• Vinterbruden 08

Börjar bli rädd..

Oj det är många tankar som snurrar inne i huvudet på mig.. Känner mig väl just nu lite sårad och besviken.. Det är nämligen så att jag har alltid så länge jag kan minnas önskar att adoptera ett barn, för mig så var inte det biologiska så viktigt.. Vi har redan en biologisk dotter och jag kan tänka mig ett till för att han önskar det men samtidigt vill jag inte släppa min dröm om att få adoptera. Anledningarna till att jag vill adoptera är många men framför allt så vet jag att jag kan inte rädda hela världen men om jag kan ta hand om ett barn, ge närhet och kärlek så har jag iaf startat.. Nu var jag i Kina i förra veckan och då började genast min m2b med att visa hur negativ han var för adoption, han menar att bara folk som inte kan få barn borde adoptera, men jag vill ju inte göra det för min skull utan för barnets skull.. Tidigare har han alltid varit positivt inställd till detta men nu när vi har vårat biologiska barn så säger han nej.. Han vill ha ett barn till om ca 1 år och sen så räcker det.. Vet inte hur jag ska hantera det här, är kankse inte så stor sak för er men för mig så känns det verkligen som ett svek och det skrämmer mig att om vi inte ens är överens om en så viktig sak som detta hur fungerar det då??

• Svar på tråden Börjar bli rädd..
  • Lady o Lufsen

Ja, det är sant att det finns kvinnor utan barn också men det har väl rört sig om andra faktorer som har gjort att man inte har valt just dom...ålder? Värderingar...ja, det kan ju ha varit på grund av precis vad som helst egentligen...vad vet jag?

Tooticki skrev 2008-05-23 14:36:08 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2008-05-23 14:34:15 följande:
    Lever de ensamma just av den anledningen att de känner en djupt rotad motvilöja mot andra mäns barn?Det finns ju kvinnor utan barn i samhället också...
  • Lady o Lufsen

...och är man 35-45 så kanske chanserna att träffa en barnfri kvinna minskar?

• Tooticki

Jag vet inte, jag ogillar bara det förminskande av män som finns i samhället idag när det gäller vissa saker. Att det är ok att prata om män som en annan ras, en annan sort. Jag tror att socialt arv formar oss till de människor vi är och att manligt och kvinnligt är något som är skapat av samhällsstrukturen. Jag tror på Judith Butler och tabula rasa.

• hondafreak

Tabula rasa Tooticki????? Är det bara jag som inte är med ?

• Tooticki

Tabula rasa betyder oskrivet blad och är en tro på att människor föds som ett oskrivet blad och formas av sin uppväxt, att vi inte föds med massa egenskaper ( t ex "manliga" eller "kvinnliga") utan att vi förvärvar dem under uppväxten.

• Hammerman

Tooticki skrev 2008-05-23 14:51:05 följande:

Tabula rasa betyder oskrivet blad och är en tro på att människor föds som ett oskrivet blad och formas av sin uppväxt, att vi inte föds med massa egenskaper ( t ex "manliga" eller "kvinnliga") utan att vi förvärvar dem under uppväxten.
    Jag tror inte att samhället format könsdriften.
  • Tooticki

Nu har vi stjälat Novemberbruds tråd här. Sorry.

• hondafreak

Då är jag med på tabula ras Tooticki, klart det är så ! Man formas av miljön man växt upp i !

• Lady o Lufsen

I viss mån håller jag också med om Tabula rasa...
    Miljö absolut men evolutionen och genetiken bland annat, har också sitt finger med i spelet

Tooticki skrev 2008-05-23 14:51:05 följande:
  • Zozo

Tabula rasa är inte helt självklart, men i stort tror jag ocksa pa det.

Hammerman.. Jag tror inte det är speciellt manligt egentligen det du skriver; för manga kvinnor som INTE vill adoptera tror jag samma sak ligger i botten.
    Som kvinna hade jag helller inte direkt sprungit efter en man som redan har barn om jag träffade honom pa krogen..

Svar på tråden Börjar bli rädd..