• Sara 10

Ni som har eller skall gifta sig!

Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!

• Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!
  • Sara 10

Ja. jag har förklarat för honom att det är viktigt för mig.. vissa dagar säger han det kommer när det kommer.. Vi dagar saäger han jag kansek ALDRIG vill gifta mig.. nu låter det som att vi pratar om det ofta men det gör vi INTE!!!

• Babymama

Det blev aktuellt när vi fått sonen för vår del. Sambon ville att sonen skulle ha hans efternamn, ok men då vill jag med ha det sa jag :) Annars ville jag att sonen skulle ha mitt. Vi gifter oss nu på lördag efter fem år tillsmmans. Sonen är 1.5 år.

• Amazonen

Det var väl ungefär vad min sambo sa när vi fick reda på att vi var gravida med vårt första barn..... Men vi väntade något år innan vi förlovade oss och nu är det dags för bröllop!

:)

April2oo9 skrev 2008-06-10 18:30:56 följande:
    Har du förklarat för honom varför äktenskapet är viktigt för dig?Min karl försökte under sitt frieri förklara för mig att det "underlättar ju så mycket juridiskt om vi gifter oss". Hah, den stollen vågade inte förrns efter jag sagt ja börjat gråta och säga att det är för han älskar mig så mycket osv osv..
  • Sara 10

Fast vi skall ju inte skaffa barn eller något... då är det väl inte konstigt att jag iallfall vill gifta mig????

• April2oo9

Men om äktenskapet är så viktigt för dig och så oviktigt för honom kanske ni kan mötas på mitten.. typ leva förlovade o ha en fet förlovningsfest eller något istället? Man kan hitta skitsnygga förlovningsfest kläder också...

• Sara 10

Nja, jag vet inte! Jag vill att han skall bli min man på riktigt.. Ibland tänker jag att han kanske tvekat på ett liv med mig det är kansek därför som han inte vill gifta sig?
    Hade ni tänk så?

• snö vit

2 år är ingen lång tid & eftersom ni båda haft förhållanden innan kanske han känner innerst inne att han vill vänta eller helt enkelt bara ha ett vanligt förhållande utan äktenskap utan att för den delen älska dig mindre.

Själv gifter vi oss efter nästan 14 år ihop, blev ihop när jag var 21. Vi har två barn på snart 7 & 5 år & vi älskar verkligen varandra men först nu är det alltså dags.

Hoppas allt löser sig!

//Veronic@

• Sara 10

Vi har varit ett par i 3 år och sambo i 2 år..

Tycker ni att jag tänker helt fel alltså?

• snö vit

Nej, absolut inte fel men jag tror INTE lösningen är att tjata eller prata om det mycket, tvärtom. Du känner för att gifta dig & din sambo inte...just nu i alla fall. Njut av varandra & er tid tillsammans & tänk inte på giftemål. Varför är det så viktigt för dig? Skriv ett trestamente ihop om det har med säkerheten att göra, det gjorde vi även om det för vår del var mest för barnens skull.

Har någon av er varit gift förut, hade du eller din sambo jobbiga separationer innan ert förhållande? Som sagt, även om han älskar dig så kan det för tillfället avgöra om han är redo att gifta sig nu eller senare eller kanske inte alls.

//Veronic@

• April2oo9

Tänka och känna fel är något jag aldrig skulle påstå att någon annan gör, känns elakt för jag skulle inte vilja höra det själv.

Men det här låter i mina öron som något du ska prata med honom om. Har du provat med att köpa ringar, fixa någon romantisk gest och gå ner på knä?

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!