• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kärlek08

Det har jag inte tänkt på!! inte på ngt av de bröllop jag varit på (ok, det är ju bara två ) har ngn berättat om svensexa/möhippa men det kanske är vanligt. Näääää, isåfall blir det ju lite tårta på tårta att ha det i festhäftet... hmmm men det vet jag ju inte innan! Och jag hade tyckt att det var kul att läsa om och kanske se ngn bild om jag inte varit med på det... hmmm tål att tänkas på. I övrigt har jag mycke tmed i festhäftet för att jag tycker det är så himla kul att pilla med så jag behöver nog bli stoppad snart

Jag har ingen aning vilken bibeltext vi ska ha, är det prellen som läser den eller ngn annan?
    lanovia 08 skrev 2008-07-22 08:06:20 följande:

Kärlek 08 en tanke som slog mig bara. Blir det inte konstigt om ni skriver om möhippan/svensexan i festhäftet? Jag menar oftast brukar ju de som ordnat möhippan/svensexan gå upp under middagen och berätta om den. Det kanske blir lite dubbelt?? Oj vad mycket ni båda skall ha med i erat festhäfte. Vi skall bara ha gästpresentation, intervjuv av brudpar och svärföräldrar, sånger och ev en berättelse om vad vi båda gjorde den dag vi träffades (jag har en historia som brukar få de flesta att skratta och säga "nämen Herregud"). Förövrigt håller vi annars på med festhäftet själva, fixa layouten och pilla lite. Skall också försöka sätta oss med vigselprogrammet ikväll. Skall träffa prästen nästa helg och då tänkte vi att vi skulle ha det klart så hon kan få ge synpunkter.Har ni bestämt vad ni skall ha för bibletxt ännu? Vi behöver idéer.
  • Snart fru Wennerström

jag svarar på det
    japp det är prästen som läser bibeltexten, men jag tror att det kan vara ngn annan också(?)om man nu vill ha det så.
    bibeltexten är ju obligatorisk, men som sgat det finns några att välja på, alla är fina vad jag minns

Kärlek08 skrev 2008-07-22 18:54:19 följande:
    Jag har ingen aning vilken bibeltext vi ska ha, är det prellen som läser den eller ngn annan?lanovia 08 skrev 2008-07-22 08:06:20 följande:
  • Kärlek08

somm jag förstått det läser man två olika bibeltexter Matteus 19:4-6 är obilgatorisk och sedan väljer man en till, fast de läses upp efter varandra. Eller? Jag tycker hela vigselcermonin är en djungel! Jag hoppas det klarnar när vi träffat prästen. Vi ska ha två solosånger, men när passar det bäst att ha dem då tycker ni?

Jag är lite nyfiken på aprilsolens fråga; är det ngn som blivit hippad? Det är ju så många på listan... har ngn blivit hippad?

• ugla

Nä ingen hippa än men jag vet när de ska ta min m2b. Lite smånervös blir man ju när man tänker på det.

• äckling

Hörde att de börjat planera svensexa... Jag har så lätt för att tro att ingen tar tag i något, men det händer mer än man tror trots att jag släpper kontrollen . Vem vet, kanske finns det planer även för hippa. Hi hi. Har inte tänkt så mycket på att vara nervös för det innan.

• Fröken förväntan

Ingen hippa här heller...än så länge. Men jag har mina misstankar om att det blir en i alla fall . Vet också när det är dags för m2b . Spännande!

Bibeltexterna kan antingen prästen eller någon annan läsa... jag läste dem på min systers bröllop, både den obligatoriska och en extra.

• Skonie

För vår del har vi ju ingen hippa/sexa att se fram emot/bäva inför

• lanovia 08

Vad gäller bibletexter så är en obligatorisk (det hade kärlek 08 koll på vilken ) som prästen läser, sedan väljer man en själv också. Den man väljer själv får man också välja om man vill att prästen skall läsa eller om man vill att någon annan skall läsa.
    vi kommer nog fråga någon annan om att göra det. Jag fick läsa på en kompis och tyckte det var en sådan stor ära.

JA! Jag har haft en hippa. Fick en av ett kompisgäng redan i maj. Sedan har jag hela tiden tagit för givet att jag skall få en till av mina barndomsvänner dem som mig närmast. Men nu har jag börjat tvivla. Kanske är det ingen som vill ta tag i det om inte min tärna gör det. Och hon lär inte göra det, är min sambos syster och tror inte ens hon vet att det enligt många är hennes roll. För min del tycker jag itne hon skall göra det heller, det är inte hon som känner mig bäst.
    Anledningen till att jag tvivlar på mina andra kompisar är att en skall ha barn om 1 månad, den andra har en nyfödd och den tredje har fullt upp med systerns bröllop.

Jag vet att jag absolut inte skall klaga, jag har ju fått en hippa. Men skulle ändå bli besviken om mina närmsta vänner inte brydde sig om att fixa en. Vet ju att de brukar vara eld och lågor vid sådana här tillfällen.

• lanovia 08

Fast nu ser jag att fröken förväntan har läst även den obligatoriska på ett bröllop så då hade jag nog fel.

• lanovia 08

Ser nu att mitt inlägg om solosång inte kommit med så jag gör ett nytt försök.

Vi skall också ha 2 solosånger. Vi gjorde vigselprogrammet igår och la då in dem så här:

Ingångsmusik
    Diktläsning
    Solosång
    Indledningsord etc
    Vigselakt
    Solosång

Vi tyckte att det skulle vara fint med musik när vi precis sagt JAAAA till varandra.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)