• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • MD2009

Nu har vi (jag och en väninna som är skräddare) börjat skissa på min klänning! Riktigt kul Mycket roligare än att prova modeller som ändå inte är vad jag vill ha. Modellen är klar, detaljer och utsmyckning klurar vi på *ler* Det kan verkligen bli hur bra som helst!

• Tx2

Vad kul med klänningen MD2009. Om det blir en träff nästa vecka får du försöka skissa upp för oss så vi kan se. Såg i en annan tråd att du skall ha samma fotograf som jag. Bra val. Tror jag.

• MD2009

Tx2 - Absolut! Kan förvarna om att jag inte satsar på att vara någon traditionell princessbrud, hur vackert det än är så passar det inte min personlighet... satsar på tuff och sexig istället

Jag tror oxå vi gjort ett bra val och jag kan erkänna att det var du som inspirerade mig.... när jag läste att du skulle ha henne så gick jag in o kollade hennes hemsida och då såg jag hur fina bilder hon har så efter lite jämförande så stämde jag av med m2b och sedan kontaktade vi henne. Känns riktigt bra

• Tx2

Åh, ser framemot att få se klänningen. Låter ju häftigt o snyggt.
    Hur länge skall ni ha henne? Vi skall nog ha tre timmar, lite brudfoton o vigsel m lite mingel på fästningen. Synd bara att hon har höjt sina priser ganska rejält mot i år.

• MD2009

Vi ska ha henne under vigsel, eferföljande gratulationer och sedan porträttfotografering, hon beräknar att det tar drygt 2 tim totalt dvs ett standarpaket. Resa ingår oxå - vi gifter oss ca 1 tim från Gbg. Jo, jag hörde att hon höjt priserna men nu har jag iof inte koll på vad standardpaketet kostar i år, heldag var en rejäl höjning på. Standarpkt känns ändå som ett rimligt pris eftersom hon verkar så pass duktig.

• Tx2

Vi tar våra porträttfoton innan vigseln och det kan vara så att vi måste gömma oss lite innan alla gäster är på plats o funderade på om vi skulle låta gästerna mingla lite innan o få något att dricka. Så jag drog till med en extra timma och så kan hon få fota gästerna lite extra.
    Är er plats fortfarande hemlig?

• MD2009

Jag berättar när vi ses. Är lite nojjig att någon ska känna igen mig härinne och få veta våra planer innan min m2b vill att folk ska få veta.... hmm.... Insåg precis att det är helt ologiskt - platsen avslöjar såklart inte vem jag är *skratt* hm.... jag avvaktar lite ändå men snart ska jag berätta

• Danielaa

Tx2: Tackar för en jättetrevlig fika!

• Tx2

Danielaa: Tack själv! Det var jättekul att få tjöta bröllop. Hoppas att jag inte skrämde dig med allt bröllopssnack

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2