugan och familjen. Med andra ord nu har vi inte mycket kvar. Det sista pysslet och sedan gifter vi oss.

Känns så jäkla bra nu. Skall bara ta ett snack med vädergudarna också.

• Fröken förväntan

Snart FruW: Lycka tilll och ha en underbar dag på lördag (om du inte tittar in innnan dess).

Alla 6-septemberbrudar... jag är säker på att regnet inte kommer ösa ner hela dagen och om det är mulet så blir ljuset PERFEKT vid utomhusfotograferingar (sol kastar bara konstiga skuggor) .
    Ha en fantastisk dag allihop och LOVA att berätta allt sedan!

• lanovia 08

Jo det får gärna vara mulet, bara det inte regnar för då blir det svårt att fota ute.

• Sanfor

Tjoho!
    I måndags pratade jag med min kompis som skall vara fotograf/tärna på bröllopet. Vi bestämde att vi skulle kolla in fotoplatser i närheten av vigselplatsen.
    Det visade sig att hennes "lärare", en kompis till henne som är fotograf och fotar bröllop var i stan, så hon skulle följa med och ge förslag osv. Det kommer bli skitbra!! :D

Sen en stund efter vi hade bestämt det, ringde hon igen och frågade om jag ville göra en secret box. Hennes kompis erbjöd sig att fota mig gratis om hon fick lägga upp några bilder i sitt galleri. Tjoho!!

Vi var hos min kompis och korten blev hur fina som helst! Jag, som undvikit kameror i 10 års tid tyckte om mig själv på vissa av bilderna. Hurra! Då är man duktig fotograf! Särskilt de bilder där jag hade underkläderna till bröllopsklänningen (riktig korsett i smårutigt svart/silver, och stoooor underkjol i tyll som går till vaden) var jag riktigt nöjd med

Nu väntar jag med spänning på bilderna när de är redigerade och utvalda av fotografen (det blev säkert 300 bilder)

• Kärlek08

fasen vad kul sanfor! själv är jag också väldigt nöjd med min secret box och fotona är ju viktiga att de blir bra, de är ju minnen som bevaras för andra och en själv att titta på om 100 år

• avil

Är rent av glad för att jag fått mens!! Haha,för 1a gången i livet!! Man brukar ju inte så gärna vilja ha det,men nu var det ju perfekt att få det! då slipper jag det ju på vår resa!!!
    Trots att jag fått tabletter att skjuta upp den ,men det är ju ännu bättre att slippa göra det.
    Åh,vet att det är ni inte så intresserade av-var bara så glad o tvungen att skriva av mig!
    Dagen närmar sig m stormsteg.
    På lördag måste vi o fixa de sista sakerna-sandaler till barnen o skjorta till mannen o lite sånt.O jag ska på MAKE UP STORE. Blir spännande!!

• Fröken förväntan
    avil skrev 2008-09-04 14:53:31 följande:
    Är rent av glad för att jag fått mens!! Haha,för 1a gången i livet!! Man brukar ju inte så gärna vilja ha det,men nu var det ju perfekt att få det! då slipper jag det ju på vår resa!!!Trots att jag fått tabletter att skjuta upp den ,men det är ju ännu bättre att slippa göra det.Åh,vet att det är ni inte så intresserade av-var bara så glad o tvungen att skriva av mig! Dagen närmar sig m stormsteg.På lördag måste vi o fixa de sista sakerna-sandaler till barnen o skjorta till mannen o lite sånt.O jag ska på MAKE UP STORE. Blir spännande!!
    Jag säger som i reklamen (som gör mig vansinnig eftersom det aldrig stämmer förrän nu då):"Have a happy period!"
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!