• MilosMamma

Hur får man ihop 150.000?

Alltså hur gör nu?
    ursäkta uttrycket men skiter ni pengar?

Vi har räcknat på ett bröllop på 90 pers för ungefär 40 000, sen
    är det MASSOR med folk som ska ha ett bröllop för 150.000 HUR får ni ihop dom pengarna, det är ju inget man drar in extra över typ ett år? eller?

• Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?
  • SaraPayam

Milosmamma: Sen finns det ju de paren som tar kurvertpris (alltså de betalar för sin mat) i stället för presenter, mm. Det kan ju med vara ett alternativ.

• MilosMamma

jag kan ju meddela att man mer eller ibndre lever på sin sambo/make när man är mammaledig.

självklart jobbade jag innan jag vart med barn, men jag hade en extremt jobbig graviditet med bla för mycket fostervatten= gigantisk mage o många extrakilo pga vatten, plus havandeskapsförgiftning.

så vissa lägen i livet blir man tyvärr beroende av sin sambo. Varken man vill eller inte, ja om an inte sparat ihop pengar innan som man kan leva på med, självklart får man FP men det är ju inget man kan leva på precis.

Alla sätt är br utom dom dåliga, jag själv skulle aldrig ta lå för ett bröllop, men jättebra för dom so gör/måste göra det, bara dom inte gör det i mitt namn.

Mer förslag hur ni med många bjudna fixar ett budget tack.
    bra lösningar på olika saker är välkomna.

• Dsy04

nää tjejer...nu måste jag o ta o simma lite hela jag är fuktig till o med kläderna...ska bada..
    lämnar tråder ha en underbartt dag!!

kommer in senare o läser tråden få se va ni ger milosmamma får råd
    bye/

• Mikabella

Förlåt om jag kommer här o tycker till, men det är en ganska tråkig stämmning på denhär tråden...Vad handlade den om från början?

Mina föräldrar hade blivit jätte ledsan om vi inte hade velat ta emot pengarna. Jag ser inget negativt i att ta emot pengar av anhöriga! Skulle inte ni vilja hjälpa era barn om ni hade möjligheten?!

• Mumriks blivande fru

MilosMamma - det finns massor med trådar om "budgetbröllop" där folk har gett helt fantastisk tips om saker man kan göra själv och spara in på. Jag har hittat många bra tips där!

Lycka till med bröllopet!

• SaraPayam

Mikabella: Jo det har blivit tråkig stämmning här inne, tyvärr.
    Nja alltså om jag säger så här. Jag tycker helt klart att man ska ha ett bra sparande till sina barn. Och vad barnet sen väljer att göra med pengarna är ju upp till dom (men det är ju till sånna saker så som bröllop, körkort, studier, mm som man vill att de pengarna ska gå till)
    Sen är det väl så att om man märker att ens barn är i behov av extra pengar så skulle man säkert ordna det. Men det är ju svårt att sätta sig in i den situationen :)
    Jag skulle inte ta emot pengar utav mina föräldrar, vill inte belasta dem.
    Men alla ser vi olika på det :)

• Mikabella

Milosmama: Ja lycka till med bröllopet. Det finns jätte många små bra saker man kan göra för att hålla nere budgeten. Kanske det man ska satsa på istället för att känna press över att få ihop sjuka summor pengar. Lillebror gifte sig i helgen. Trädgårdsfest med 60 gäster. Buffe, dessert o tårta. Allt till en bugdet av 10000/festen+maten. Sen tillkommer ju såklart andra saker såsom ringar o kläder, men man behöver ju inte köpa den största dimanten o den dyraste klänningen. Det viktigaste är väl iaf att ni säger ja och att ni bli gifta?

• MilosMamma

mikabella: Jo självklart, men samtidigt är ju bröllopsdagen den näst viktigaste i livet liksom, den ska ju vara så perfekt men ändå avslappnad, alla har vi ju en dröm om hur de ska vara o min är att mina nära o kära får vara med.

därför behövs det tips hur man sparar eller handlar billigare osv.

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?