• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kärlek08

Jag är såååå nöjd med mig själv. Är ju lärare och nu har en av mina kollegor (världens bästa måste jag säga) avsatt nästan två hela dagar för att lära mig och en kompis Photoshop och InDesign! Jag kunde verkligen ingenting innan och nu känner jag att jag fixar en hel del och kan läsa/leka mig till mer kunskap! Mitt festhäfte kommer bli såååååå snyggt nu . För att inte tala om att jag kan justera mina foton lite... Det gav mig sådan inspiration till festhäftet att jag gått igenom en massa trådar om festhäften och skrivit en lista på det jag vill ha med... nu ska här fixas!!

• Snart fru Wennerström

pust.. mycket jobb nu, men har trots det fått lite gjort idag!
    Belv tvungen att köpa nya skor då jag tappat bort dem andra!! .. dem som var sååå sköna att gå i!! *deppad*.. men hittade ett par andra som inte var alltför dåliga och dyra. var tvungen att köpa dem nu då jag ska till sömmerskan nästa vecka och jobbar ganska intensivt fram tills dess.

sedan har jag gjort färdigt våran tipsrunda som vi skall ge till vår toastmadame, och dessutom är festprogrammet äntligen påbörjat!.. känns skönt.

hur går det för er andra?

• Kärlek08

jobbar hårt på tärnklänning och festprogram just nu. det som högst upp på att-göra-listan är att boka klart med alla människor runt omkring; ansiktsbehandling, vaxning, manikyr, naglar, präst, kantor, kolla festlokal osv. men det ska jag ta tag i på tisdag.Andra prioritet är trycksakerna.

• Fröken förväntan

Tjo! Nu har jag varit på bröllops-planeringsresa hemma i Småland. Vi var supereffektiva! Jag hade konsultation med frisören, beställde brudbuketten och coursage, vi träffade fotografen och gick igenom dagen med henne, var i festlokalen och rekade, åkte till Tyskland och handlade drickat och sist men inte minst hittade jag äntligen den bröllopstårta som jag (och m2b ) vill ha... choklad- och hallonmoussetårta. Har letat som en galning ute på den småländska landsbyggden där de flesta endast har gräddtårta och princesstårta. Trägen vinner!

Kärlek08: kul att du kommit igång med festprogrammet! Visst är det sååå mycket lättare i InDesign. Skulle du undra något när du sitter och jobbar är det bara att hojta till för det är bland annat sådant som jag är utbildad i

SnartfruW: Vad blev det för skor istället?

...nu är det inte så långt kvar

• avil

13 juli idag-
    2mån +2 dar till vi gifter oss!!

• janedoe

Så där så.. Nu är vi offentliga - till namnen iaf. Kika gärna på inbjudningarna i vårt galleri! :D Jag är nöjd som attans. :D

• lanovia 08

Vi har äntligen fått tummen ur igen och börjat göra saker efter en lång tids "dvala". I helgen har vi suttit och klistrat etiketter på vinflaskor, gjort bordsplaceringen och börjat pilla lite med layouten på festhäftet.
    Men roligast av allt, vi har börjat försöka få ihop våran dans. Vi vill inte dansa vals. Känns inte rätt och inte som oss, särskilt anti är min sambo. Och ju mer folk säger att vi måste desto mindre sugen blir då jag. Så vi skall överraska istället med en helt annan dans.

• linil

Idag ska vi bestämma menyn.
    Har inte riktigt bestämt om det blir buffe eller serverad huvudrätt.

• Kärlek08

Tack fröken förväntan! Det kan nog behövas en del ledtrådar på vägen. Men montering blir det sista när alla bitar är skrivna och alla bilder valda.

Lanovia: påminn mig inte om dans stööön den har vi inte ens diskuterat än

• Vit ros

Janedoe: Häftiga inbjudningar. Klart att du är nöjd med dem

Det där med festhäften är sååå svårt tycker jag. Min sambo har pratat med toastmastern om han vill hjälpa till och fixa lite. Så vi inte ska veta allt som ska vara i. Men då har jag ju noll koll :-O
    Sen har jag ändå noll koll hur jag vill ha det... bara utsidan som jag vet.

Nu har jag precis varit hos en kiropraktor. Han ska hjälpa till att fixa min rygg.... det lät som ett smatterband när han "greja". Sen har jag inflammation längs hela ryggraden sa han. Ska tillbaka på torsdag. Och till råga på allt så har jag tydligen olika långa ben. Hade jättesöta ballerinaskor på mig. Och då sa han. "" sånna kan du INTE gå i". Undra vad han skulle tycka om bröllopsskorna Hihi

Ska försöka lägga upp lite bilder framöver.
    Sen ska vi försöka få tillfälle att åka och kolla i bygdegården som vi ska vara. Måste ha lite koll på hur det är och ser ut där. Sen är det bara att börja handla allt som behövs.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)