• Sara 10

Ni som har eller skall gifta sig!

Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!

• Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!
  • ingenjörsbruden
    eapea skrev 2008-06-12 10:44:21 följande:
    Tooticki - Ja, visst tycker han att det är dyrt. Men jag har både sagt att vi kan ha ett mindre, billigare bröllop och erbjudigt mig att jag som vill kan lägga mer pengar på det (betala klänning själv osv.) Men grejen är att det inte verkar vara nån viktig grej för honom. Nu vill han helt plötsligt inte förlova sig heller för han fattar inte vad det ska vara bra för. Han säger att han inte trivs med ring på fingret. Jag förselog att han kunde ha ett armband istället, men det ville han inte heller. Jag fattar inte vad det är med honom. Helt plötsligt verkar han vara helt emot allt som har med förlovning/bröllop att göra. Han säger att han vill "göra" saker först. Skaffa jobb och så. Men varför måste han göra det? Det förstår jag om man göra innan man skaffar barn, men man blir ju ingen annan person för att man gifter sig..
    Hur gamla är ni? (om man får lov att fråga..... ?)
    Han kanske tror att du vill ha villa, volvo, vovve o barn nu med detsamma.....många är gifta i flera år utan att skaffa något av det.......men för honom så kanske ett bröllop innebär många förpliktelser som han inte känner sig redo för...

Hur har du motiverat att vill du gifta dig? Vad betyder bröllopet för dig?
  • ingenjörsbruden
    ingenjörsbruden skrev 2008-06-12 11:09:13 följande:
    Hur gamla är ni? (om man får lov att fråga..... ?)
    Det där kan nog tolkas lite fel.....jag är bara nyfiken på hur gamla ni är.......
  • zsandora

vi sa att vi inte skulle förlov oss lr gifta oss... men på julafton när jag var hög gravid fick ja förlovningsringen i en julklapp. Sen ca tre år efter det gick han ner på knä, å fråga om vi skulle gifta oss....

Tror ni inte att det e varje tjejs dröm att få uppleva ett bröllop, medans killarna e lite osäkra, vill dom detta livet ut.. mm. dom tänker ju inte som vi

• Tooticki
    zsandora skrev 2008-06-12 11:22:01 följande:
    Tror ni inte att det e varje tjejs dröm att få uppleva ett bröllop, medans killarna e lite osäkra, vill dom detta livet ut.. mm. dom tänker ju inte som vi
    Jag vet helt säkert att det INTE är alla tjejers dröm att gifta sig, jag har nämligen aldrig haft den själv. Även när vi väl planerade bröllopet höll jag huvudet ganska kallt.

Sen tror jag inte heller att man kan säga att "män tänker si, kvinnor tänker så", det räcker att man läser denna tråd för att inse det. Alla har vi tänkt och känt olika inför bröllop, och våra respektive likaså.
  • Tooticki

zsandora skrev 2008-06-12 11:22:01 följande:

Jag vet helt säkert att det INTE är alla tjejers dröm att gifta sig, jag har nämligen aldrig haft den själv. Även när vi väl planerade bröllopet höll jag huvudet ganska kallt.

Sen tror jag inte heller att man kan säga att "män tänker si, kvinnor tänker så", det räcker att man läser denna tråd för att inse det. Alla har vi tänkt och känt olika inför bröllop, och våra respektive likaså.
  • Maria2009
    Tooticki skrev 2008-06-12 11:29:09 följande:
    Jag vet helt säkert att det INTE är alla tjejers dröm att gifta sig, jag har nämligen aldrig haft den själv. Även när vi väl planerade bröllopet höll jag huvudet ganska kallt.Sen tror jag inte heller att man kan säga att "män tänker si, kvinnor tänker så", det räcker att man läser denna tråd för att inse det. Alla har vi tänkt och känt olika inför bröllop, och våra respektive likaså.
    Känner likadant, jag har aldrig drömt om att gifta mig, och nu när vi är förlovade så känns det inte heller så här "wow, vi ska gifta oss!" utan mer som en skön trygghet att veta att vi valt varandra och snart får visa det för resten av världen. Nu är vi båda överens om att det inte kommer att bli nåt pampigt kyrkobröllop, vi kommer nog att åka iväg bara vi två, men om min sambo verkligen hade velat ha ett stort, traditionellt bröllop hade jag ställt upp på det om det betydde mycket för honom. Det viktigaste är väl ändå att man blir gift.
  • Silva79

Jag har inte heller drömt om att gifta mig eller bröllop, aldrig någonsin, inte ens när jag var liten.
    Jag ångrade faktiskt att vi bestämde oss för ett litet trädgårdsbröllop med dom närmsta (det blev trots allt bra, men det var inte så jag vill ha det egentligen), jag hade hellre åkt iväg bara vi två och gift mig utomlands.
    Min man har heller aldrig funderat på bröllop, konstigt egentligen att det blev så ändå :P

Maria2009 skrev 2008-06-12 11:37:33 följande:
    Känner likadant, jag har aldrig drömt om att gifta mig, och nu när vi är förlovade så känns det inte heller så här "wow, vi ska gifta oss!" utan mer som en skön trygghet att veta att vi valt varandra och snart får visa det för resten av världen. Nu är vi båda överens om att det inte kommer att bli nåt pampigt kyrkobröllop, vi kommer nog att åka iväg bara vi två, men om min sambo verkligen hade velat ha ett stort, traditionellt bröllop hade jag ställt upp på det om det betydde mycket för honom. Det viktigaste är väl ändå att man blir gift.
  • Ilbäcksan

Vi pratade om det någongång i början och han sa att han inte var intresserad av att gifta sig. Han kommer från en familj och släkt där man inte gifter sig, det ses som onödigt och dyrt osv. Jag förklarade hur jag kände, att jag tyckte det var väldigt synd att han såg det så, för jag ville verkligen gifta mig någon dag framöver. Sen pratade vi inte så mycket mer om det och plötsligt så fick vi veta att min kompis skulle gifta sig(vi umgås parvis, de gifter sig på lördag förresten) och då måste han blivit inspirerad för sen friade han något halvår senare :) Efter ytterligare någon månad så ojade han sig över att vi inte skulle gifta oss tidigare(det var ett år kvar då) för han ville så gärna att jag skulle bli hans fru direkt! Avvakta lite och prata inte om det alls, så kanske frågan kommer tillslut. Du mår bara dåligt av att gå och våndas.

• avil

hehe..VI har varit förlovade i snart 11år...har en dotter som blir 12år i år.
    Jag har velat gifta mig länge,men gubben har varit svår ......
    NU i sep är det äntligen dags-mest pga att vi nu har råd...Vi vill fara till utlandet o göra det o det kostar en del!!
    O fest o vara i kyrkan vill vi inte,så NU får vi ha det som vi verkligen vill.

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!