• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • SweetSun

skille; läste att du var glad att ni inte skulle ha buffe...nåt du vill dela med dig vad som inte fungerade med det..?

• skille

Det virket som det var så få som faktsik satt ved bordet, men det posetive var jo at min bordmann ofte ikke satt der, takk gud. Det var alltid folk ved buffeen, litt kjedelig når det er taler.

• SweetSun

ok, då ska jag tänka på det. Vi ska ha buffe, men vi kommer ju inte vara så många, men om nån plingar i glaset och vill tala, brukar ju 99% sätta sig till bords.. annars får väl nån säga till dem som inte fattar

• Myrmor

hallå tjejer! Nu är jag hemma igen. Gigade i lidköping igår, så jag fick dra mig upp 6 på morgonen efter bröllopet i lördags, är helt slut!! Blir en lugn dag för mig och tyra idag..

VIlken mardröm, stackars skille, vill också slippa wildcards i den mån det går!

Jag plockade också med mig en massa bra tips och idéer från bröllopet i lördags, och jag tycker precis tvärtom skille; buffé kan vara räddningen om man hamnar bredvid någon som inte är så kul! Att sitta på trerätters i flera timmar och ha en ansträngd konversation med någon man inte funkar med kan vara dödstråkigt... Och så har man ingenstans att "fly" förutom till toaletten . Men smaken är som baken, för mig blir stämnningen alldeles för stel men trerätters, och förätten blir mest till för att dra ut på tiden för redan hungriga gäster. Inte förrän folk är mätta brukar konversationen börja flyta.

• skille

Det avr mange som sto ved bufe bordet for å ikke ødelegge talene.. men så var vi 75 personer.. Heldig vis er vi alle forskjellige og liker forskjellige ting.

• Myrmor

När vi var på bröllop för två veckor sedan bad toastmastern folk att inte promenera till buffén under talen, det fungerade jättebra. Kanske kan vara ett tips för dem som vill ha buffé?

• SweetSun

Ja det finns ju för och nackdelar med allt, och jag tror nog buffe kan passa när man är lite färre personer, som vi kommer att vara, men smidigare med trerätters om man är många.

• skille

artist: det er derfor vi skal ha runde bord, da blir det enklere å snakke med fler og mer naturlig. Men at jeg syns det var litt kjedelig under middagen er det kun pga min bordsmann. Egentlig skulle ejg ha sittet ved siden av min m2b siden vi er forlovet, i følge riktig etikette. men den gang ei:) det var ikke mitt bryllup så om jeg ikke hadde det kanon bra er ikke det det viktigste

• Tx2

Då har vi ett ämne (buffe, sittande och bordsplaceringar) att diskutera på nästa träff, ifall vi inte har något att säga

• skille

Buffeen ble min reddning:) Men etter å ha vært på ett bryllup lengter jeg enda mer til mitt eget.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2