• MilosMamma

Hur får man ihop 150.000?

Alltså hur gör nu?
    ursäkta uttrycket men skiter ni pengar?

Vi har räcknat på ett bröllop på 90 pers för ungefär 40 000, sen
    är det MASSOR med folk som ska ha ett bröllop för 150.000 HUR får ni ihop dom pengarna, det är ju inget man drar in extra över typ ett år? eller?

• Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?
  • Dsy04

tooticki

Jag vet o jag förstår, men jag förstår inte att folk trackar ner folk med sina kommentarer.
    varför inte accepterar att det är hennes egen val.

kanske hon tycker att det är obekvämt att få pengar o allt från sin framtidsman
    kanske hon vill också lägga undan o hjälpa till men hon kan inte för att hon studerar o då valde hon att lägga undan från csn....inte vet jag

alla vi är olika lever olika värld o har olika problem problem o ser saker o ting annorlunda

• SaraPayam

Tooticki: Ursäkta mig, känner mig lite trampad på tårna just nu. Vilka åsikter du har människa.
    1. Jag lånar inte till mitt bröllop
    2. 250 000 finns redan sparade, men vill inte använda alla pengar till bröllopet, utan vill att det ska finnas pengar kvar!!!
    3. Bara för att man har god ekonomi, så är det inget som man ska behöva skämmas över!!!
    4. Jo jag kommer få ett bra jobb efteråt, och det är jag j****t stolt över!

Ursäkta att jag blev irriterad på dig, tycker att du kan ta den diskussionen med mig!

• MilosMamma

jag skulle uppskatta mer förslag på hur folk gör, visst får man sväva ut men vi aslla gör olika, acceptera det!

• SaraPayam

BRA SAGT Milosmamma!!!

Tycker det har spårat ut en hel del här :) Känns som om man ska skämmas över att man har ekonomi för sitt bröllop....hmmm känns inte riktigt bra

• Mikabella

Man kanske kan råna en bank ...eller jobb ihjäl sig...eller kanske hitta en riktigt rik gamal gubbe i USA som man kan gifta sig med o hoppas på att han dör innan bröllopsdatumet i Sverige är satt Nä skämt å sido...Är väl bara att konstatera att människor har olika förutsättningar. Vi har snälla föräldrar med slantar över att skänka, jobbar väldigt mycket båda två, och har haft en väldigt flyt med att känna folk som äger restauranger, butiker och musikanläggningar. Bröllopet kommer iaf inte kosta 150000...men vi sparar så mycket vi kan o lägger överblivna pengar å en riktigt lyxig honeymoon..å kanske en carport när vi kommer hem

• Dsy04

milos mamma
    men måste det vara just 90 pers? hehe sänk ner o då blir det mindre pengar att lägga till

vi har maaaaaaaaaaaaaaaassa folk man skulle vilja bjuda men vi vill inte lägga alla våra sparade pengar till bröllop om du förstår vad jag menar.

vi tog de näsmaste

• MilosMamma

det värsta är att 90 pers är dom närmsta, det är släckten och sen dom vännerna som vi umgås med.

jag har en väldgt stor släckt, o den tänker jag inte skära ner mer på bara för att, har plockat bort 2 morbröder då jag aldrig träffar dom, men resten träffar vi, nästan varge vecka.

• Qwerty12

Fast om man som i mitt fall, faktiskt måste ta lån eftersom jag är en av få (vad det verkar) som började plugga direkt efter gymnasiet (jag är klar när jag är 23) och ska gifta mig med en man som är ett år äldre och också studerar så är det snarare så att man lånar till utbildningen och får ett bröllop på köpet. Vi måste ju låna till utbildningen oavsett (jag går en sådan utbildning som kräver så mkt som alla heltidsutbildningar egentligen borde göra, nämligen heltid och ofta lite till så att arbeta extra är omöjligt och på sommaren "måste" jag ta meriterande jobb som är mindre välbetalda).

Jag är inte ett dugg orolig för mitt höga CSN-lån. När jag är klar kommer jag antagligen omedelbart få jobb på en affärsjuridisk byrå med mkt god löneutveckling. De där räntorna kommer inte vara avgörande för vilka hus o. dyl vi kan köpa.

Jag skulle ha mkt svårt att bli försörjd av min fästman/man för övrigt. Även om det skulle vara smartast rent ekonomiskt så föredrar jag att inte be om pengar/få dem av närstående. Jag tycker det är en sak att man betalar mer av utgifter om man tjänar mer men jag har svårt att se att jag kommer att låta min man undslippa CSN-lån när jag börjar jobba eftersom jag faktiskt har höga lån själv som ingen hjälpt mig att undvika (och som jag naturligtvis kommer att betala själv) medan han valt att göra andra val i livet.

Så om miljonen får vänta ett halvår eller t o m ett par år för att han tar lån så må det väl vara hänt då ;). För mig är ekonomisk självständighet en grundsten för att kunna känna mig jämställd och ojämställdhet är ändå det som krossar flest förhållanden. Den ekonomiska krisen är jag hellre utan.

Alla gör naturligtvis olika val grundat på sina värderingar så jag menar verkligen inte att döma ut någon annans val.

Tooticki skrev 2008-07-24 11:53:16 följande:
    Jo, men poängen i detta fall är att hon klarar att STUDERA utan lånet. Det är BRÖLLOPET hon inte kan spara till utan lånet. Så utbildning och bra jobb får hon oavsett lån eller inte.
  • Dsy04

milos mamma
    hehe ojdå hehe....ja du inte lätt när det är de närmaste är 90, när planerar ni att gifta er?

har läst på massa trådar att buffe är ett billigare o godare alternativ... om du har gott om tid börja o kola nu... va priser på catering ligger så kan du se vad det kan ligga på.

jag menar de måste sänka om man säger att det är till 90 pers...

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?