• IdaÄlskarLennart

1000kr på kort tid. Hjälp?

Detta hör nog kanske inte hit egentligen, men behöver ändå eran hjälp eller kanske ska man säga erat tycke.

Grannen kom över till oss för ett par dagar sedan och sa att dom vet att vi länge letat efter en hund. Men etersom att jag är allergisk så har det varit svårt. Under en månads tid så har dom haft en liten söt blandis tik hos dom för att den riktiga ägaren inte haft möjlighet att ha hunden och hon hade tydlogen försökt sälja den via blocket.se för 4000kr men ingen hade nappat. Så grannen frågade om vi ville ta hunden på prov ett tag för att se så min allergi funkade med den (vilket den gjort) och om de funkade så skulle inte pengara vara viktiga utan då fick vi helt enkelt ta hon. Men nu vill ägaren tydligen ha 2000kr för hunden vilket inte är direkt en stor summa med take på att den bara är 7 månader, världens lugnaste och hur underbar som helst. Jag har älskat den från första stund. Enda problemet är att vi är utan pengar tills efter bröllopet för att vi fortfarande har utgifter dit men hon vill ha pengar nu, innan bröllopet. 1000kr innan de andra efter. hur ska jag göra.. jag vill ju ha hunden ! ge mig förslag ! vill få ihop 1000kr ! ??

• Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?
  • EvelinaK

kanske kan sälja något själv på blocket, typ någon möbel eller något annant????

• chamor

Loppmarknad? Men blocket är bra! Eller tradera... Lokal tidning?

• bara jag

Jag hade nog berättat för henne som det var...att ni har många utgifter nu. Jag hade kommit med förslaget om en handpenning på 1000 kr nu och resten efter bröllopet. Tror du det skulle funka?

• dreams

Ojoj, inte det lättaste!

Har du ingen du kan låna av? Kanske har du något hemma som du kan sälja på ex blocket...

Inte mkt hjälp kanske men några förslag

• jizz

bara jag skrev 2008-07-08 10:55:09 följande:

Jag hade nog berättat för henne som det var...att ni har många utgifter nu. Jag hade kommit med förslaget om en handpenning på 1000 kr nu och resten efter bröllopet. Tror du det skulle funka?
    Men ts skriver väl att ägaren vill ha 1000 nu och 1000 sen?

mitt tips är korta auktioner på tradera.
  • IdaÄlskarLennart

tack för alla svar. Fler svar då?

• Tooticki

Hmm, jag vet inte hur bevandrad du är i hundvärlden men 2000 kr för en blandrastik på 7 mån som omplacerats flera gånger är mycket pengar. De brukar, i princip, skänkas bort.

• skille

Fortell situasjonen og er hun en god nabo får du betale når du har de siste 1000kr, eller spør mamma og pappa om penger.... Jeg fikk låne 5000 av beste far til min hund.. men det er litt forskjell på 2000 og 20000. Da han så hunden ble han så glad for at ejg kjøpte den så vi fikk pengen:) Ikke helt meningen men kan ikek nekte den gamle mannen å bli glad i hunden min.. (jeg har IKKE en liten hund)

• Tooticki

Hur länge har ni haft henne på prov?

• IdaÄlskarLennart

jo, jag är ganska inne i det med hundar och detta är bara andra omplaceringen. först bodde den hos ägaren sen placerades den om under en månads tid hos grannen och nu hos oss.

Men hunden är speciell och jag är villig att ge de pengarna för den, den är lugn, inte skällig, lydig och ja, jag bara älskar den! =) vi har haft en under en vecka kanske.

Tooticki skrev 2008-07-08 11:02:52 följande:
    Hmm, jag vet inte hur bevandrad du är i hundvärlden men 2000 kr för en blandrastik på 7 mån som omplacerats flera gånger är mycket pengar. De brukar, i princip, skänkas bort.
Svar på tråden 1000kr på kort tid. Hjälp?