• Nancy Drew

Han vill att JAG ska fria!?

Jag och min sambo har pratat om giftemål en tid nu, och härom kvällen sa han att om JAG friade till honom skulle han bli jätteglad och säga ja direkt. Det är okej för mig, jag är inte gammeldags, men hur friar en kvinna? Gå ner på knä? Ska jag köpa en ring till honom? Blommor? Hjälp och tips tack!

• Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?
  • ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-10 13:51:52 följande:

Ja, kanske. Eller idag, om min tilltänkta kunde sluta städa och diska och prata med mig istället.
    Gå o gör dig fin så länge.... ...sätt på lite musik......

Eller ge honom ett handtag så han blir klar!

Lycka till!!
  • Leeeloo

Det är klart att du ska fria! Du kan väl läsa en rad eller två ur en låt som du vet att han tycker om. En låt som passar såklart. =)

• Tutik och Prasart

Hoppas det går bra med ditt frieri.
    Och Lycka till

• Nancy Drew

Åh, ni är så bra på att peppa! Jag ska samla mod och laga lunch.
    Shit, fast jag är 99% säker på att få ja, är det ändå jättenervöst. Jag fattar hur alla killar känner sig.

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-10 14:41:10 följande:

Åh, ni är så bra på att peppa! Jag ska samla mod och laga lunch. Shit, fast jag är 99% säker på att få ja, är det ändå jättenervöst. Jag fattar hur alla killar känner sig.
    ...o tjejer känner sig osså när de friar!!

Ja fixa lite gottigt t honom!!!

*håller tummen!*

Återkomm med info!!!
  • didis

Nancy Drew skrev 2008-08-10 14:41:10 följande:

Åh, ni är så bra på att peppa! Jag ska samla mod och laga lunch. Shit, fast jag är 99% säker på att få ja, är det ändå jättenervöst. Jag fattar hur alla killar känner sig.
    Är jättenyfiken - hur går det??
  • Tx2

Haha, jag känner igen det med nervositeten. Hade funderat länge på att fria då han inte fick tummen ur (hans förklaring senare var att jag är den äldre o skall vara den mogna så att tyckte att jag kunde göra det..).
    Hade planerat att slå till på vår semester-resa, skaffat tillfälliga ringar (hans fem kronor på hm..). Så på vår bilresa genom mojaveöknen så hade jag massa fjärilar i magen då jag insåg att det var nu el aldrig (hälsade på vänner så vi var inte själva så ofta). Så på den sista anhalten, med oro att bensinen inte skulle räcka hela vägen, en utsiktsplats så ökade pulsen när jag hittade en liten klippavsatts där vi kunde sitta själva. Fick honom att sätta sig ned bredvid o tog fram min lilla ask o sa att jag hade en present. Samtidigt som han öppnade så frågade jag om han ville gifta sig med mig. Shit, vad nervös jag var, fast jag nog inte räknade med ett nej, men man vet aldrig. Han bad mig ställa om frågan för jag tror att det var så oväntat för honom vid det tillfället. Så tillslut fick jag mitt ja och det var helt underbart, så nu planeras det bröllop.

Med andra ord, man behöver inte göra det så komplicerat. Ögonblicket är tillräckligt magisk när man får sitt ja. Men visst många fjärilar har man.
    Lycka till med frieriet!

• Nancy Drew
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-10 15:08:14 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-08-10 14:41:10 följande:...o tjejer känner sig osså när de friar!! Ja fixa lite gottigt t honom!!! *håller tummen!*Återkomm med info!!!
    Ja, och alla tjejer, så klart.

Äsch, han bara jobbar. Jädrans frilansare som inte kan hålla på det tredje budet.
  • Nancy Drew

Frågade efter ett avsnitt av Carnivàle igår. Vi satt i soffan och jag gav honom mitt hårspänne, i form av en blomma och frågade "Vill du bli min man?" Han sa "Ja, vill du bli min fru?". Såklart jag ville!

Sedan frågade han om jag inte hadee någon ring, inte skulle gå ner på knä eller något. Så då ställde jag mig på knä framför soffan och gav honom plastringen. Den passade nästan. Vi gifter oss i januari nästa år! Jag är så glad!!!

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-11 09:26:26 följande:

Frågade efter ett avsnitt av Carnivàle igår. Vi satt i soffan och jag gav honom mitt hårspänne, i form av en blomma och frågade "Vill du bli min man?" Han sa "Ja, vill du bli min fru?". Såklart jag ville!Sedan frågade han om jag inte hadee någon ring, inte skulle gå ner på knä eller något. Så då ställde jag mig på knä framför soffan och gav honom plastringen. Den passade nästan. Vi gifter oss i januari nästa år! Jag är så glad!!!
    GRATTIS!!! *hihihi* Va kul att du kunde kontra med knäböjning o ring när han frågade!!!
    Januari 2009???? Shit då har du att göra!!!
  • didis

Grattis!!

Här finns så många som gett/fått fantastiska frierier att jag blir avundsjuk!

• Efter 11 år är det min tur

grattis
    Nancy Drew skrev 2008-08-11 09:26:26 följande:

Frågade efter ett avsnitt av Carnivàle igår. Vi satt i soffan och jag gav honom mitt hårspänne, i form av en blomma och frågade "Vill du bli min man?" Han sa "Ja, vill du bli min fru?". Såklart jag ville!Sedan frågade han om jag inte hadee någon ring, inte skulle gå ner på knä eller något. Så då ställde jag mig på knä framför soffan och gav honom plastringen. Den passade nästan. Vi gifter oss i januari nästa år! Jag är så glad!!!
  • Nancy Drew
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-11 13:28:45 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-08-11 09:26:26 följande:GRATTIS!!! *hihihi* Va kul att du kunde kontra med knäböjning o ring när han frågade!!! Januari 2009???? Shit då har du att göra!!!
    Äsch, det blir inget jättearrangemang. Vi listade redan igår vilka vi skulle bjuda, och det slutade på max 25 personer.
  • LizaStina

Grattis. Tiden går fort till januari, snart är du fru.

Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?