• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Grund

Det blir en Saab 9-3 Sportcombi. Nästan lite overkligt att Volvo-jag ska köpa Saab, men den är faktiskt fin. (H tjänstebil) En Nocturne-blue. Har inte sett någon i den färgen på vägarna så jag hoppas den är fin

• Långserud

Morning girls!

Åh igår var vi på Mama Mia och den fick 4 av 5 platådojor av mig! Var en riktig flashback till frieri och vigsel då M friade till mig efter den musikalen och att vi hade Say I do I do I do som utgångsmusik.

Grund: Kämpa på för att få med H, vore skoj få träffa honom!

Astriden: det finns ju massa fina tunikalikande klänningar nu som är liksom klockade eller ganska stora i kjolen? Det funkar ej? jag köpte en som min man sa att den kan du ju ha den dagen du hae en bula. Den hittade jag på Ted B. vis Järntorget, en grå med lite mörkade grå grejer på, ganska vida chiffongarmar. Om den ej finns och om du har kris så får du gärna låna den! Jag ska ha den på ett bröllop 1 aug dock. Kan ta med den på fre så ser du.

Mrs D: Hur känns det?! Ååå snart så!

Amor: Härligt med städning i garderoben! Känns så befriande när man gör det! Bara kött och dryck med på fredag?

Aybee: Vad är din nästa planeringsgrej?

Stor kram till våra resenärer som är ute på vift! Hoppas ni har det bra Malin och Stjärnis!

Kram från mig!

• Grund

MrsD, vilken tid är vigseln? Ifall jag hinner komma förbi, vilket jag hoppas på!

• Astriden

Grund, du får INTE glömma kameran till mrsD´s vigsel

• Grund

Ok, girls. Jag lade ner den där gästboken med rosorna för det var så få sidor i den. Någon som har tips på ngn fin gästbok??

• Grund

Jo, nu kom jag på en sak till. Favors? vad har ni haft/ska ni ha???

• 31 maj 2008

Istället för favors hade vi till dem som bodde på herrgården precis bredvid 1 flaska mousserande, godis mm på deras rum. De som bodde på Marstrand fick istället med sig varsin liten papperspåse med öl, chips, godis, Loka, Alvedon mm. Det var mycket uppskattat.

En annan grej var att vi gav alla gäster cd-skivor och vadderade kuvert (inte som favor, utan bara för att de lätt skulle skicka sina bilder), och hittills har vi fått 1500 bilder skickade till oss, och det vet jag inte om vi hade fått annars, så det var verkligen bra för oss.

• Grund

ja, det där med CD-skivor hade vi tänkt göra också. Det är ju toppenbra att det gett ett så bra resultat för Er!

Får diskutera det där med rumspresenter med H, det är ju inte så dumt

Tack för tipsen!!!

• 31 maj 2008

Nej, jag tänker om jag själv går på bröllop, jag hade blivit hur glad som helst om det låg en liten present och väntade på rummet.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4