• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Skonie

Frk förväntan; jo jag har gjort det men vi är ungefär lika tjuriga bägge två ;)

• bjornis

Å va trist FoxyLoxy. Har haft tur med mina brorsbarn. Klart min svägerska och bror tyckte det var trist för mina brorsbarn älskar fester (även om de är ensamma barn) men som du säger, ska man ha en barnfrifest kan man ju inte göra massa undantag. Är dock riktigt glad att de lyckats fixa att ungarna kan resa från Uppsala till gbg med dem och vara med på vigseln och sen följa med vänner från Uddevalla och sova hos dem. Det har löst sig sjukt smidigt...

• Kärlek08

Nä, du har nog rätt... det var precis så jag tänkte också att till te är det nog supergott men till kaffe känns det faktiskt... hmmm äckligt. Men vi har lite tedrickare så man kan ju alltid hälla upp ett par glas till dem. Jag tar nog gärna en sådan faktiskt.

Ja, det är ju lite kul med något annat än "bara" mousserande, dessutom måste jag ärligt säga att jag tycker inte att det är så gott. Men Kir Royal är mums det! Tyvärr tillhör jag de klantigas skara så risken för att jag har fläckar efter kvällen är nog en lågoddsare Jag menade inte att vara otrevlig eller nonchlant förut. Jag var nog bara lite frustrerad då jag lade ut frågan i en avec-tråd (som jag skapat) och blev helt ignorerad. Tack för att du svararde!

janedoe skrev 2008-07-04 07:09:24 följande:
    Kärlek08: Jag vet inte om svartvinbärsslikör passar kaffe.. känns inte så alls faktiskt.. Till te däremot låter det jättegott ju! :DAng. Kir Royal.. det var mer att jag inte trodde någon annan kunde tänka sig att ha lite annorlunda dryck att skåla i. Akta vita tyger bara! ;)
  • Kärlek08

Jag håller med föregående folk, det kommer ju inte som ngn överraskning att er fest är barnfri. Bortskämda ungar som alltid får som de vill är det värsta jag vet! träffar en del sådana i mitt jobb och det är mest synd om dem när de kommer upp i tonåren och det plötsligt ställs krav på dem. Jag säger som de andra, berätta för systern hur ledsna ni blir. Men jag skulle inte ge med mig om att näbben ska vara med på festen...

Våra näbbar är sex år båda två (vår son och ett par kompisars dotter) och de kommer vara med på vigseln och middagen för att sedan bli hämtade av en barnvakt och hemkörda vid nio. Det är ingen som protesterat. Vi har t.o.m. ett par som komme rha en sex-månaders vid tillfället som ordnat barnvakten i Gävle trots att de inte ens bor här! Och trots att jag inte bett om det utan tyckte de kunde ha med sin dotter om de ville... men de tyckte det kunde vara trevligt att vara barnfri. Gud, vilka lätta gäster jag har

FoxyLoxy skrev 2008-07-04 09:46:54 följande:
    Oh gud vad skönt att höra att det inte är vi som är allmänt konstiga!!Pratade med min syster idag (Hennes barn ska också vara näbb, hon reagerade precis som jag och tyckte att det är klart brudparets önskan gäller- hur konstig man än tycker att den är)M2b pratade med sin mamma... och hon tycker inte alls det är konstigt utan hon hade nog reagerat likadant om det hade gällt hennes barn- för var inte de välkomna så var ju inte hon det, även vid jämnförelsen om det handlade om hennes bror. Dessutom förstod hon inte hur vi kunde utesluta dem för de är ju familj. Vi resonerar som så att antingen har du en barnfri fest eller inte, det går liksom inte att göra det halvdant att vissas barn är välkomna och inte andras.Men den lilla damen som ni säger är lite bortskämd- men har framförallt mamma runt lillfingret och vet precis hur hon ska få sin vilja igenom, även i detta fallet.Sen kom diskutionen om vi skulle skippa näbbarna helt, men där tycker jag att det är så fruktansvärt taskigt mot min systerson som ser fram emot detta jättemycket, är helt på det klara att det är en vuxenfest efter och att han ska åka med sin faster hem medan mamma/pappa mfl stannar kvar (Han är 5 år..) att han ska behöva få ta konsekvenserna för att en vuxen människa inte kan ta ansvar för sina handlingar och rent ut sagt sätta ner foten mot sina barn och berätta vart gränsen går.Så just nu är alla irriterade på alla och m2b är jätteledsen/beviken/förbannad....
  • Skonie

Foxy; Nu får jag erkänna att jag inte alls hängt med i diskussionen men ni kanske skulle skippa den ena näbben..? Och bara ha din systerson?

• Kärlek08

ohhh, bild, bild bild!!!
    Fröken förväntan skrev 2008-07-04 11:49:05 följande:

Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!
  • janedoe

Foxy: Jag håller nästan med Skonie ovan.. Men det kan bli fruktansvärt jobbigt i relationen med flickans föräldrar och er... Däremot kanske en fot borde sättas ner med eftertryck. "Vi respekterar inte er om inte ni respekterar oss." Det är sällan nyttigt att vända andra kinden till. Ta ingen skit liksom! ;) Och väldigt nyttigt för flickan att se att hon inte kan styra och ställa hur som helst utan att det medför konsekvenser.

• linil
    ugla skrev 2008-07-04 09:27:18 följande:
    Jag fick till svar att en månad innan för både bukett o tårta.
    Vad skönt att få svar på den frågan. jag har varit lite stressad över att vi inte tagit tag i varken i blommor eller tårta.
  • Skonie

Jag ringde floristen i veckan och det var samma besked där. Nån manåd innan så hon hinner beställa hem blommor.

Det var skönt att få svar på tårtan för den har vi inte alls tagit tag i.

• Dsy04

hej!
    läste om foxy och jag hoppas verkligen att eran problem löser sig..och att systern kommer till festen..för i en sånt moment är viktig att vara med sina nära o kära.

det jag ej håller med om är att nån skrev att barna är bortskämda. Jag tycker inte att de är det, ingen av oss vet om barnen har alltid varit med föräldrar i olika aktiviteter med att det är kanske är så hemma hos de. samtidig vi vet inte heller hur mycket flickan längtade att få vara med i bröllopet. detta är nåt som inget vet...kan inte säga att flickan är bortskämt för att hon inte har en vuxen förstånd.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)