• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Danielaa

Tx2: Ja, de (våra kära m2b) verkar inte alls fatta de där!
    Jag säger OFTA nu, att jag börjar faktist känna mig lite stressad att vi inte kommer framåt nu... å att vi måste komma igång mera igen.. men han tycker typ "gör du de" å bara "checka me mig lite då å då" typ.. men jag vill ju att han ska va me iaf liiite mera... sen planerar jag ju gärna mycke själv oxå såklart!

• Tx2

Men jag har fått för mig att ni har kommit en bra bit?
    Det svåra är att veta när man skall börja kolla o boka upp saker. Vågar inte göra det för tidigt, kan vara svårt för många att veta om dem är tillgängliga det datumet, mycket kan ju hända i deras liv oxå.

• Danielaa

Tx2: Ja, vi hade kommit "långt för att vara så tidigt" ganska länge, men nu e vi lixom på samma steg som de flesta andra verkar de som... Men de ska ändras på! Nu ska här planeras!!

Va har ni andra för er i helgen då?

Kanske har lustå ta den där fikan i vecka nån gång?

• MD2009

Karlar är lite tröga.... Jag har oxå varit irriterad på min m2b pga svagt engagemang men efter ett par utbrott från min sida så blev det genast bättre och nu börjar det röra på sig framåt..
    Hade varit riktigt trevligt att träffas men i mitten av veckan reser jag bort i ca 1 vecka nu igen... har sååå svårt att få min tid att gå ihop just nu.

• Tx2

Vet först på måndag hur min vecka ser ut. Semestern slut

Diskuterade vigseln lite igår, jag kände att det var risk att mina vänner kommer dominerar då jag tänkte ta hjälpa av dem under dagen (blir så när jag planerar att jag tänker mina vänner i rollerna). Men det verkar vara ok, då vi vet att hans vänner gärna är med på bröllopet men vill kanske inte göra saker o synas vilket mina gärna hjälper till med.

SweetSun: Hoppas att ni får koll i veckan hur det gäller med er tid. Blir lite orolig över vår dag, får nog kolla upp om någon annan har tänkt sig samma dag.

• Danielaa

MD2009: Men va skönt å fått lite action på honom då!

Tx2: Oj, inge kul me vänner som dominerar så... De får ju inte ta uppmärksamhet från er! Eller ta över för mycke överhuvetaget...

Va har ni för planer för helgen allihopa då?
    Här blir ganska lugnt, imorrn ska vi en tur till Elfsborgs fästning (tror de va dit iaf!) bara som en liten utflykt!
    Känns skönt å få fokus på lite annat oxå.. vet inte om jag sa de men va ju på en jämnårig kompis begravning i torsdags... Så kan ju bero på de oxå att planeran för tillfället går lite långsamt...

Men men, hoppas ni får en underbar helg allihopa! Puss å kram!

• Tx2

Med dominera så menade jag att det är dem som kommer att synas och inte min sambos vänner förutom oss men vi är ju nästintill i fokus hela tiden...
    På ett positivt sätt då många av dem skall få olika uppdrag att hjälpa till med under dagen då jag vet att dem gärna är delaktiga (vissa erbjöd sig att sjunga o då har dem inte bra sångröster, tackade ja om dem sjöng gullefjun, då jag tror att dem skulle låta bättre än en ballad ) och ställer upp om man frågar. Två av mina vänner är toastmastrar, jag kommer troligtvis ha sex tärnor, bruddnäbben är min ögonsten, någon av mina vänner skall få läsa en dikt under vigseln (ev skall en av hans vänner få läsa något, men vi kunde bara komma på en som skull våga göra det så vi får se hur det blir med det i annars så frågar vi en vän till mig...), några tror jag skall få agera värdar vid vigseln genom att ta emot folk, dela ut vigselprogram o ha hand om bubblet, skall ev kolla med en kompis som är en superduktig kock alt ta mammas chef till att laga mat. Osv. Kommer främst fråga mina vänner om hjälp.

Min helg består av att städa, titta på när det renoveras, fast idag har jag hjälpt till med nedmontering utav ett gammalt element så att jag kan säga att jag har gjort något (drog blanda annat ut fem skruvar )

Vad tråkigt med begravning. Aldrig kul.

Annars får ni ta en utflykt till sweetsun´o mitt vigselställe. Riktigt mysigt, glöm inte picnic-korgen o filten i så fall!

• MD2009

Danielaa
    Japp! Men ska jag vara ärlig så är det nog ingen större skillnad praktiskt men nu har jag iaf "piskat" honom till att visa större intresse för mina förslag och idéer så det känns iaf bättre.

Ledsamt att höra om din kompis.. finns inget klokt att säga men jag skickar en tanke!

Förresten.... Om du tar din sista bokstav och lägger bakom din m2bs namn så har du våra namn *ler* Men jag skriver inte gärna ut namnen här för allt är fortfarande lite småhemligt

tx2
    Vilka goa vänner du verkar ha! Det kommer nog bli jättebra med så många som hjälper till

En lugn helg här och det är skönt. I veckan som gick fick vi bokat vigselplats (ändrade oss från vår första planering), ändrade även datum, fotograf och idag bokades vigselförrättare. Klänningen får jag hjälp att designa och jag vet ungefär hur den ska se ut. Nu känns det som bitarna faller på plats och det som är bokat nu känns Helt rätt!

Må bäst allihopa!

• Vendel och Angelica

hej hej

Daaniela ni var super fina!! Jag är oxå inne på en kina klänning! Har provat en hel del klänningar och jag vill ha lite av varje så då "måste" jag ju fixa det själv känns det som om klänningen inte ska spräcka budgeten

MD2009 jag har bla varit på Remanns, en liten nätt mörkhårig tjej har hjälpt mig, hon tittade på mig, frågade vad jag var ute efter och började plocka fram en hel hög med klänningar hon grejade o fixade och hittade en massa vackra klänningar, jag provade o provade om o om igen! Hon var helt suverän och hon visste från början att jag inte ska handla klänningen nu ...

Här har vi lokal, kyrka och fotograf bokat! Känns så skönt! Sitter och spånar lite på hur våra inbjudningar kan komma att se ut, har en hel del planer, men det är väl lite med dem som med klänningarna, vill massor ja ja det löser sig

Idag ska jag träffa en vän som gifte sig nu i juli och vi har inte setts sen dess, då de har varit på bröllops resa i Turkiet i 2v inte alls avis

tjing

• SweetSun

Här har helgen spenderats i High Chaparral =P Trevligt, men lite trist väder..

Jag funderar på att kontakta catering och kolla priser nu, är det för tidigt? Vi ska ju inte vigas förren i maj..

tx2: ja det verkar bra snurrigt nu. Hon hade bokat bara i veckan samma tid! helt galet, hoppas nu inget går fel.. vägrar byta vigselplats....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2