• Tabs

Persiskt/Svenskt bröllop

Ska förmodlinge gifta mig i slutet av nästa år.Min kille är från Iran och undrar om någon har tips och ideer på cermonin?fest osv?Ingen av oss är troende och vill inte gifta mig kyrkligt. Helst av allt vill vi gifta oss utomlands men har fått protester från bådas familjer som självklart vill vara med på cermonin ;)
    Är jätte tacksam för alla goda råd och erfarenheter./Helene

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop
  • Vi2iJuli
    SaraPayam skrev 2008-10-28 08:27:39 följande:
    Jättesnygg :)Jag ska ha den som finns i mitt galleri, jag har den redan här hemma :)
    Nice! Har kollat på den också men jag passar inte i ärmar. :)
    Det är en Maggie va?
  • SaraPayam
    Vi2iJuli skrev 2008-10-28 08:29:16 följande:
    Nice! Har kollat på den också men jag passar inte i ärmar. :)Det är en Maggie va?
    Japp från början är det en maggie, men det är uppsydd i kina :) Vad kul att du med hade kollat på den :)
  • Lantzakeri

Oh den har jag med kollat på... men har ni någon aning om hur det är att beställa från Kina vågar man det?
    för det är ju så mkt billigare.

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2008-11-03 10:52:59 följande:
    Oh den har jag med kollat på... men har ni någon aning om hur det är att beställa från Kina vågar man det?för det är ju så mkt billigare.
    Jo men det finns ju ganska säkra sidor som man kan beställa ifrån. Kommer dock inte på någon just nu
    Jo det är ju jättestor skillnad på priset-
    I helgen har vi bokat fotograf & band Jänner mig helnöjd
  • Lantzakeri

Gud vad kul.. jag letar som bara den efter en fotograf..
    vem ska er fotograf vara?

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2008-11-04 09:15:42 följande:
    Gud vad kul.. jag letar som bara den efter en fotograf.. vem ska er fotograf vara?
    Hon heter Anneli...nånting En jättetrevlig tjej, blev verkligen positivt överraskad när vi träffade henne, hon tar fina bilder, har bra idéer osv
    Vart letar ni fotograf nånstans?
  • Lantzakeri

Vart letade du för att hitta en fotograf?

Jag vet inte jag har kollat mkt här faktiskt.. men jag känner inte för att betala 15000 för en hel dag eller 10000 för en halvdag typ

Jag vet inte vart jag ska leta nu.. får väl googla hahaha

• SaraPayam

Men de ligger ju tyvärr där omkring, det är ju det som är lite jobbigt. Sen finns det ju de som tar uppåt 30 000 för en heldag...så 10000 är ändå ganska så bra pris.

Vi blev rekomenderade 2 fotografer utav de på slottet där vi ska gifta oss & sen sen har vi letat på internet. Googlar men på fotograf för man fram hur många som helst

• Lantzakeri

Jaha ok.. jag får leta o se om jag hittar nån hehe

Hur går det annars då med planeringarna?

• SaraPayam

Jo det går framåt, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst...men det blir väl inbjudningskorten & att hitta nån som kan filma på bröllopet.

Själv?

• Lantzakeri

Ja det är d samma här.. jag har gjort ett kort exempel.. ska väl några fler..

har bokat lokal nu och kyrkan e ju klar så nu känns d lite lugnare.. kollar mer på pyssel o sånt man kan göra nu så man slipper göra sista veckan

• SaraPayam

Precis, man vill ju inte stressa med en sån sak
    Vart har ni bokat lokal nånstans?

• Lantzakeri

Vi bokade på hotel sheraton i centrala göteborg.. jätte fina lokaler med stora kristall kronor o så får vi även runda bord så jag är nöjd ;)

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop