• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Astriden

Åh, perfekt Aybee
    Har ni barnstol till A?

• AyBee

Långserud: mellan kl 18:00 - 18:30 ikväll

• AyBee

Nu har vi fått ett förslag på grekisk buffé från vår cateringtjej:
    "Förrätt
    Grekisk bondsallad med Kalamataoliver

Buffé
    Mousakka (med lammfärs, auberginer och vitlök) - serveras varm
    Smakrika sovvlaki grillspett - serveras varm

Saftig couscoussallad med rödlök, tomater, persilja och olivolja

Ungsbakade grönsaker toppade med örter, olivolja och ost

Vitlöksmarinerade oliver

Tzatziki

Grekiskt bondbröd och hummous"

• Stjärnis

Hej alla underbara BT- tjejer! Har saknat er nu när jag inte varit inne i tråden på över två veckor! Hur har ni det? Jag måste försöka läsa ikapp allt i helgen!

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar bröllopsresa. Västindien är verkligen ett paradis och perfekt för en smekmånad! Vi ville inte åka hem igen. Så härligt med sol, bad och snorkling Jag har också fått en dröm uppfylld. Jag har simmat med delfiner. Det var nästan magiskt, helt fantastiskt!

Till er som ännu inte har gift er säger jag bara.. NJUT! Det är en helt fantastisk dag. Jag var aldrig speciellt nervös utan kände mig lugn och förväntansfull. Jag kunde inte sluta le. Vi hade jättetur med vädret. Det var rejält varmt på dagen, 27 grader i skuggan och halvklart. När vi var färdiga med middagen kom regnet! Allt gick som planerat förrutom att jag fick en fläck på släpet vid fotograferingen men jag var så lycklig att jag faktiskt inte brydde mig så mycket. Om folk såg det så sa de i alla fall inget Ena leken kunde vi inte genomföra heller på grund av regnet. Vi hade blåst upp heliumballonger (vita hjärtan) och på dessa ballonger skulle gästerna få sätta fast frankerade vykort där de skrivit ner något de skulle vilja göra för eller tillsammans med oss. På andra sidan stod det en uppmaning till dem som hittade kortet att lägga det på postlådan. Sedan skulle vi skicka upp dessa ballonger och se hur många som kom fram till oss. Tyvärr gjorde regnet att helium ballongerna inte orkade lyfta när man satte fast kortet men vi släppte iväg ballongerna ändå och struntade i korten. Väldigt många lade korten vykorten direkt på postlådan istället. Låg en hel del kort på dörrmattan när vi kom hem igår Vi hade verkligen tur med vädret på bröllopsdagen, för dagen efter bröllopet ösregnade det verkligen hela dagen.

Nu måste jag kila iväg, ska packa inför hemfärd till nya hemstaden. Vi ska börja måla i radhuset i helgen, så därför kan inte vi vara med i ikväll! (Jag sms:ade med Amor förrut då vi ska lämna tillbaka ett stafli som vi har lånat. Hon sa att ni skulle träffas ikväll) Ni får ha det så kul!

Jag skulle gärna vilja ta en fika när jag kommer tillbaka igen, i vecka 31. Hänger ni på?

MrsD: STORT LYCKA TILL IMORGON!

Sist men inte minst, STORT TACK för postogrammet tjejer! Ni är för söta!

STOR KRAM

• Astriden

hej Stjärnis välkommen hem!
    Superkul att höra av dej & du verkar så glad, underbart.
    Vi vill gärna se bilder från er dag, tror att vi alla såg Er i GP mysig bild hand i hand.

Synd att ni inte kan vara med idag men klart vi är med på en fika när allt lugnat sig för er!

• Grund

Åhh vad underbart du verkar ha haft det Stjärnis! Jag får ståpäls och du verkar så himla lycklig! Sååå glad för dig!
    Stor KRAM!!!

• Grund

H och jag kommer ikväll. Vi kommer en liten stund så kör jag honom till Grebbestad sedan. Så jag är sympatinykter med dig Astriden. Vi måste dock åka ca halv nio. Men då får han träffa er iaf

• Långserud

Stjärnis! Åh vad ni verkat haft det underbart! Stor kram och jag ser gärna för fika v. 31!

Grund: Kul att ni kommer båda 2, vi ska upp i ottan så ingen långkörare för oss heller tyvärr!

Ses sen tjejor!

Kramen!

• stenbruden

Åhh Stjärnis det låter underbart!!! Och delfinerna, nu blir jag avis Jag tittade efter dom hela vår resa men såg inte ens några. Alla i personalen var jätteförvånade att jag missat dom eftersom de simmade precis utanför restaurangen varje dag men såklart inte just när jag var där o spanade

Var de vilda delfiner????????? Vilken dröm

Bröllopet låter underbart! Vad gör en fläck när man är uppe i det blå av lycka
    Kram och grattis igen!!!

• Astriden

God morgon tjejer,
    TUSEN TACK för igår det va så mysigt!
    M tyckte att ni allihopa va så trevliga

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4