• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • MD2009

Vad gör jag för fel tro.... ser ingen skiss när jag kollar ditt album :( visserligen inget datasnille men detta borde inte vara så komplicerat...

Vendel och Angelica skrev 2008-08-23 14:16:26 följande:

Tx2 TACK japp det är skissen av ngr bilder som en designer har målat upp, är riktigt nöjd !! !! Det kommer vara siden/satin det glansiga tjocka vanliga tyget, den så är det organza ovan det med broderier och pärlor, stenar och paljetter Skissen är gjord efter de klänningarna som jag gillar Bra att du håller dig kvar så jag inte sitter här helt ensam Är det ngn av er som har el som ska skaffa sig bröllops hemsida?Vi sitter och spånar hur vi vill ha det!
  • Vendel och Angelica

nej du är inte blind el okunnig jag joxade förut och fick bort den nu är den inne igen

MD2009 skrev 2008-08-23 19:45:35 följande:
    Vad gör jag för fel tro.... ser ingen skiss när jag kollar ditt album :( visserligen inget datasnille men detta borde inte vara så komplicerat... Vendel och Angelica skrev 2008-08-23 14:16:26 följande:
  • Tx2

Dem sa ja. Vilken lättnad. Och var jättefina. Men nu blev jag orolig hur vi skall få plats med våra gäster vid vigseln.

Tror inte det blir en bröllopshemsida för vår del. Hoppas få iväg mycket info i inbjudan.

Inga kräftor men nu blir det glass med björnbär från trädgården. Mums

• MD2009

Tx2
    Menar du att brudparet sa Ja? Hade de vigseln där ni ska vigas?
    Oj, vad gott det lät med glass o björnbär.... slurp!

• Vendel och Angelica

Tack

MD2009 skrev 2008-08-23 20:14:02 följande:
    Läcker!!
  • carpet 09

Blev nyfiken på din klänning Angelica och tittade in i ditt galleri. Jättefin!!!

Hur har ni andra det med bröllopsklänningen? Redan fixad? Har ni hittat era M2B:s kläder än? Vad ska de ha? Både jag och min "gubbe" tycker att det är snyggt med vita (off white) kläder till honom oxå? Hur ska ni ha det? Svart eller vitt?

• Tx2

MD2009: Japp, syftade på brudparet. Dem vigde sig där vi tänkt oss, så vi var där och snappade upp lite tips.

SweetSun: Är det valvet, som ligger i hörnan Bastionen Lilla Våghals, som ni funderade på som er plats? Alltså där man har den vanligaste vigselplatsen i baken.

Carpet 09: Inte tagit tag i min drömklänning, misstänker att den kommer sys upp i kina. Sambon vill ha en mörk frockcoat med vit el grön väst o plastrong. Han som har valt färgerna svart (vet att svart inte är en färg) och grönt.

• SweetSun

tx2; jag har ingen aning vad det heter, vet bara om att när du står nere vid dammen, med dammen i ryggen så är valvet på den högra sidan.

Du får ge mig alla fina tips sen =P kanske kan träffas å fika vi "fästningsbrudar"

• Tx2

Vilken ände av dammen? Om du menar på högersida när man står på den klassiska vigselplatsen med dammen i ryggen så menar vi samma sak. Kanske fika på fästningen

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2