Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Vi pratade om Las Vegas & Grand Canyon med flera då vi var i farten, men avstånden avskräckte - vi ville ju mer än bara sitta i bilen den tiden vi var där
Hade jag gjort samma resa idag - tio år senare - så tror jag att den delvis sett annorlunda ut
Hmmm, lät som syftningsfel där, med "med flera" menade jag alltså nationalparker etc - alltså inte att vi pratade med flera andra människor om vart vi skulle åka på resan... Oooops!
Det blir mycket åka av men vissa av parkerna kan man ju passera genom och då blir ju åkandet en upplevelse i sig. Satt sent igår och läste, kollade avstånd etc. Som sagt, vi får se om vi åker dit det är ju så många ställen man vill besöka men jag har ännu inte varit i USA.
Ni får göra samma kombo som våra kompisar - först en vecka i Las Vegas med en runda i Grand Canyon, sen en vecka i NYC - där de shoppade en Bugaboo på samma affär som vi gjorde för ett år sen... Snälla, kan inte ni göra samma sak?! Ngn liten eskimå som klarar klimatet
Ja, tyvärr så bestämmer vi ju inte själva det där sista men jag tror New York får hamna på en annan vända "over there".
Soory om jag blandade in en eskimå i resepratet, hoppas att jag inte trampade i klaveret alltfrö mkt.
Sitter just nu & laddar ner en hel hög av årets olika sommarpratare för att kunna lyssna på dem när vi bilar ner till Italien om ett par veckor. Bra tidsfördriv Började ladda ner dem ism att jag varje vecka körde ner till Blekinge i jobbet för snart två år sen. Perfekt att ha när man har kör längre sträckor & vägen är trist.
Lyssnade på några gamla sparade från förra året nu i söndags när vi körde hem från Sala - perfekt!
Grått väder i Götet idag, men ska så småningom stoppa ner A i vagnen & ta en promenad till stan. Skönt att komma ut & röra på sig en sväng - kommer att sakna det när jag börjar jobba i sept igen! Får väl börja traska på lunchen då! Fast känner jag mig själv rätt, så funkar det väl typ en vecka eller så, sen tröttnar jag... Hmm, kanske ska försöka överraska mig själv som omväxling?
Ingen fara Piggelin. Just nu känns det så mycket enklare att planera resor än "det där andra".
Sommarpratare låter trevligt. Tyvärr så förstår ju inte maken svenska varpå jag numera väldigt sällan lyssnar eller ser svenska program.
Ja just det - tänkte inte på det...
Springer som en tätting mellan datorn & dottern - hon började krypa "på riktigt" i fredags & det märks om man säger så Måste nog gå ut snart, tror hon är lite rastlös... Då sitter hon i vagnen & man vet vart man har henne...
Bara du & jag som är inne & babblar idag