• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Ullrika

Jag har ganska mycket kvar att fixa med, men jag räknar med att det löser sig, just nu håller jag på att göra avec-biljetter.

ugla skrev 2008-07-09 09:28:27 följande:
    Robina67- det låter ju inte helt tokigt. Vi har också massa djur o liten knodd så vi ska vänta med vår resa för vi vill åka själva.Har ni mycket kvar på era listor?? Eller är det bara jag?Har ni handlat dekorationer? Vad har ni tänkt att ha?
  • ugla

Ja man vill ju inte sitta med allt sista veckan precis. Letar just nu kläder till min stora 15 åring. Han är ju såå kräsen, helst vill han va helsvart.

• Lillsnufflan

Jag har precis börjat inse att det snart är september. Lite för snart. Vi har typ inte gjort nåt. Min m2b är i upplösningstillstånd, han tycks ha förvandlats till en groomzilla!

Fast jag fick korsetten jag beställt igår och jag är så nöjd! Den satt verkligen fantastiskt. Vi ska åka och titta på lite lokaler idag. Och så MÅSTE vi få klart inbjudningarna, fast det är ju lite svårt när vi inte vet VAR vi ska gifta oss...

• äckling

Har också MASSOR kvar, men vi har ju det viktiga. Präst, lokal, snart kläder till oss, fotograf och duo till kvällen. Får försöka göra nåt varje dag.

Lycka till med lokalletandet, lillsnuffan. Hoppas ni hittar nåt superbra idag. Blir inte du stressad?

• avil

NU kom hindersprövningsintyget!
    O biljetten till vår resa-bara betala 35000 nu......

• ugla

lillsnufflan- vad har du beställt för korsett jag letar som en tok efter en. Vad vill ni ha för lokal?
    Jag har
    resturang o meny klart
    kyrka präst
    fotograf
    tårta frisör smink
    klänning slöja
    tärnklänning
    kläder till m2b och bestman
    florist
    inbjudningarna utskickade
    bröllopsnatten är bokad i en svit.
    Dj
    solister

men det är mycket kvar, ring, bil, kläder till mina två söner, skor, festhäften, bordsplacering, dekorering, smycken, mm.

• linil

Jag har bokat hotell på bröllopsnatten som jag inte tänkte avslöja för min m2be men så var vi på hotellet häromdagen för att kolla en annan sak och gissa två gånger.
    Då avslöjar de att rummet var bokat.
    Grrr. nu blir det ingen överraskning....grrrr

Annars har vi nu satt igång med festhäftet. Är det någon som har något bra förslag på låtar?

• Lillsnufflan

Jo, lite nervös. Men inte lika mycket som min m2b. Vi åkte precis på en ekonomisk smäll också så vi har flera tusen mindre i bröllopskassan än beräknat. Så vi har nu bestämt oss för att gifta oss i kyrkan istället för borgerligt vilket gör det mycket enklare (och billigare) med lokal.

Jag vill gärna ha en borgerlig cermoni så vi ska ha en liten privat ceremoni i rådhuset någon vecka innan istället så ska vi välsigna oss i kyrkan med släkten närvarande. Min m2b blev överlycklig eftersom han egentligen velat gifta sig i kyrkan hela tiden.

äckling skrev 2008-07-09 10:42:15 följande:
    Har också MASSOR kvar, men vi har ju det viktiga. Präst, lokal, snart kläder till oss, fotograf och duo till kvällen. Får försöka göra nåt varje dag. Lycka till med lokalletandet, lillsnuffan. Hoppas ni hittar nåt superbra idag. Blir inte du stressad?
  • Fröken förväntan
    avil skrev 2008-07-08 13:01:55 följande:
    när ska hindersprövningspapprena komma tillbaka??Lämnade in FÖRRA lördagen......Så det är ju över en vecka sen.Börjar fundera om den kommit bort i posten? Men,den kan ju komma imorgon med...för idag kom inget.
    Våra kom efter ca. 1,5 vecka men det kan säkert ta lite extra tid nu eftersom det är många som har semsester
  • janedoe

Så där så! Snart avslöjar jag min identitet! ;D

Hindersprövningen kom tillbaka häromdagen, godkänd och klar - vi får gifta oss! :D :D

Alla inbjudningar utskickade och en avbockningslista överlämnad till toastmaster som tar emot anmälningarna. Bara positiva reaktioner än så länge så när som på svärmor...
    Vi har valt barnfritt och svärmor börjar tjata om hur jobbigt det blir för min sambos syster att skaffa barnvakt till sin 10åriga som. Vadå? De fixade barnvakt för en hel vecka för att resa till turkiet. Kan de inte fixa för ett dygn så får de väl bara gå på vigseln liksom... Deras problem. Antagligen därför min sambos syster inte ringt. Underligt.
    Påpekade även att om vi ska släppa på syskonbarn kommer det plötsligt fem barn till och då blir det inte barnfritt som önskat. Dessutom ogillar jag skarpt när barn finns med på vuxnas fyllefester - nåt som är svårt att säga till sambons familj... då det liksom är standard att barnen följer med på middagar med fest och stannar uppe till 12-02 på natten..

Men som sagt - positivt i övrigt! :D

Lägger upp en bildserie med korttillverkning senare. Väldigt kämpigt jobb det var det där.. Ouff.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)