• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Vi är ju 2 st på jobbet nu, det är såå lugnt och skönt.
    Idag skall jag förbi allum när jag har slutat behöver köpa lite underkläder osv.

Sedan hem och baka lite för imorogn

Såg på vädret och det såg inte lovande ut så vi får grilla där ute men äta inne.

Aybee - Låter som ni hade en toppen kväll igår

• Astriden

Åh, jag skulle oxå behöva nya underkläder de övre delarna sväller.. Trodde att jag skulle uppskatta det mer, men just nu känns de bara hårda & lite knepiga. Urk

Idag ska vi hem till vänner där hon skall ha en dryg månad innan mej Kul att se hur stor hon är nu.

• Grund

God morgon tjejer!!!

Igår var vi iväg och fick köpt en gästbok. Det blev inte bröllopsminnen utan en vanlig tom. Hittade den på Papeterie (eller vad det heter). De har så mkt mysiga saker där. Så mkt fina askar och lådor som man skulle vilja ha i sin Walk-in-closet. Synd att man inte har en sån bara... (drömmer mig tillbaka till Sex and the city och Carrie's...)

Dessutom övade vi vals. Kändes riktigt bra faktiskt, övade t.o.m. in en liten snurr

• Grund

Amor: Nu längtar jag hem till dig när du skriver om sånna saker.

Astriden: önskar att jag kunde ge dig tips på fina kläder men jag har tyvärr inga. Men givetvis håller jag tummarna för att du hittar något riktigt fint att ha på bröllopet *kram*

• Astriden

Jag provade faktiskt några klänningar hemma igår..
    som är skurna under bysten & de funkar om det skulle vara så att jag inte hittar något annat

• 31 maj 2008

Lät som en riktigt skön kväll igår, AyBee. Men jag förstår vad du menar med att sörpla te, Astriden... Men jag älskar att blanda flädersaft och Tonic - riktigt god sommardrink. Innan graviditeten dracks det gärna med gin också, men det är riktigt gott utan.

Nu är vi ute ur budgivningen... känns faktiskt helt okej, vi visste vad vi ville lägga och ville inte betala något överpris eftersom vi inte hade tänkt bo där så länge. Så nu håller vi ögonen öppna på annat igen...

Skönt med gästboken, Grund. Håller med om att det är mysigt på Papeterie.

Amor - vi som inte är med imorgon vill också se dina nya snajsiga skor!

Istället för grillfest ska vi hem till min mamma i Eskilstuna, och på födelsedagsfest i Västerås. Och hälsa på andra kompisar i Västerås som ska gifta sig i vinter. Där ska vi dumpa hela högen med bröllopstidningar så att fler kan få glädje av dem. Har ju ändå lagt en halv förmögenhet på dem...

• BarbaBruden

OHHHH, tjejer!
    Igår såg jag och mannen SATC! Visserligen här hemma men ändå! Den var verkligen bra! Mannen suckade mest.....tyckte all labeldropping var jobbig....
    Men vilken Walk-in-closet hon fick!!! Vill ha!!!

31Maj
    Aj, aj....sånt är ju alltid tråkigt...Gick det snabbt uppåt?

Amor
    KOllade oxå vädret . Skulle nog inte regna men dock bara 17grader och avsaknad av sol...

Grund
    Bra med gästbok. Vi hade köpt en med tomma sidor som fylldes i på löpande band. Det vet ju i o f s du som antagligen lade dit den...kom jag på nu . Men sen hade toastarna köpt en lite "roligare" variant med fyll-i frågor...Så vi har två!

Astriden
    Vart har du tagit vägen? Saknar dig på MSN! Är du på nytt jobb eller har du semester? Får man havandeskapspenning i ditt yrke förresten?

• Astriden

Barba, jag vet msn är blockat där jag är denna vecka.
    Saknar dej med, känns lite tomt att inte kunna tjingsa eller småsnacka lite.
    Nje, havandeskapspenngning blir nog svårt men då jag mest sitter ner så kan jag nog jobba en bra bit fram. Tanken är att ge upp nån gång då i början på oktober då vi fått huset.

• BarbaBruden

Blockad? Vadå? vill dom att de anställda ska koncentera sig på jobbet, eller?

Det låter väl som en bra plan att ge upp när ni får huset. Kan du gå där och pula lite.....
    Pula betyder förresten något helt annat på norska, fick konstiga blickar när jag sa att jag ska hem och pula.....HiHi

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4