• Sara 10

Ni som har eller skall gifta sig!

Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!

• Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!
  • s hjärta a

Alla förhållanden går väl lite upp och ner och det är inte alltid lätt men viva la differance! Se bara till att han förstår och vet hur du känner sen får du helt enkelt ha tillit till din blivande man..

Kram

• ekpo1

Jag har inte tjatat direkt. Men jag såg till att han verkligen förstog min uppfatning om relationsutveckling = träffas - flytta ihop - förlova sig - gifta sig - skaffa barn. Och tidsmässigt plan (jag vill få mitt första barn innan jag är 30). Sen är det bara att vänta tills det har sjunkit in hos honom och han friar.
    Lycka till

• Sara 10

ha ha marjame!! Håller med dig!!! jag känner lika dant med det är lungt dom har nog inte läst tråden

• marjame

Hehe, till och med jag blev frustrerad! Vill bara säga att jag verkligen förstår dig. Jag är också en romantiker =)

• s hjärta a

oj sorry, vill bara väl..

• dufvan

Varför ska det nästan alltid vara killarna som ofta är så "rädda" för att gifta sig? Jag tycker att om man har valt att bo i hop och vill leva resten av sitt liv med den personen, varför inte gifta sig? Jag förstår dig att det känns viktigt för att bli fru till din sambo.

• April2oo9

att bli sambo är ett stort steg, att gifta sig ett ännu större. Jag tror vi kvinnor ser lite "lättare" på det än män.. Och jag tror även att män kanske ser "lättare" på att skaffa barn än att gifta sig, men jag vet inte. Bara den uppfattning jag fått av min omgivning.

Kan iaf ge dig hoppet sara, min karl sa första gången att han aldrig i sitt liv skulle gifta sig och absolut inte i en kyrka. Men nu är kyrkan bokad o ringen är på fingret

• dufvan

Jag förstår dig! Det känns ju som han inte riktigt är säker på er när han tvekar...men igentligen handlar det nog inte om dig utan att han är man och de verkar alltid vara skrajsna innan de belutar om barn och giftemål. Ni ska vara lyckligt lottade som har en man som friade helt utan antydningar!

• marjame

dufvan - visst är det så? Det är ju inte på grund av klänningen på bröllopsdagen som man vill gifta sig!

• dufvan

Tack GME76! Det känns ju nästan som man är en utböling för att ens karl inte är superromantisk

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!