• IdaÄlskarLennart

1000kr på kort tid. Hjälp?

Detta hör nog kanske inte hit egentligen, men behöver ändå eran hjälp eller kanske ska man säga erat tycke.

Grannen kom över till oss för ett par dagar sedan och sa att dom vet att vi länge letat efter en hund. Men etersom att jag är allergisk så har det varit svårt. Under en månads tid så har dom haft en liten söt blandis tik hos dom för att den riktiga ägaren inte haft möjlighet att ha hunden och hon hade tydlogen försökt sälja den via blocket.se för 4000kr men ingen hade nappat. Så grannen frågade om vi ville ta hunden på prov ett tag för att se så min allergi funkade med den (vilket den gjort) och om de funkade så skulle inte pengara vara viktiga utan då fick vi helt enkelt ta hon. Men nu vill ägaren tydligen ha 2000kr för hunden vilket inte är direkt en stor summa med take på att den bara är 7 månader, världens lugnaste och hur underbar som helst. Jag har älskat den från första stund. Enda problemet är att vi är utan pengar tills efter bröllopet för att vi fortfarande har utgifter dit men hon vill ha pengar nu, innan bröllopet. 1000kr innan de andra efter. hur ska jag göra.. jag vill ju ha hunden ! ge mig förslag ! vill få ihop 1000kr ! ??

• Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?
  • IdaÄlskarLennart

skulle något hända så får jag ta den smällen då, förresten så kan man få faktura å betala vettrinär månaden efter så jag kommer ha råd, de är bara dessa tusen kroner som fattas ! =/

• Humlan66

har du nått du kan gå till pankbanken med ?? det är mitt förslag . guld funkar bäst

Lycka till

• IdaÄlskarLennart

bra idé.. men jag tvivlar eftersom att jag inte är någon smycke människa. eller jo, min gamla förlovningsring sen nått år tillbaka? men man kanske inte får så mycket för det?

Humlan66 skrev 2008-07-08 12:55:36 följande:
    har du nått du kan gå till pankbanken med ?? det är mitt förslag . guld funkar bäst Lycka till
  • skille

EnaOline: det var ett argument for å få hunden billigre...
    Selv om hunden ikke er blandings rase kan den være en utfordring. Rase har ingenting å si, derimot personlighet og gemytt samt den oppdragelse hunden får av sine eiere har veldig mye å si. men ikke glem å gi hunden det liv den fortjener, mye kjærlighet og mosjon, og du er på toppen av hirarkiet, ikke hunden. du er sjefen.

• EnaOline

skille min hunds beteende har absolut ingenting med för lite motion att göra, då hade vi säkerligen haft problem med vår andra hund också, eller? och dessutom så har den hunden vi ska avliva även kullsyskon som avlivats på grund av exakt samma problem...

• EnaOline

som sagt jag har inte läst igenom hela tråden, som jag skrev ovan, jag blir bara irriterad på folk rent allmänt som har en uppfattning av att renrasiga hundar är bättre värd en blandisar, att de till och med har ett bättre psyke en blandhundar har, men det behöver absolut inte innebära det, jag har mött på och har vänner som har renrasiga som de har enorma problem med... och tvärtom..

• Tooticki

Märk väl att jag skrev att jag ogillar blandrasAVEL, inte blandrasHUNDAR. Jag vet att en renrasig hundinte innebär några garantier men det det finns en rasbeskrivning, en SKK-godkänd och utbildad uppfödare, statistik på tidigare kullar och släktingar, oftast kan man få bra stöd från uppfödaren etc. Det innebär en större trygghet för mig som hundägare.

Jag är väldigt negativ till blandrasaveln av idag som ofta handlar om okunniga människor som antingen vill tjäna pengar, föda upp skräckinjagande hundar eller "råkar" tjuvpara sina hundar.

• EnaOline

jag har fortfarande kontakt med dem vi köpt vår hund av, och har fått ett enormt stöd uppfödaren och de har haft uppfödning av hundar i många många år... men det finns säkert folk som inte har erfarenhet heller, men det innebär inte att det kommer bli problem, som sagt den renrasiga hunden vi har, uppfödarna har fött upp många många hundar, de har en kennel, de har jättefin stamtavla men hela den kullen, inte alla men nästan tampas med exakt samma problem, det finns inga garantier varken med renrasiga eller blandras hundar...

• Tooticki
    EnaOline skrev 2008-07-08 13:12:14 följande:
    jag har fortfarande kontakt med dem vi köpt vår hund av, och har fått ett enormt stöd uppfödaren och de har haft uppfödning av hundar i många många år... men det finns säkert folk som inte har erfarenhet heller, men det innebär inte att det kommer bli problem, som sagt den renrasiga hunden vi har, uppfödarna har fött upp många många hundar, de har en kennel, de har jättefin stamtavla men hela den kullen, inte alla men nästan tampas med exakt samma problem, det finns inga garantier varken med renrasiga eller blandras hundar...
    Good for you!
  • EnaOline

tackar... men nu handlar ju inte denna tråden om renras vs bladnras... lycka till TS

Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?