• IdaÄlskarLennart

1000kr på kort tid. Hjälp?

Detta hör nog kanske inte hit egentligen, men behöver ändå eran hjälp eller kanske ska man säga erat tycke.

Grannen kom över till oss för ett par dagar sedan och sa att dom vet att vi länge letat efter en hund. Men etersom att jag är allergisk så har det varit svårt. Under en månads tid så har dom haft en liten söt blandis tik hos dom för att den riktiga ägaren inte haft möjlighet att ha hunden och hon hade tydlogen försökt sälja den via blocket.se för 4000kr men ingen hade nappat. Så grannen frågade om vi ville ta hunden på prov ett tag för att se så min allergi funkade med den (vilket den gjort) och om de funkade så skulle inte pengara vara viktiga utan då fick vi helt enkelt ta hon. Men nu vill ägaren tydligen ha 2000kr för hunden vilket inte är direkt en stor summa med take på att den bara är 7 månader, världens lugnaste och hur underbar som helst. Jag har älskat den från första stund. Enda problemet är att vi är utan pengar tills efter bröllopet för att vi fortfarande har utgifter dit men hon vill ha pengar nu, innan bröllopet. 1000kr innan de andra efter. hur ska jag göra.. jag vill ju ha hunden ! ge mig förslag ! vill få ihop 1000kr ! ??

• Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?
  • AnnikaPudding

Några idéer:

-Sälj några överblivna prylar på Tradera eller Blocket.
    -Låna av vänner eller föräldrar eller syskon.
    -Pantbank
    -SMS-lån (ingen bra idé)

• IdaÄlskarLennart

tack för alla svar i alla fall

• skille

IdaÄlskarLennart:Om du virkelig vil ha hunden får du den:)

EnaOline:Jeg beskyldte aldri deg for å ikke ta vare på hunden din, det jeg skrev tidligre gjelder generellt alle typer hunder uansett om de har mor og far av samme rase eller ikke. Og nok en gang DET VAR ETT ARGUMENT FOR AT EnaOline SKULLE FÅ HUNDEN BILLIGRE AV SELGEREN!!!

• EnaOline

men vaddå ska man argumentera emot för att hunden inte är renrasig?? hur mycket ska hunden kosta, gratis eller? det är väl ingen summa, för någon man älskar?

• EnaOline

och nu menar du väl ändå TS, jag har två hundar, det räcker gott och väl :P

• EnaOline

en renrasig hund kostar betydligt mycket mer, vi betalade 12 000 för vår, en vännina köpte sin för 20 000 då är väl inte 2000 kronor något att hänga upp sig för?

• IdaÄlskarLennart

problemet löste sig ! yes! jag pantade in lite gamla guldsmycken som bara ligger och skräpat. Tänkte mig att jag kunde få ihop 500k typ.. men icke, jag fick 1450kr för det =) så imorgon skrivs hunden över på mig !

• jizz

Stort grattis & lycka till med nya familjemedlemmen!

Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?