• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Stjärnis

Halloj!!

Låter som ni hade en toppenkväll hos Amor?! Så tråkigt at vi inte kunde vara med denna gång Min man är så otroligt nyfiken på er tjejer, har ju hört era namn nämnas mer än en gång Han ville jättegärna träffa både er och era blivande män och män. Eftersom jaghar abstinens efter er alla undrebara BT- tjejer nu så tänkte jag föreslå en fika v 31, när jag är tbx i Gbg.

En fika på stan

Onsdag den 30/7: Stjärnis
    Torsdag den 31/7: Stjärnis

Jag har tyvärr inte hunnit läsa ikapp allt som jag har missat när vi var borta på vår bröllopsresa, ska försöka göra det när jag får lite tid över men jag hoppas att alla har det bra?! Tänker på er!!

MrsD: STORT GRATTIS! Nu är du fru!

Nu är dte inte många blivande brudar kvar, allt fler blir fruar.

Hur går det för er i planeringen: Grund, Amor,Valkyriana, Aybee och Cristal?

KRAMAR från stjärnis

• Stjärnis

Usch, ser att jag skriver som en kratta. Ber om ursäkt för detta men vi verkar inte ha ngr språkpoliser i tråden va?

• stenbruden

Hej tjejer!!

Va kul att ni hade en sån härlig kväll!! Vi hade gärna vart med men nu är vi uppbokade varje helg hela juli och aug... Blir lätt så på sommaren. Men det är ju roliga saker det med

GRATTIS IDA!!!!!!!!! Vill höra allt sen som alla andra Va skönt att vädret var bra på dagen, jag var lite orolig för er!!

Val - vid stora tillfällen, som bröllop, märks ofta vilka som är vänner och inte. Som du säger det är skönt att få det bevisat förr än senare... Men häng inte läpp nu utan se fram mot bröllopet med ett leende, du har en underbar dag framför dig!!!

Grund - värsta sömmerskan, jag är så impad!! Väskor också... Jösses Grymt duktigt!!

Långse - hoppas det känns lite bättre nu, jobb bekymmer är inge kul! Vill se bilder!!!
    Ska vi ta den där lunchen snart eller?? Denna vekcan är tuff men nästa kanske? Hur ser det ut för dig? Och Amor du hänger väl också på???!!!

Kram!!!

• Långserud

En fika på stan!

Onsdag den 30/7: Stjärnis, Långse
    Torsdag den 31/7: Stjärnis

• Långserud

Stenis och Amor: Lunch nästa vecka blir bra för mig! Vilken tid passar er? Jag jobbar på Första Långgatan och kan gå antingen 11:30-12:30 eller 12:30-13:30. Blir Järntorget mittemellan oss??!

Kram!

PS Ngn mer som är i närheten kanske som vill med?

• Amor Eterno

En fika på stan!

Onsdag den 30/7: Stjärnis, Långse, Amor
    Torsdag den 31/7: Stjärnis, Amor

Långserud jag kan gå vilken tid som helst!!

Ja järntorget ligger bra till Ni får välja dag och plats!

• mrsD

hörni, en snabb fråga t er som e gifta, hur gjorde ni me efternamnet? (ni som bytte) började ni använda d direkt? hur gör man då me legitimering???

kommer ett längre inlägg ikväll=)

finns förresten en ild i galleriet

• Amor Eterno

En ledsen virre skriver till er, har pratat med min bror och han kommer inte på bröllopet!!! Jag är mer ledsen pga att mina föräldrar nu är så ledsna och besvikna.. Anledningen är att han inte har pengar!!! Obs han var precis på semester i Grekland 1 vecka all inclusive som han skrött över i telefon oxå!!

Skit i honom det hade blivit lite krystat med honom däe, han hade kanske tagit den dagen och passat på och sagt att han har gift sig och presenterat sin nya fru!! (Tänker på din historia Barba)

Nåväl inte tänka mer på det, jag är som sagt mer ledsen över att mina föräldrar blir sårade.

Kram på er! Skall ner och tröstas av min underbara man!

• mrsD

här kommer vår dag:

På fredagen grejade vi allt i lokalen, dukade o stod i! toastmaster kommer t lysekil o berättar att han glömt kosymen hemma i gbg (!) och måste åka tillbaka. han åker, efter ngn timme ringer han, han står framför ytterdörren och har glömt nyckeln i lysekil!!!! (asg) så han får åka TILLBAKA t lysekil för o hämta nyckeln o sen tillbaka t gbg IGEN för op hämta kläderna *s*

MEn resten gick smidigt, vi var klara sent och jag som inte kunnat äta ngt på hela dagen var jättetrött när vi äntligen kom t B&B där vi skulle bo på natten. ¨
    Vi möttes i dörren av ett par, de som ägde stället, de var jättegoa! vi blev serverade varm mat kl 22 (!) och tog 2 öl, sen var vi så trötta så vi gick direkt o la oss o somnade.

Lördagen började med en lång härlig frukost på B&B, umgicks lite med bestman och andra gäster som bodde där.
    Sen åkte jag t lysekil medan mannen var kvar hos bestman för att göra i ordning oss.
    Toastmasterns tjej langade fram alla hundratusentals grejer hon hade me sig o började rulla håret på spolar, o sminka. Det tog sin lilla tid o innan allt va klart var vi 40 min sena till fotograferingen!! *ASG*

Mannen väntade utanför hotellet i en mercedes (stavning?) med svenska flaggor där fram, och chauförren (hans chef) väntade på mig utanför hissen me sån där mössa, kostym o allt!
    Blev totalt uttittad kan jag säga *S*

Det var ju tennisvecka i lysekil och de hade spärrat av pinnevik!!! men fotografen fixade så vi fick komma in me bilen ändå *S' folk måste trott vi va värsta kändisarna!

Fotograferingen blev lite stressig men gick jättebra, ska bli spännande att se bilderna!

Väl i kyrkan började jag undra när nervositeten skulle komma, hade mest känt stress fram tills dess, men den kom aldrig! jag kände mig lugn hela tiden.. skumt.
    prästen var UNDERBAR! och vigseln gick jättebra=)

Väl ute väntade alla gästerna o foton, sen åkte vi en sväng me bilen så gästerna hann gå ner t oscars o få bubbel.

Efter en halvtimme eller så, stannade vi utanför o steg ur bilen, våra respektive mammor gav oss varsitt glas, o ännu mer fotografering väntade *s*

sen började festen!
    Maten var SUPERB! massvis me roliga tal, bandet var underbart! summa summarum; vi hade en oförglömlig dag, sååå mycke bättre än jag någonsin kunde anat!

Nu förstår jag verkligen va ni som gift er o sagt att det vart så underbart o allt, va d verkligen innebär! glömde allt som kunde gå fel o tänkte inte på små missöden alls, d va så himla bra! *lyrisk*

nu väntar vi på foton o är så glada att vi hade ngn som filmade! tittade lite grann idag o mindes=)

TIPS: krångla inte till saker, och minimera!
    flera smågrejer som vi hade planerat glömdes (d gjorde inget men kändes lite onödigt)
    t.ex. nattamaten blev d inget av, alla va så mätta ändå=) snacksen kom fram sent, men d räckte gott o väl!

• mrsD

förresten, har ett paraply här hemma som jag inte behhövde använda *ler stort*

så e d ngn som behöver d så hojta bara till=)

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4