Jag förstår hur du menar.
Alltså brodern har ju jobb och så, visserligen kanske inte den bästa ekonomin men å andra sidan kan han impulsköpa en massa annat skit, så det är lite därför jag reagerar.
Sen å andra sidan sambons mormor som har det dåligt ställt ger oss ofta gåvor i pengar och även till vår dotter.
Så henne har jag en känsla av att vi kommer att få mer av, och då är hon alldelens ensam med hus och så, så jag vet att hon har det knakigt.
26juli2008 skrev 2008-07-02 14:57:14 följande:
Här kommer en ny synvinkel? Hur är dom som person? Vad brukar dom ge i vanliga fall? Tex. Min farmor är snål som bara tusan, tex i födelsedagspresent ger hon bort 150kr. Det är väldigt lite pengarna för henne men å andra sidan räknar jag inte med att få något mer av henne eftersom hon inte unnar sig själv heller för den delen. Av min mormor och morfar får jag 500kr när jag fyller år men dom är ej heller snåla. Dock så brukar snålhet och rikedom ofta hänga ihop! Dom som snålar sparar och därmed har dom sina pengar kvar Alltså det jag menar är att om en person i grunden är snål, lär den personen ju inte överösa mig med presenter/pengar bara för att jag gifter mig. Å andra sidan är personen inte snål, så lär den personen kosta på en present när jag gifter mig.Så visst kan 300kr vara snålt, såvida dom personerna är snåla i vanliga fall men å andra sidan då kan du inte räkna med att få mer utav snåla personer. Jag hoppas alla förstår mitt resonemang kring snålhet! Jag kan även hålla med alla andra här om att det man ger styrs av den egna ekonomin, MEN det finns faktiskt snåla människor och därav mitt argument!