• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kärlek08

Fick hemleverans igår på vår förrätt, eller rättare sagt på det som vår vän kocken (som ju också är bjuden på bröllopet) tyckte vi skulle ha. Jag är kluven. Han har gjort en Skagencanapé (hans namn)som han enligt egen utsago gjort massor med ggr och tycker är smidig. M2b tyckte den var god. Jag tycker dock att det är en dussinrätt som man ätit jätteofta, även om den var god. Det var en uttryckt rundel formbröd med ett 5-6 cm högt lager fast skagenröra (räkor, dill, rödlök och lite creme fraiche typ) dekorerat med löjrom. Det var fint upplagt och gott (lite smaklöst)men lite trist, vad tycker ni? Skulle ni tycka det var trevligt att få som förrätt? Det blir hjortfilé med potatis och kantarellsås till hvdrätt.

Var även på Systemet igår och fick konsultation på viner samt satt och räknade. Hu, vad mkt man lär köpa, över 6000 blir det och då är spriten inte medräknad (varken avec eller till baren).

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-07-03 09:47:24 följande:
    Var även på Systemet igår och fick konsultation på viner samt satt och räknade. Hu, vad mkt man lär köpa, över 6000 blir det och då är spriten inte medräknad (varken avec eller till baren).
    Var i Sverige bor ni? Vi drar till Tyskland och köper alkoholen nästa vecka...sparar tusenlappar på det. Kanske kan vara något?
    Vi tar en bussresa (kostar 350:- t/r)... blir nog en intensiv dag

Jag älskar verkligen skaldjur och Skagencanapé låter mumsigt men jag förstår vad du menar... det är ju ingen nyhet direkt. Fast jag tror att du tänker på det mer än gästerna. De kommer med all säkerhet bara tycka att det ser fint ut och smakar gott!
  • Kärlek08

Ja, vi bor ju i Gävle så det är inget alternativ, har ingen lust med det och inte tid heller... bensinen är dessutom så dyr så jag tror inte vi sparar något på det faktiskt.

• Ankan80

Jag har köpt skor och så har jag fått bilder på min klänning.
    Nyfikna får gärna kolla. Alla kommentarer är välkomna

• Kärlek08

Klänningen är jättefin, var skeptisk till den där puffgardinkjolen när jag bara s)ett den på modellbild men nu har jag sett flera riktiga bröllopsfoton med den och den är fantastiskt vacker. Har du ingen bild på skorna?

Hörrni, jag har en undran som jag vill ha lite svar på. Jag vet vad jag tycker men jag behöver input från er. Kan man ha svart vinbärslikör som avec? Ja, vi ska ha lite annat (whiskey, konjak) också. Så här är det; vi ska ha Kir royal till bröllopsskål och jag har gjort egen sv.vlikör. Det kommer bli över. Kan vi spara in på Bailey's och ha vår likör istället eller skär det sig med kaffe? Jag dricker inte kaffe så jag kan inte testa... tårtan kommer ha ngt svenskt som fyllning, typ jordgubb eller vinbär eller så...

• janedoe

Kärlek08! Vi ska ha en Kir Royal Alternative till brudskål! ;) Vanlig härlig Kir blandad med torrt vitt mousserande vin... :D

• ugla

Om det är kallt o ruggigt ska vi ha blåbärsglögg med gin o färska blåbär till välkomstdrink och om det är varmt så blir det skumpa.

• Kärlek08

ja, jo alltså det låter ju gott allt det där, men tycker ni att man kan ha svartvinbärslikör som ett alternativ bland avec-valen? och om ja, kan man utesluta den obligatoriska söta Bailey'sen då?

• Skonie

Jag har kommit till ett bukettantiklimax. Jag har alltid tänkt mig en helt grön bukett men smabon är inte speciellt förtjust i den idéen. Hur ska jag göra för att tänka om?

• matildaochniklas

Kärlek08, skagencanapé låter jättegott. Jag älskar skaldjur!

Ankan 80, jättefin klänning!

Idag har jag köpt en tiara, så nu blir det en iaf

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)