• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-07-19 22:18:51 följande:
    Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten
    Hmmm... såg att ni ska gifta er hemligt, är det hemligt också var ni bor?
  • Fröken förväntan

Fröken förväntan skrev 2008-07-19 23:41:38 följande:

Hmmm... såg att ni ska gifta er hemligt, är det hemligt också var ni bor?
    Såg nu att det stod i listan i trådstarten Har skitdåligt minne så kanske har du sagt innan att du bodde i Linköping... kände bara igen skyltfönstret från Helles i ditt galleri. Har sett klänningen och tyckt att det skärpet har varit så snyggt. Blir nog super till din klänning (läste i annan tråd att du skulle låta sy upp ett sådant)
  • Skonie

Frk förväntan; tack. Jag tror också det. Känns skönt att någon som sett skärpet på riktigt uttalar sig, bilden var ju si sådär :)

Alla som sagt något om ringen; Vad skönt nu känns det bättre. Tanken är att hela övre halvan av ringen ska ha stenar på sig (så det ser ut som det är stenar runt om) Jag är inte 100% säker på ringens omkrets ännu men jag mätte runt min förlovningsring. Jag vill även att den svarta diamanten ska upplevas som ocentrerad. Nu är det bara att ta skissen till guldsmeden (när han öppnar) och få ok :)

• Kärlek08

Nu får du inte bli arg på mig... jag är lärare i svenska med bakgrund som korrekturläsare och kan liksom inte låta bli... Du kanske bara varit lite slarvig i ditt inlägg men jag kunde inte låta bli att notera att du har en del stavfel och vill bara ge dig tipset att låta någon annan läsa igenom ditt festhäfte innan du kopierar upp det (om du ska skriva det alltså). Det finns många som har svårt att stava och säkert många som inte skulle märka lite felstavningar men i mina ögon dras en i övrigt välarbetad trycksak ner av felstavningar och det är så lätt att åtgärda. Jag kommer låta min tärna titta på mitt festhäfte eftersom hjärnan automatiskt fyller i rätt ord/stavning då man själv skrivit fel, vilket gör att man inte ser sina egna fel så lätt... Hoppas du inte tar detta som kritik mot din person utan tar det för vad det är; ett tips och en tanke i all välmening
    Tutik och Prasart skrev 2008-07-19 15:59:57 följande:

Måste bara få bertättna en sak som jag var med om i går. Det var nämligen så att jag var på Panduro i går och skulle titta på lite papper som jag ville ha till bordsplaneringen.När man går där och funderar vilken grön nyans som är den bästa kommer det in två tjejer.Den ena av den ska oxå gifta sig och har med sig sin kompis. De pratar rätt högt om vilka färger som de skulle ha (och ingen ibutiken kunde missa att det skulle vara rosa och vit,silver)efter som inte alla papper fans till den här tjejens bröllop började hon diskutera festprogramen med sin kompis. Vilket slutade med att hon som skulle ha bröllopet sa något i still med. Men jag kan ju inte ha vilken rosa som hälst, och dess utom ska det ju vara till ett festporgram med alla sånger och så. vad trodde du?! Hur det gick sen vet jag inte för de gick mot kassan.Det var även fler där... en tjej och en kille och de skulle oxå köpa papper till bordsplaering. Ävrn dom började att bråka. Hon ga honom en dödande blick, och sa med skitt i det då för fasen.Så kan det gå när man ska köpa papper till bröllopet. Jag själv gick och köpte mina egna papper men jag hittade inte det jag ville ha.vad jag har kvar att årdna till bröllopet.festprogrambordspalceringrispåsaratt öva i kyrkan 2 dagar innan vigslen.och att duka borden till bröllopet.
  • Tutik och Prasart

hihi....
    Jag vet att ska skriver dåligt.
    Om jag ska vara ärlig vilket man ska vara så har jag lite svårt att skriva,när det gäller det svenska språket.
    Jag hade tänkt mig att jag ska ha någon som kommer att läsa allt åt mig.
    Annars kommer jag nog att sitta där på festen sen när jag har upptäkt att jag har skrivit fel och bli iriterad att det är fel.

Hoppas det går bra med planeringen för dig.

Kärlek08 skrev 2008-07-20 11:21:19 följande:
    [citat]
    Nu får du inte bli arg på mig... jag är lärare i svenska med bakgrund som korrekturläsare och kan liksom inte låta bli... Du kanske bara varit lite slarvig i ditt inlägg men jag kunde inte låta bli att notera att du har en del stavfel och vill bara ge dig tipset att låta någon annan läsa igenom ditt festhäfte innan du kopierar upp det (om du ska skriva det alltså). Det finns många som har svårt att stava och säkert många som inte skulle märka lite felstavningar men i mina ögon dras en i övrigt välarbetad trycksak ner av felstavningar och det är så lätt att åtgärda. Jag kommer låta min tärna titta på mitt festhäfte eftersom hjärnan automatiskt fyller i rätt ord/stavning då man själv skrivit fel, vilket gör att man inte ser sina egna fel så lätt... Hoppas du inte tar detta som kritik mot din person utan tar det för vad det är; ett tips och en tanke i all välmening.
  • Kärlek08

Ja, det är ju så det ofta blir, att man upptäcker sina misstag när det redan är försent liksom . Du kan alltid inboxa mig om du vill att jag läser igenom det åt dig. Men, jag gifter mig ju på samma dag så du får inte var ute alltför sent med festhäftet om du vill ha hjälp

• Tutik och Prasart

Hihi...
    Jag lovar att jag inte ska sända över det för sent bara
    vad ska du ha med i ditt festhäfte?
    jag har mest låtar och vad barn tänker om bröllop.

Kärlek08 skrev 2008-07-20 17:31:40 följande:
    Ja, det är ju så det ofta blir, att man upptäcker sina misstag när det redan är försent liksom . Du kan alltid inboxa mig om du vill att jag läser igenom det åt dig. Men, jag gifter mig ju på samma dag så du får inte var ute alltför sent med festhäftet om du vill ha hjälp
  • Neri05

Vi som gifter oss 6:e sep,48 DAGAR KVAR!!!!NERVÖST nu =)

• janedoe

Oh no!!!! En ny påminnelse! Shitpommfritt så kört det känns emellanåt - men det löser sig som alltid! :D :D :D Längtar så jag blir tokig! :D :D :D

• Brenda

Oh no!!!! En ny påminnelse! Shitpommfritt så kört det känns emellanåt - men det löser sig som alltid! :D :D :D Längtar så jag blir tokig! :D :D :D

Brenda 27 september

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)