• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • AyBee

Hej hej

Nu är jag tillbaka från stugan. Har haft underbart väder och varit utomhus heeela tiden......och byggt altan!!!! Inte har en sekund "ledigt". Fast jag gillar ju att bygga så det gör inte så mycket.

Barba - Insidan kommer jag kopiera från 31 maj . Älskade deras innehåll så det blir en kopis rakt av nästan. Ska försöka få iväg dom på torsdag tror jag, om nu jag o m2b kan sätta oss ner och speca en önskelista ifall ifall ifall någon svarar osa tidigt och vill ha tips. Ska se om vi kan sätta oss med det ikväll.

Fruar - nägra bra tips på saker ni fick i bröllopsgåva? Man har ju liksom allt redan.....(utom torktumlare )

Amor - Vem blev sångerskan nu då? *nyfiken*
    Och J - han kan glänsa till då och då. Pikade M så f-n när jag läste ditt inlägg

Långeserud - fick lite hjälp av Stenis men jag inboxar dig me.

• 31 maj 2008

Halloj tjejer!

Ny vecka, och snaart semester... Har försökt återhämta mig från helgens badande och Lisebergsbesök med min systers 4- och 6-åring. Så roligt att ha dem här, men det är ju full fart hela tiden.

Ni har skrivit en massa, så jag missar säkert en hel del, men iaf - Amor - helt otroligt, sånt blir man ju alldeles varm av!

Och så tycker jag det är synd att vi inte kan komma på fredag, men det ska jag sluta tjata om nu...

MrsD - jag förstår precis vad du menar att det är synd att ni inte kan vara med på fredag. När vi gifte oss hade vi en massa gäster boende på Marstrand. Mitt tjejgäng på 9 personer +alla deras respektive hade efter festen och bussresan dit varit och nattbadat och druckt vin och skumpa hela natten, och det kan jag vara avundsjuk på att ha missat, även om vi hade bröllopsnatt, så jag förstår vad du menar

Långse - vad roligt med frisören och doppresenten! Alltid kul när det är uppskattat! Det där födelsedagståget har jag hört om från fler, så det ska vi köpa när min systers yngsta fyller 1 i augusti!

Aybee - roligt att ni gillade våra insidor på inbjudningarna! Bara att kopiera!

Förresten- jag dyker också! Dök en del vid Släggö förra året, då var det bra. Det var ju en av anledningarna att vi skulle till Maldiverna på bröllopsresa... Dök ni där, förresten - Stenis? Då kan jag tänka mig att Lysekil känns lite klent i jämförelse, trots att det är bra i Sverige.

Hoppas det går bra med klädletandet, Astriden. För mig är det byxor som är det kritiska, toppar och tunikor går fortfarande bra.

Grund, det låter som om ni har läget helt under kontroll, skönt!

Och alla ni andra - ha en bra dag! Imorgon väntar budgivning på radhuset vi vill ha...

O, förresten - AyBee - hade vi haft hus hade jag önskat mig:
    * Stor grill
    * Terassvärmesvamp (alltså sån som finns på uteserveringar)
    * Grythyttan utemöbler
    * Upplevelser (inte bara om man har hus då...)

• 31 maj 2008

Oj vad långt det blev... Blir så när man har varit borta från tråden för länge...

• Grund

Godmorgon brudar!

En snabb fråga... är det någon av er som har kvar någon låtlista från bröllopet? Astriden, hade du ngn? Vi ska maila vår DJ vilken typ av musik vi vill ha och nu står det helt still i huvudet...

• Astriden

åh, maj då ska vi alla hålla tummarna för Er imorgon!
    Gud va spännande. Länk? Ställer mej i kö på din önskelista

• stenbruden

Halloj!

Amor - Vilken underbar kille du har! Jag köpte armbandet på hmmm Guldfynd, tror jag det var!! Nästan säker..
    Först blandade jag ju ihop datumen och trodde det var grillkväll hos er förra fredagen när vi skulle till Lysekil och sen fattade jag att det är nu på fredag, dessvärre inte ett bättre datum tyvärr Vi har i stort sett varenda helg uppbkade nu hela juli och aug... Hoppas det kommer fler tillfällen!!!!!!!!!!! Hade vart superkul!

Mrsd - Ja sparkcyklarnar var hysteriskt kul att se Vi tjoade och applåderade till dom
    Jag dök på Släggö förra sommaren och det var bra mycket bättre än denna gången så det var nog ovanligt grumligt i helgen. För många dykare och språngskiktet var alldeles för långt ner och för långt ut..
    Ja vraket skulle jag vilja dyka på men jag har för mig att det är helt förjudet nu under högsäsong för båtarna..?

31maj - Ja vi dök i Maldiverna och det var något i hästväg!!! Det var nog mycket det som gjorde Lysekil till en extra chock Från 29 grader (25 meter) till 14 grader (22 meter) sikt skillnaden och allt annat ska vi inte ens prata om
    Hur blev det nu? Ska ni dit?

• stenbruden

Tjejer har någon av er sett klaffstolar till låga priser någonstans??? Max 100 kr st...
    Vi tänkte köpa hem ihopfällbara bord och stolar så vi kan duka upp för 30 pers hemma i trädgården..
    Men 30 stolar för 500-1000 kr blir alldeles för mycket.

Har kollat nätet men hittar bara massa uthyrning
    Har ni köpt såna stolar nyligen?

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4