• Nancy Drew

Han vill att JAG ska fria!?

Jag och min sambo har pratat om giftemål en tid nu, och härom kvällen sa han att om JAG friade till honom skulle han bli jätteglad och säga ja direkt. Det är okej för mig, jag är inte gammeldags, men hur friar en kvinna? Gå ner på knä? Ska jag köpa en ring till honom? Blommor? Hjälp och tips tack!

• Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 14:23:32 följande:

Jag friade på skottdagen
    Jag gjorde precis samma som Nalle Phu 40...samma upplägg också med mat hemma o supermysigt med levande ljus o härlig musik!!!
  • Pupetta

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 14:23:32 följande:

Jag friade på skottdagen
    jag med! hemma, god mat, massor av ljus och orkidéer, sexiga fodral-klänningen så att han förstod att det var något extra. Jag hade ingen ring, men det gick bra ändå
  • Nancy Drew

Det är ju rätt lång till nästa skottdag, så jag får nog välja ett annat datum...

Jag tror jag ska göra det utomhus, på något fint ställe. Får lura ut honom på en promenad när det är dags.

• Nalle Puh 40

Tror man kan fria hela året när det är skottår

• kanskesnartgifta

ja jag har också läst att det är hela skottåret som gäller för tjejer.:) så hitta någon fin dag.:)

• sokkerstruten

vi hade pratat om det en tid innan men jag friade under tiden vi satt i ett avsvalnat kallt trångt badkar, naken halvt på knä tillsammans med min blivande, i ett badrum på ett hotellrum på island, med inga tända ljus, inga bubblor och lysrörslampan tänd i taket. haha jag kunde inte vänta längre, skulle egentligen friat några dagar senarare! :) Jag hade fixat ringar och han blev totalt överraskad! :) Vi skrattar lite åt det idag att det var så spontant.. haha! Februari 2009 blir vi man och fru! :)

• Nancy Drew

Härligt sokkerstruten!

Nu har jag köpt en ring med en GIGANTISK sten i äkta plast på leksaksaffären. Nu måste jag hålla resten seriöst, annars kommer det bli för spexigt, till och med för oss två.
    Jag funderade på att göra det idag, men vi var lite för trötta för att det skulle bli något moment...

• sokkerstruten

haha.. han får f*n se till att ha på sig den oxå! *s* Nu när du har lagt dyra pengar på en sån fin ring! Visa upp den för jobbarkompisarna å så! ;)

• Nancy Drew

Japp, det räknar jag med att han gör, hihi.

• Nancy Drew

Försökte luska igår vad hans favoriträtt är. "Åh, allt som du lagar, älskling". Sen kom jag på det: Jag ska laga en riktigt lyxig frukost till honom!

Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?