• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Vendel och Angelica

hmmm där ser man, nu är det fixat (hoppas jag )

Tx2 skrev 2008-08-19 10:47:42 följande:
    Angelica: du har inte gjort galleriet synligt.Hade oxå för många idéer så det var skönt att han bestämde så nu behöver jag inte fundera mera på det.
  • skille

SweetSun: peter tar 7500, enkelte tar ca 5000 for noen få timer. Vil heller betale for hele dagen, blir mer forskjellige kort.

• SweetSun

ok, vi betalar 4000kr, men då blir det porträttbilder, vigsel och mingel. Lite tänkte jag på att det vore kul att ha fina bilder från festen med, men nä, det kan gästerna göra bra endå tror jag.

• skille

Vurderte også det, men jeg orker ikek tenke på at folk skal ta bilder på den store dagen, det eneste jeg skal gjøre den dagen er å kose meg, ikek stresse. jeg er litt kontroll friik..

• Tx2

Angelica: Det var inte så svårt att lista ut vad för typ av klänning du fastnat för Gillade blommorna på kjolen på den tredje bilden. Kanske lånar dem. Jag tror att jag fastnat för raka motsatsen när det gäller kjolar.

Angående fotograferingen på festen så tror jag att jag har en del vänner som kommer att ta en massa bra o fina bilder. Om det blir en kina-klänning så funderar jag på att låta en väldigt bra kompis ta lite trash-the-dress-bilder. Om jag kan med. Skall eventuellt bjuda in en tjej som jag känner lite halvdant och utse henne till kvällens fotograf så att mina närmaste inte behöver komma ihåg att kolla genom linsen hela tiden.

• skille

Har ikke bestemt meg hva jeg gjør med kjolen enda, om jeg trasher kjolen eller selger den.

• Vendel och Angelica

Ja det är de blommorna jag har fastnat för mest oxå! Har en bild på en annan klänning bakifrån, som jag oxå gillar :)

Tx2 skrev 2008-08-19 12:39:32 följande:
    Angelica: Det var inte så svårt att lista ut vad för typ av klänning du fastnat för Gillade blommorna på kjolen på den tredje bilden. Kanske lånar dem. Jag tror att jag fastnat för raka motsatsen när det gäller kjolar.Angående fotograferingen på festen så tror jag att jag har en del vänner som kommer att ta en massa bra o fina bilder. Om det blir en kina-klänning så funderar jag på att låta en väldigt bra kompis ta lite trash-the-dress-bilder. Om jag kan med. Skall eventuellt bjuda in en tjej som jag känner lite halvdant och utse henne till kvällens fotograf så att mina närmaste inte behöver komma ihåg att kolla genom linsen hela tiden.
  • Danielaa

Angelica. ooh, supertjusiga klänningar! Den på bild 2 föll jag för direkt, så underbart tjusigt släp på den...! Men alla va superfina faktist!

Fotograf: Vi betalar som nån sa 7500 för Peter (antar att de e samma Peter! ) då e han me mig/oss hela dan.. Vill inte heller lägga på nån kompis å gå me kameran hela dan... Vill ha MASSOR me bilder å mycke spontana ögonblicksbilder å de tror jag absolut att han kan få med en hel del av när han e me oss hela tiden!

Idag va vi i stan å shoppade lite till för inbjudningarna.. Typ hälften av de jag skulle ha fanns inte... Ingen som har tips på var man hittar embossingpulver i nån fin grön färg? (Kollat inex å Panduro ida å deras va inga fina nyanser på...!)

Puss å kram!

• Tx2

Daniela: Tror dem flesta pysselbutiker har samma märke på stämpelmateral. Finns en butik på drottninggatan och en på arkivgatan, tror jag det är.

• Tx2

Skrev fel. Butiken heter Arkivet o ligger på lilla kyrkogatan. Och sedan finns Format papper & stämplar på drottninggatan

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2