• Tabs

Persiskt/Svenskt bröllop

Ska förmodlinge gifta mig i slutet av nästa år.Min kille är från Iran och undrar om någon har tips och ideer på cermonin?fest osv?Ingen av oss är troende och vill inte gifta mig kyrkligt. Helst av allt vill vi gifta oss utomlands men har fått protester från bådas familjer som självklart vill vara med på cermonin ;)
    Är jätte tacksam för alla goda råd och erfarenheter./Helene

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop
  • Vi2iJuli

Ahaa, okej, nä vi kommer bara ha den kyrkliga vigseln vi.
    Är bara en handfull iranier som kommer oc m2b vill gifta sig svenskt. :)

vad är det för saker man har på "sofre aghd"?

• SaraPayam
    Vi2iJuli skrev 2008-10-12 22:14:55 följande:
    Hej på er tjejjor!Ytterligare en här som ska gifta sig med en irani. :)Vad har ni för tips att ge om man ska blanda lite smått persiskt/svenskt?Det kommer väl en handfull iranier, inte mer, så överlägset sevnskar. Kan man bjuda på nån persisk maträtt, spela persisk musik på festen?
    Hej välkommen hit :)

Jag måste hålla med Lantzakeri. Beroende på hur mycket iranier din m2b är, så kan du ju avgöra hur mycket persiskt du vill ha med under ditt bröllop :)

Om det är många gäster som är iranier som bor här i Sverige eller om det är iranier som kommer från iran så kan det ju vara kul för hans gäster med persiska inslag. :)
  • SaraPayam

Detta är skrivet från Mallemo:

Sofre aghd är det persiska bordet som man har när man gifter sig i Iran.. från dekorerade ägg till socker, valnötter mm. Allt representerar någonting med brudparet. Det är jättefint och man bör ha det om man vill ha något från den persiska traditionen också.

• Taha

Hur går det för er med all planering tjejer? =o)
    Själv har jag kört fast lite på lokal fronten så vi letar för fullt nu.

• Vi2iJuli
    SaraPayam skrev 2008-10-13 17:39:38 följande:
    Detta är skrivet från Mallemo:Sofre aghd är det persiska bordet som man har när man gifter sig i Iran.. från dekorerade ägg till socker, valnötter mm. Allt representerar någonting med brudparet. Det är jättefint och man bör ha det om man vill ha något från den persiska traditionen också.
    Tack! =)
    Det låter som att det är något min svärmor kan fixa! :)
  • SaraPayam
    Vi2iJuli skrev 2008-10-26 22:34:55 följande:
    Tack! =)Det låter som att det är något min svärmor kan fixa! :)
    Hahaha det är ju bra att ha någon som kan fixa det åt en ;) Hur har det gått med bröllopsplanerna annars då?
  • Vi2iJuli
    SaraPayam skrev 2008-10-27 10:10:10 följande:
    Hahaha det är ju bra att ha någon som kan fixa det åt en ;) Hur har det gått med bröllopsplanerna annars då?
    Jaaa, bra att ha nån som kan det där. Hon har nog varit på flera persiska bröllop än vad jag har... iaf sitt eget. :)

Annars ligegr rätt mkt på is just nu!
    Inbjudningarna ska jag fixa med snart, behöver köpa till lite grejer.
    Maten, drycken å musiken ska fixas till våren och håller just nu på att kolla upp hår & sminkdelen. :)
    Klänningen ska jag beställa till jul från Kina, ska prova ut lite här i stan först.. håler tummarna på att drömklänningen ska passa! :)

Själv då?
  • SaraPayam
    Vi2iJuli skrev 2008-10-27 22:11:21 följande:
    Jaaa, bra att ha nån som kan det där. Hon har nog varit på flera persiska bröllop än vad jag har... iaf sitt eget. :)Annars ligegr rätt mkt på is just nu!Inbjudningarna ska jag fixa med snart, behöver köpa till lite grejer.Maten, drycken å musiken ska fixas till våren och håller just nu på att kolla upp hår & sminkdelen. :)Klänningen ska jag beställa till jul från Kina, ska prova ut lite här i stan först.. håler tummarna på att drömklänningen ska passa! :)Själv då?
    Här ligger det mesta med på is. Vi ska dock träffa fotograf & bandet som ev ska spela på bröllopet nu till helgen, så det ska bli lite spännande :)
    Sen måste vi sätta igång med inbjudningskorten, de ska ju skickas om ca 12 veckor :)
    Kan vara skönt att ha dem gjorde så att man slipper stressa med det under julhelgerna :)

Vad är det för klänning som du vill ha?
  • Vi2iJuli
    SaraPayam skrev 2008-10-28 08:22:22 följande:
    Här ligger det mesta med på is. Vi ska dock träffa fotograf & bandet som ev ska spela på bröllopet nu till helgen, så det ska bli lite spännande :) Sen måste vi sätta igång med inbjudningskorten, de ska ju skickas om ca 12 veckor :) Kan vara skönt att ha dem gjorde så att man slipper stressa med det under julhelgerna :)Vad är det för klänning som du vill ha?
    Våra ska också iväg efter nyår nångång.

Den finns i mitt galleri, det är den med 3 olika bilder på.
    IM LOVIN IT!

Vilken ska du ha?
  • SaraPayam
    Vi2iJuli skrev 2008-10-28 08:26:10 följande:
    Våra ska också iväg efter nyår nångång. Den finns i mitt galleri, det är den med 3 olika bilder på.IM LOVIN IT! Vilken ska du ha?
    Jättesnygg :)

Jag ska ha den som finns i mitt galleri, jag har den redan här hemma :)
Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop