• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Elisabeth81

Hejsan! Jag ska gifta mej nästa år i augusi 2009. Tips på festlokal?? :)

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Aybee hoppas du har det skönt där och du hittar en massa nice klädder

Val - Bra att de visar sitt rätta jag men låt det inte förstöra för dig gumman!! Kram

Mrs d - Vi vill såklart ha alla detaljer, vila upp dig och kom med längre rapport sen

Elisabeth81 - Välkommen, vad är det du vill ha egen catering eller hela paketet som tillhör restaurangen?

Kan tipsa om Stora Holm Säteri där hyr man hela stället en hel helg får plats 120 personer och man får ta med egen mat och dryck.

Även Aschebersgka Eken där de har maten som man får köpa men man får ta med egen dryck. De har olika lokaler allt från 20 personer till 200.

Malins Skafferi där får det plats 60 personer och man tar deras mat.

Du har även La Cuveé lokal man hyr och man tar med sig eget, får plats 80 personer tror jag??.

Lite tips på vägen

• Grund

God morgon tjejer!

Nu har sista jobb-veckan börjat innan semester och bröllop.
    Sammanställde en liten lista med grejer som ska göras denna vecka så att vi kan åka hem och ta det lugnt nästa vecka. Det var lite prylar kvar men känns ändå helt OK.
    I helgen har vi fått gjort jättemkt. Sytt och pysslat och mamma har varit till ovärderlig hjälp. Måste verkligen köpa ngt fint till henne efteråt. Hon har t.o.m. strukit min tvätt.

Idag har jag satt H på att fixa lite grejer på Knapp-Karlsson. De har ju bara öppet 10-14... guldband, röda snören till handväskorna som jag sytt och små låsanordningar till topparna. Hoppas de har allt detta nu...

• Långserud

God morgon flickor!

Värdinnan Amor med blivande make: TACK för en toppengrillkväll! Ni är ju för goa! Hoppas att ej var för mkt att städa!

Jag vet inte, ni kankse inte märkte det, men jag gjorde det... å om ni märkte det så var både jag och min M lite låga. Hade haft jobbiga dagar 2 på jobbet och var inte alls på hugget. Bekymmersrynkor båda 2! Han brukar vara mkt mer bubblig men jag märkte att han var bekymrad. Han tyckte dock att ni var ett gott gäng och att Aybees blivande man la såå många sköna kommentarer!

Igår satt jag och lipade på ett cafe när vi fick våra bilder av fotografen, såå underbara! Ikväll hem och titta på de som fanns på skiva. Återkommer med bilderna på ngt sätt!

Puss och kram

• BarbaBruden

Godmorgon Tjejer!

Amor!
    Tusen, tusen tack för en underbar fest i fredags. Vi måste träffas snart igen!
    Och tack för i lördags oxå
    J hade hur trevligt som helst, uttryckte förvånat efteråt att "vi verkade ha samma bekymmer allihopa". Vet inte riktigt vad han menar med det!
    Hoppas du får nytta av skålarna, vännen!

MrsD
    STORT GRATTIS! Vi tänkte minsann på dig!
    Återkom med utförligare rapport och bilder.....

Långse
    Men jag märkte inget på dig?? Tyckte att ni var engagerade och med båda två.....
    Vi vill se kort!

Grund
    Din mamma verkar underbar! Kan man få låna??
    Vadå sytt väskor? Men ar du att du gjort det oxå?
    Hade H överlevt seglingen??

Elisabeth81
    Jag lägger till Bryggan Under Bron på Amors lista av lokaler. Där var vi och var jättenöjda....till ett jättebra pris dessutom!

• Grund

Långse: Jag märkte inte heller ngt men om du säger att ni var dämpade i fredags ska det bli urkul att träffa er utan bekymmersrynkorna, då måste ni vara halt galna . Kram på er båda!!! Jag vill också se kort!!!

MrsD: GRATTIS igen!!!

Barba: Ja, min mamma är verkligen toppen. Och ja, jag syr tärnorna varsin liten handväska. Eller mer som en påse som man drar ihop. Typ som de där tyllpåsarna man kan köpa till godis fast jag har sytt dem runda och inte fykantiga. De blir i samma tyg som tärnklänningarna.
    H överlevde seglingen. Han kom tillbaka med det klassiska: solbränd, skäggstubb och havs-fluffig i håret

• Amor Eterno

Halloj!!

Långserud - Vi märkte inte heller något säger som Grund hur är ni när ni är på topp?? Helt Crazy då!! Kram på er och jag vill också se korten!

Grund - Visst är våra mammor helt underbara, vet inte vad jag hade gjort utan min kära mamma, som hon är engagerad!
    Duktig du är som syr och håller på, kanske en ny karriär??

JAG VET, vi kan öppna en bröllopsbutik/konsult där vi har en massa klänningar och rådgivning + att du gör alla ändringar alltså syr upp eller ut osv?? Vad säger du

• Grund

Amor: Ja det gör vi!!! OK, jag är nog inte så duktig men det det kan vi alltid anlita någon som gör

• BarbaBruden

Ja, vi skulle ju ha den i din källare, Amor!
    Din man ville ju gärna bygga om där nere

• Amor Eterno

Japp, kan ni tänka er vad roligt vi hade haft

Hon i skövde där jag köper klänningen av hon har ju affären i sin källare som hon har inrett så fint!!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4