Inlägg från: Nancy Drew |Visa alla inlägg
  • Nancy Drew

Han vill att JAG ska fria!?

Jag och min sambo har pratat om giftemål en tid nu, och härom kvällen sa han att om JAG friade till honom skulle han bli jätteglad och säga ja direkt. Det är okej för mig, jag är inte gammeldags, men hur friar en kvinna? Gå ner på knä? Ska jag köpa en ring till honom? Blommor? Hjälp och tips tack!

• Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?
  • Nancy Drew

Tack för alla fina frieri-berättelser!

Jag tror frieri/förlovning i vårt fall betyder att det är dags att gifta sig. Vi vet redan att vi vill leva ihop resten av livet så det behöver inte bli en så stor grej.

Det är nog bäst att han får välja ring själv, så får han en han gillar. Jag funderar på att köpa en ploj-ring med en jättestor sten i, att ha vid själva frieriet så väljer vi ringar ihop sen.

• Nancy Drew

Det är ju rätt lång till nästa skottdag, så jag får nog välja ett annat datum...

Jag tror jag ska göra det utomhus, på något fint ställe. Får lura ut honom på en promenad när det är dags.

• Nancy Drew

Härligt sokkerstruten!

Nu har jag köpt en ring med en GIGANTISK sten i äkta plast på leksaksaffären. Nu måste jag hålla resten seriöst, annars kommer det bli för spexigt, till och med för oss två.
    Jag funderade på att göra det idag, men vi var lite för trötta för att det skulle bli något moment...

• Nancy Drew

Japp, det räknar jag med att han gör, hihi.

• Nancy Drew

Försökte luska igår vad hans favoriträtt är. "Åh, allt som du lagar, älskling". Sen kom jag på det: Jag ska laga en riktigt lyxig frukost till honom!

• Nancy Drew

Nja, fullt så tokig är jag inte heller. Och min kille är mer av en butt-guy i alla fall, haha.

Snickrar på ett tal, nåt fint måste man ju säga.

• Nancy Drew

Äsch, jag fegade ur. Det kanske var regnet...

• Nancy Drew

Ja, kanske. Eller idag, om min tilltänkta kunde sluta städa och diska och prata med mig istället.

• Nancy Drew

Åh, ni är så bra på att peppa! Jag ska samla mod och laga lunch.
    Shit, fast jag är 99% säker på att få ja, är det ändå jättenervöst. Jag fattar hur alla killar känner sig.

• Nancy Drew
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-10 15:08:14 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-08-10 14:41:10 följande:...o tjejer känner sig osså när de friar!! Ja fixa lite gottigt t honom!!! *håller tummen!*Återkomm med info!!!
    Ja, och alla tjejer, så klart.

Äsch, han bara jobbar. Jädrans frilansare som inte kan hålla på det tredje budet.
  • Nancy Drew

Frågade efter ett avsnitt av Carnivàle igår. Vi satt i soffan och jag gav honom mitt hårspänne, i form av en blomma och frågade "Vill du bli min man?" Han sa "Ja, vill du bli min fru?". Såklart jag ville!

Sedan frågade han om jag inte hadee någon ring, inte skulle gå ner på knä eller något. Så då ställde jag mig på knä framför soffan och gav honom plastringen. Den passade nästan. Vi gifter oss i januari nästa år! Jag är så glad!!!

• Nancy Drew
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-11 13:28:45 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-08-11 09:26:26 följande:GRATTIS!!! *hihihi* Va kul att du kunde kontra med knäböjning o ring när han frågade!!! Januari 2009???? Shit då har du att göra!!!
    Äsch, det blir inget jättearrangemang. Vi listade redan igår vilka vi skulle bjuda, och det slutade på max 25 personer.
Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?