Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Så Piggelin, vilken systemkamera rekommenderas?
På tal om vin förresten, själv har jag precis scannat in några sidor från en av våra tegelstenar till vinbok - laddar för vingårdsbesök i norra Italien!! Tänkte printa & ta med, väger lite mindre då... Mer plats för vin
Nenne - om ni kvistar förbi Harstad när ni är i Nordnorge, då får ni kika in på turistbyrån där & säga hej till svenska tjejen som jobbar där & hälsa från mig. Mannens syrra som var på finkrogen i Sthlm jobbar där just nu
På tal om att det kostar en slant - deras 20-rätters plus vinpaket, kaffe & konjak gick loss på inalles 6000 riksdaler
De andra gästerna som var på restuaranten den kvällen körde "bara" 10-rätters. Svägerskan & hennes sambo tyckte att om de åkt över halva skandinavien för att komma dit, då var det lika bra att slå på stort
Oj, Lappis - jag dålig koll på systemkameror - det där är mannens gebiet. Vet att han har en Canon EOS 20D & hans paparazziobejktiv som han köpte inför SA-resan heter 100/400-ngnting. Men jag tror att Anne har mkt bättre koll på kameror & sen var det väl ngn mer härinne som också hade koll - Tooticki?
Samma kostnad på Dahlgrens för min väninna medan vi kom betydligt billigare undan på Lux. Endast 4 000 kr .
Frågade precis maken (skickade websidorna med kamerorna) när vi ska åka till Kalifornien. Väljer han två veckor i april/maj eller tre veckor nästa sommar?
Maken verkar vara inne på denna: Canon EOS Rebel XSi (a.k.a. 450D) SLR Digital Camera Kit (Black) with 18-55mm IS Lens
Snacka om blandade ämnen här inne idag!
Kul med Californien! Jag bilade där med brorsan 1998, & det var allra första besöket i USA för oss båda. Verkligen en kul resa & vi gjorde ALLT som vi tyckte var var superamerikanskt Sitta med på inspelning av ngn TV-show, take-away kinamat i såna där fyrkantiga lådor (de var inte så vanliga i Sverige på den tiden...), cykla längs med stranden i Santa Monica & Venice Beach, åka på outlet, besöka Hearst Castle, Universal Studios, Alacatraz osv osv...
Vi är nog mest inne på att besöka så många av nationalparkerna som möjligt, Joshua Tree, Death Valley, Grand Canyon, Yosemite etc. Sen självfallet San Fransisco, Los Angeles och Las Vegas varav jag är mest intresserad av SF de andra kan vi ta i bara "farten".