• MilosMamma

Hur får man ihop 150.000?

Alltså hur gör nu?
    ursäkta uttrycket men skiter ni pengar?

Vi har räcknat på ett bröllop på 90 pers för ungefär 40 000, sen
    är det MASSOR med folk som ska ha ett bröllop för 150.000 HUR får ni ihop dom pengarna, det är ju inget man drar in extra över typ ett år? eller?

• Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?
  • MilosMamma

alltså mina ögon ramlar ur varge gång ja läser nån som ka sätta undan 10 000 varge månad om inte 20 000 helt sjuka pengar ju, vi har inte ens 10 000 kvar när alla räkningar o boende är betalt (inte just nu iaf) helt sjuka summor.

• Dsy04

men om man ser det så här
    efter att hon har läst klart kommer hon förhoppnings visst få ett bra jobb och då kommer hon att jobba o ha råd att betala av sin studielån

• chamor

Mumriks blivande fru skrev 2008-07-24 11:46:59 följande:

att låta klyschig, men gifter man sig inte för att vara med varandra? Skulle jag var tvungen att belåna mig för att ha råd att gifta mig skulle jag lika gärna kunna gifta mig borgeligt och gå på mcdonalds efteråt bara jag fick gifta mig med min m2b.
    Tack! Jag är så GLAD att vi fick loss de här pengarna. Vi trodde vi skulle få ihop typ hälften så nu kan vi få allt vi önskar oss utöver.. Men som sagt. Jag hade kunnat ha en vit klänning från Hm, en självplockad brudbukett och gift mig LIKA lycklig!
  • Tooticki
    Dsy04 skrev 2008-07-24 11:51:26 följande:
    men om man ser det så härefter att hon har läst klart kommer hon förhoppnings visst få ett bra jobb och då kommer hon att jobba o ha råd att betala av sin studielån
    Jo, men poängen i detta fall är att hon klarar att STUDERA utan lånet. Det är BRÖLLOPET hon inte kan spara till utan lånet. Så utbildning och bra jobb får hon oavsett lån eller inte.
  • chamor
    MilosMamma skrev 2008-07-24 11:50:36 följande:
    alltså mina ögon ramlar ur varge gång ja läser nån som ka sätta undan 10 000 varge månad om inte 20 000 helt sjuka pengar ju, vi har inte ens 10 000 kvar när alla räkningar o boende är betalt (inte just nu iaf) helt sjuka summor.
    Håller med! Jag bor hemma nu och har därför inga räkningar typ men då går hela min lön nästan när jag sätter in mina 8000...
  • MilosMamma

vi kommer bjuda 90 pers o ska försöka hålla budgeten på 40 000.

maten kommer bli exotiks bricka , alla gillar de som vi känner plus att ja hatar verkligen sånna där fina konstiga rätter som man oftast har.
    vi kommer ej ha live band utan cd skivor o ljudanäggning.

klänningen ska en kompis sy, jag betalar bara tyg.

brudbuketten gör ja själv då jag är florist, inköpsprs på blommor, håruppsättningen kanske jag gör själv då det ska vara mycket häng, annars har ja flera frisör kompisar.

sprit köper vi i tyskland, lokal är iof inte bestämt än, min moster sjunger på bröllopet, vi åker häst o vagn ( min brors tjej o häst) osv, det kan bli ett sagolikt bröllop även fast det är budget.

• Dsy04

milos mamma jag vet att du undrar om mig
    vi bor i utlandet och föruttsättningar här är helt annorlunda är i Sverige

sambo har ett bra jobb med bra pengar så jag behöver inte akut jobba heller, fast jag studerar på nätet heltid

• SaraPayam

Ja jag med, vill bara ligga & steka i solen :)
    Vart bor du nån stans? Finns det ingetn större stad i närhet? Fast det är ju jobbigt att pendla :)
    Jag har städat akvariumet nu....alltid lika tråkigt. Men nu är det rent i alla fall :)

• Kärlek ger näring åt själen

Jag har själv svårt att förstå att man lånar pengar till sitt bröllop och börja sitt nya liv som gift med att betala bröllopet på.. Vi satte oss ner och prata igenom hur realistiskt vi kunde spara undan varje månad utan att leva allt för snålt. Vi kom fram till att 1000 kr i grunden och sedan så skulle vi sätta in mer de månader vi hade mindre räkningar eller fick mer i lön.. Detta har funkat bra för oss.

Visst vi kommer att ha en "budget" variant men samtidigt så har vi hela tiden siktat in oss på ett litet men mysigt bröllop med de närmast sörjande.

Men alla är vi olika med olika drömmar.. Och för oss var inte själva festen det huvudsakliga utan att vi helt enkelt blir gifta i en fin cermoni...

Så kläderna spara vi inte in på utan vi har köpt saker på rea inom dekoration och försökt hitta billigare lösningar.

• MilosMamma
    Dsy04 skrev 2008-07-24 11:54:30 följande:
    milos mamma jag vet att du undrar om migvi bor i utlandet och föruttsättningar här är helt annorlunda är i Sverige sambo har ett bra jobb med bra pengar så jag behöver inte akut jobba heller, fast jag studerar på nätet heltid
    ahaa, ja men det är ju kalas ju, ja för er del alltså =)
Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?