• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • nennesjuttioåtta

Vickan
    Tror att Sardinien är grymt! Vi var ju på Korsika för en hel del år sen och var jättenöjda! Det går väl en färja mellan Sardinien och Bonifaccio (stavningen är nog inte helt rätt) på Korsika och det ska vara något alldeles extra. Får se om jag får med maken dit (jag har ju också några ställen jag vill se innan jag dör) men han börjar bli så miljömedveten (vilket är jättebra) så han tycker inte vi ska resa så mycket mer. Sen hoppas ju han , liksom jag, att vi inte ska "behöva" resa något efter NYC på ett tag, utan ha något litet rosa gostroll att fokusera på....

• nennesjuttioåtta

fasen, nu börjar snålvattnet rinna efter allt ni skriver om god mat och vin! *torkar av dregglet med ärmen*

Piggelin, förresten, visst köpte du en kamera i NY? Var det prisvärt eller how come? Jag vill ha en ny, lite mer användarvänlig, systemkamera...

• Lapinette

Kan inte låta bli och lägga in denna länk när vi pratar mat. www.mathiasdahlgren.com/

Och gällande systemkamera så säger maken att det är ett måste på vår roadtrip i Kalifornien . Vi som precis köpte vår G9 i Hong kong.

• Piggelin1

Nenne - det är MYCKET billigare att shoppa kamerautrustning i USA! Mannen min gjorde det när vi var över förra sommaren & sommaren dessförinnan beställde han ett paparaaziobjektiv hem till sina släktingar, som hans mamma sen bar med sig hem i sin resväska när hon var över!

Själv funderar jag på att köpa en ny kompakt digitalkamera & mannens systerson åker över till släktingarna om knappt två veckor för att vara aupair (!) hos en av familjerna i några månader. Han erbjöd sig att shoppa åt mig, så det är mkt möjoligt att jag antar erbjudandet. Kompisar som nyligen var över i Las Vegas & NYC köpte med sig kameror, navigationsutrustning till båten med mera, med mera.

• Piggelin1

På tal om vin förresten, själv har jag precis scannat in några sidor från en av våra tegelstenar till vinbok - laddar för vingårdsbesök i norra Italien!! Tänkte printa & ta med, väger lite mindre då... Mer plats för vin

• Lapinette

Ahh Piggelin, ska kanske ta med boken till jobbet och kopiera (färgprinter) men jag är är rädd att det är lite väl många sidor jag vill ha med mig .

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit