• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Fröken förväntan

Tutik och Prasart skrev 2008-07-17 19:14:32 följande:

Fröken förväntan skrev 2008-07-17 12:42:59 följande:[citat]Vi ska ha psalm 834 och sedan minns jag inte om det var 82 eller 84 också.Igår köpte jag dansskor Jag har fått låna ett par klassiska brudskor av en kompis som gifte sig förra året och de är jättefina till klänningen men ack så osköna. De får vara med i kyrkan och sedan tänker jag sparka av dem och byta till mina glammiga dansskor som jag reafyndade igår. Ska ju dansa natten lååång (Finns i mitt galleri om någon vill se.)Cola dans skor, vart har du hittat dem?Sådana skulle jag med vilja ha.
    Ja, å dom är jättesköna . Hittade dem på en skoaffär här hemma i Linköping (MarieP skor) men märket är DonnaGirl och det tror jag finns lite överallt.
    Hittade liknande på Brandos:
    www.brandos.se/e_generated/article_2723_0_0_0.asp&nocache=7%2F17%2F2008+9%3A10%3A02+PM
  • Sanfor

Beställt vin från en vingård i Italien som heter samma som mitt efternamn (och det som kommer bli vårt gemensamma)

Fått besked från svärmor att de betalar en del (Vinet och hyrporslinet)TJOHO! Glad man blir över sånt när man inte förväntade sig det, vi hade tänkt klara det själva. Dessutom har mina föräldrar erbjudit sig att betala maten (och ansvara för tillagning) Ännu mer TJOHO! Nu verkar budgeten gå ihop och vi ha råd för lite lyxigare tillvaro på bröllopsresan.

Kvar:
    Utforma vigselakten
    Fixa städning dagen efter
    Färdigställa vigsel/festprogram (omslag klara)
    Färdigställa gästbok (omslag klart)

Sen när sista svarsdag har varit (17 aug), får man göra sånt som bara kan göras då, typ placering, matvanesammanställning osv..

• Skonie

Jaha, då var det gjort. Inbjudningarna har kommit fram. Alla verkar glada och reagerar ganska exakt som jag trodde de skulle göra. Mamma och svärmor oroar sig för det praktiska, syrran skriker och svärfar babblar på om sina saker så som han alltid gör.

Vet inte vad jag förväntade mig men jag tycker på nått sätt att det känns olustigt att "alla" vet. Nu är det inte riktigt vårt längre. Nån mer som känt så?

• Tutik och Prasart

Måste bara få bertättna en sak som jag var med om i går. Det var nämligen så att jag var på Panduro i går och skulle titta på lite papper som jag ville ha till bordsplaneringen.
    När man går där och funderar vilken grön nyans som är den bästa kommer det in två tjejer.
    Den ena av den ska oxå gifta sig och har med sig sin kompis. De pratar rätt högt om vilka färger som de skulle ha (och ingen ibutiken kunde missa att det skulle vara rosa och vit,silver)
    efter som inte alla papper fans till den här tjejens bröllop började hon diskutera festprogramen med sin kompis. Vilket slutade med att hon som skulle ha bröllopet sa något i still med. Men jag kan ju inte ha vilken rosa som hälst, och dess utom ska det ju vara till ett festporgram med alla sånger och så. vad trodde du?! Hur det gick sen vet jag inte för de gick mot kassan.
    Det var även fler där... en tjej och en kille och de skulle oxå köpa papper till bordsplaering. Ävrn dom började att bråka. Hon ga honom en dödande blick, och sa med skitt i det då för fasen.

Så kan det gå när man ska köpa papper till bröllopet.
    Jag själv gick och köpte mina egna papper men jag hittade inte det jag ville ha.

vad jag har kvar att årdna till bröllopet.
    festprogram
    bordspalcering
    rispåsar
    att öva i kyrkan 2 dagar innan vigslen.
    och att duka borden till bröllopet.

• Lillsnufflan

Tack för alla psalmtips!

Tutik och Prasart och Fröken förväntan
    Fina skor ni har. Jag har själv haft lite ångst över det där med skor. Man vill ju ha fina skor men samtidigt vill man ju extremt jättegärna slippa skoskav... Men tillslut kom jag på att skorna faktiskt inte kommer att synas under klänningen så jag köpte ett par som kanske inte är traditionella aftonskor, men de är fina och framför allt ruggigt bekväma. (Bild finns i galleriet).

• Fröken förväntan

Jättesöta! Det är ju bara bra om de skulle synas lite

Lillsnufflan skrev 2008-07-19 16:21:40 följande:
    Tack för alla psalmtips! Tutik och Prasart och Fröken förväntanFina skor ni har. Jag har själv haft lite ångst över det där med skor. Man vill ju ha fina skor men samtidigt vill man ju extremt jättegärna slippa skoskav... Men tillslut kom jag på att skorna faktiskt inte kommer att synas under klänningen så jag köpte ett par som kanske inte är traditionella aftonskor, men de är fina och framför allt ruggigt bekväma. (Bild finns i galleriet).
  • Skonie

Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten

• sandybee

Om jag tolkat bilden rätt så tror jag att det blir jättefint!

Skonie skrev 2008-07-19 22:18:51 följande:
    Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten
  • sandybee

Håller med. På ett sätt skönt att det blev officiellt (skickade ut för en månad sen drygt) men samtidigt olustigt att alla nu vet.

Skonie skrev 2008-07-18 16:51:17 följande:
    Jaha, då var det gjort. Inbjudningarna har kommit fram. Alla verkar glada och reagerar ganska exakt som jag trodde de skulle göra. Mamma och svärmor oroar sig för det praktiska, syrran skriker och svärfar babblar på om sina saker så som han alltid gör.Vet inte vad jag förväntade mig men jag tycker på nått sätt att det känns olustigt att "alla" vet. Nu är det inte riktigt vårt längre. Nån mer som känt så?
  • äckling
    Skonie skrev 2008-07-19 22:18:51 följande:
    ser finfint ut!! Jag har lite svårt att föreställa mig hur lång del av ringen som har stenar. Om de inte når över hela översidan hade jag nog dragit ut högersidan lite om du förstår vad jag menar. Täcker stenarna som det är nu hela ovansidan hade jag varit nöjd med den nuvarande placeringen. Snyggt och roligt att ha gjort själv.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)