• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Tx2

Man kan alltid kontakta och kolla priser. Är nog inget fel med det.

Jag vet, jag kollade i era gästböcker. Är livrädd att vi oxå råkar ut för det. Ja trodde att det var urban som hade hand om bokningarna (han hade kalendern i alla fall när jag kontakatde dem två i våras).

Inbjudningarna spånade jag på innan semestern, skall be en kompis köpa lite material till mig nu i augusti. Har helvänt hur dem skall se ut, var bergis på att ha ett monogram på framsidan men nu tror jag inte att det blir så.

Tips på vad man skall tänka på när man skall boka vigselförrättare?

När är det alla gifter sig o vart? Jag har glömt bort. Kan ni inte fylla på så kan jag ta med det i trådstarten.

2/5, Tx2 Bohus fästning + någon lokal i kungälvsområdet

• Vendel och Angelica

22/8 Vendel o Angelica Utby K:a, fest på LaCuveé

• Danielaa

Va gulliga ni e som skickar tankar till mig...! *rörd*

Angelica: Tack! Klänningarna kändes så bra så jag tvekar inte alls att beställa nu!
    Som du säger, har man ändringar man e inne på eler t om vill desigan eget så kostar de en hel del här hemma... Å spräcka budgeten för klänningen skull har jag ingen lust me alls faktist!

Tx2: Missförstod dig nog lite först! Skönt å ha så mycke vänner som VILL hjälpa till å som dessutom känns så självklara att vara me!

Där har vi snarare ett "problem", finns massa vänner men vet inte alls vilka vi vill ha hjälp av å med vilka grejjer... Känns som vi verkligen borde börja fundera på de där nu!

MD2009: Hmm... fattar jag rätt nu? Ni heter alltså "våra" namn fast tvärtom me tjej/kill-versionen av dom? E du me mig...?

Sweetsun: Nää, catering osv e nog bra å börja kolla på nu tror jag, ska ni hinna provsmaka meny osv utan att de blir stressigt så e de nog egentligen dax relativt snart iaf... De e mitt nästa steg nu att kolla upp faktist!

High Chaparall, va mysigt! Har inte vart där sen jag va kanske hmm... 8-9 år nånting! Då älskade jag de! Hur små barn passar de för där...? Har ju en son på 2 år.. tänkte när de kan passa å ta dit honom...?

Inbjudningarna ja... har haft SÅ MÅNGA olika idéer om hur dom (å festprogram osv då såklart...) ska se ut.. För tillfället har jag INGEN ANING om hur dom kommer bli å har total idétorka! Fattar inte va som flugit i mig! :-s Säkert därför jag känner mig stressad nu oxå för att allt blivit så "flummigt", vet inte hur jag vill ha de ena å de andra å kommer inte på nåt heller just nu! *Rycker upp mig själv! Skärpning!*

• SweetSun

Danielaa; Ja det passar nog, det var barn i alla åldrar där! Finns ju en hel del att göra där. kan vara lite känsligt med alla höga ljud, det blir vissa små barn väldigt rädda för tyvärr.

• Tx2

Haha, igår var sambon på fest hos våra grannar som även är gamla vänner till honom och som vi semestrade med i sommar, ganska nära vänner med andra ord. Tjejen är jättenyfiken på när vi gifter oss, frågat många gånger. Så igår på fyllan så föreslog hon att hennes sambo, min T´s gamla barndomskamrat kan vara bestman. Så när jag träffade henne i dag så var jag tvungen att pika henne för det och säga nej T skall inte ha en bestman och dessutm så hade han varit tvungen att hålla ett tal o det vill han nog inte. Så då skämtade vi en hel del om det. Sedan så vet jag att T har funderat på att han honom som marskalk, men vi njuter av att hålla dem på sträckbänken

Så många gånger som jag har ändrat mig angående pappersgrejerna, men snart får jag bestämma mig att köra på någonting annars lägger jag för mycket tid på det. Måste nog våga börja ta beslut. Blä.

Hm, skärpning tjejer...
    2/5, Danielaa, Lerum kyrka???

• MD2009

Danielaa:
    Japp du förstod rätt

tx2:
    hm... vet inte hur jag ska fylla i listan eftersom det forttarande finns många som inte får veta något.... men...
    MD2009 i juni, några mil från göteborg. Jag kan skvallra mycket lättare när vi träffas - här kan ju vem som helst sitta och läsa...

• SweetSun

tx2; haha ja du fylldi i åt mig vad snällt ;) Å ja visst ja, den kallas ju för det, haha.

• Tx2

2/5, Danielaa, Lerum kyrka???
    x/6 MD2009

Så nu har jag koll på veckan och det blir inga sena kvällar för mig så jag kan fika hela veckan lång (och även nästa). Gud vilket spännande liv jag lever... får nog ta och hitta några hobbies el börja träna.

Nytt fika-försöka. Kopiera o fyll i om ni vill/kan. Fungerar ezpresso house i nils ericssons terminalen. 18.00? För tidigt, för sent. För krångligt?

Tis 12/8
    Tx2

Ons 13/8
    Tx2

Tors 14/8
    Tx2

Fre 15/8

Mån 18/8
    Tx2

Tis 19/8
    Tx2

Ons 20/8
    Tx2

Tors 21/8
    Tx2

Fre 22/8

• J D

Hej hej, jag blev friad till i fredags så jag ansluter mig gärna till er skara :). Vi gifter oss i Gbg sensommaren nästa år!

Ngn som har bra tips på fina festlokaler där man får ta med egen mat och dryck? Vi har funderat på Stora Holms Säteri men skulle vilja ha fler förslag att undersöka.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2