• Plummis83

Fota före eller efter vigseln?

Hade första mötet med fotografen igår och vi bokade honom direkt!! Kändes så bra!!

Vi skulle bland annat fundera på vilka vi ville fotograferas med och om vi ville ta våra bröllopsfoton före eller efter vigseln.

Min blivande vill inte se mig innan vi går in (skulle han få bestämma så skulle han vilja stå och vänta på mig men jag vill inte gå själv och har ingen mega bra kontakt med min pappa så vill inte gå med honom heller) så nu har vi det "stora" problemet med om vi ska fotas innan eller efter vigseln!
    Fotografen vill ha ungefär 2 timmar på sig för vi kommer vara på olika platser!

Vi pratade igår kväll om att vi skulle fotas efteråt för då hinner gästerna ta sig till lokalen (tar 15-20 min med bil från kyrkan till lokalen) och kan mingla på stället innan vi kommer istället för att vi ska komma dit samtidigt!! Plus att då behöver inte min blivande se mig innan vi går in!
    Sen pratade jag med min mamma å hon blev lite sur för det för hon ville minnsann inte vänta på oss.
    Till saken hör att de på min sida inte träffas så ofta så jag vet att de knappast kommer ha problem med att mingla omkring och har mkt att prata om!!
    De på min sambos sida har inte heller några större problem med det, dessutom är det första gången min släkt kommer träffa hans släkt!!

Funderade inatt på om man kunde dela upp fotograferingen - alltå nån timme innan och sen nån timme efter, men då spricker min blivandes önskan!!

Hur har ni gjort?? Hur lång tid hade ni på er??

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • patti87

funderar fortfarande hur vi ska göra, fotoa före eller efter....man är nog lite finare innan vigseln...efter vigseln kommer jag säkert o ha röda ögon av allt gråt...men samtisigt vill jag fota efter...för jag vill inte att min blivande man ska se mig innan! :) hehe

• starchick

Vi kommer att fotas innan.Dels för att fotograferingen kanske drar ut på tiden och isf så får ju folket kanske vänta alldeles för länge.
    Också för att jag vill se fräsch och snygg ut på bilderna, vem vet hur man ser ut efter vigseln liksom haha...

• FruRålin080808

Vi kommer att fotograferas innan för att just slippa att gästerna får vänta under tiden. En stund ska ju gästerna få vänta men två timmar kanske är lite väl bra.
    Annars får man kanske ha någon "mingellek" som gästerna kan roa sig med under tiden. Ni kan ju ha en tipsrunda som handlar om er så har gästerna något att göra. Eller ha en lista med en liten presentation av varje gäst så att gästerna får mingla runt. lämpligt kan ju vara att värdparet eller toastmasterna sköter det. Jag förstår din blivandes önskan om att inte se dig innan vigsel, hade ockås velat ha det så...Funderar däremot på att vi inte ska ses innan fotograferingen och att jag ska ha en annan klänning än den som han har sett, men det är bara planer än så länge...Lycka till!

• Nalle Puh 40

Fördelen med att fotas innan är ju att man inte har en massa ris i håret

• Plummis83

Ser nästan fler fördelar med att fotas innan!!

Inget ris i håret
    Inga röda ögon (vilket jag säkerligen kommer ha)
    Gästerna behöver inte vänta så länge

Men samtidigt så vill jag för min sambos skull fotas efter men vi får väl se...

Någon mer som gifter sig runt Malmö-Skanör/Falsterbo hållet??

• patti87

vilken tur att vi slipper riset då :)

• bara jag

Vi ska också fotas innan. Varför?

1.Vi vill inte att gästerna ska behöva vänta!
    2.Även om han ser mig innan vigseln så kommer det att vara underbart!
    3.Man ser fräschare ut (mindre svettig,gråtfärdig,ris i håret och sminket på plats)
    4.Vi kommer att få en egentid innan vigseln, så att det inte kommer "pang boom"
    5.Det är mindre stressigt

• Plummis83

Har ni sagt att de inte får ha med ris??? Ska ni ha något annat istället??

patti87 skrev 2008-05-24 10:06:18 följande:
    vilken tur att vi slipper riset då :)
  • patti87

våran kyrka som vi gifter oss i har bestämt det. och jag tycker att det är sååå bra :) har aldrig velat ha ris! :) man måste ju inte följa alla traditioner, vi ska istället ha rosenblad i alla färger :)

• Blivande fru Coxxby

Vi kommer att fotas efteråt. Fotografen antog att vi skulle göra det innan vigseln då typ alla gör det men vi sa att vi vill göra det efteråt. Dels för att min fästman och jag inte vill se varandra förrän det är dags att gå fram till altaret och dels för att vi vill inte ta på oss vigselringarna förrän vi sagt ja, det är ju först då vi är gifta och det vi tycker det känns mer äkta och det kommer nog synas på bilderna också. Innan är man nervös och kan inte koncentrera sig, efteråt är vi extra lyckliga och glada så då blir nog bilderna bäst. Visst får gästerna vänta men det har vi styrt upp med mingel med bål & snittar och en mingellek så dom är sysselsatta tills vi kommer.

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?