• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Vit ros

Kärlek08: Snygga underkläder. Nåt sånt har jag oxå tänkt mig, men jag kommer dock inte våga lägga upp en bild här

MatildaochNiklas: Det låter gott. Snällt att han fick välja. Dem måste ju oxå få vara med på ett hörn

• Fröken förväntan

Kärlek08: Vackert alltihopa! Vilken effektiv shoppinghelg

Matildaochnicklas... jag tycker att tårtan lät mumma, både jag och min m2b är riktiga citronälskare!

• äckling

Ni vet, jag är ju superkräsen avseende valet av solosånger. Min blivande ville dock ha "Du är allt" så vi bestämde oss tillslut. Nu ska några nära vänner ha den på sitt bröllop före oss och vi vill inte ha samma. Tillbaka på noll, MEN snabbt och lätt bestämde mannen igen att det blir "För att du finns" istället. Nu har vi alltså bestämt oss!! Vi gjorde ett val var och jag bestämde "ett liv för mig". Nu ska jag sluta tänka på detta!!

Tycker också att tårtan låter mumsig, matildaochnicklas. Där har jag och mannen inte alls samma smak. Vi får se vad det blir...

• matildaochniklas

Ja, tårtan var god, bara inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det gör inget Han har tjatat länge om att vi ska ha nåt med citron. För flera månader sedan när vi åt citronfromage sa han att han ville ha nåt sånt i bröllopstårtan, så nu år det bli så

• Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-06-29 11:11:11 följande:
    Ni vet, jag är ju superkräsen avseende valet av solosånger. Min blivande ville dock ha "Du är allt" så vi bestämde oss tillslut. Nu ska några nära vänner ha den på sitt bröllop före oss och vi vill inte ha samma. Tillbaka på noll, MEN snabbt och lätt bestämde mannen igen att det blir "För att du finns" istället. Nu har vi alltså bestämt oss!! Vi gjorde ett val var och jag bestämde "ett liv för mig". Nu ska jag sluta tänka på detta!! Tycker också att tårtan låter mumsig, matildaochnicklas. Där har jag och mannen inte alls samma smak. Vi får se vad det blir...
    Fina låtar Gott att ni hittade något bra till slut
    Själva är vi lite tillbaka på noll då vår tilltänkta solist har "backat ur" (bästa vännen som inte riktigt litar på att tårarna inte kommer att spruta)... så nu ska vi hitta en solist och sedan se vad hon/han kan tänka sig att sjunga.
  • äckling

Vår solist är det också osäkert med. Just nu lutar det åt att jag måste leta efter annan. Väntar tills det är två månader kvar, sen måste jag veta säkert. Hoppas hoppas...
    Hoppas ni hittar nån som vill och kan sjunga det ni tänkt er!

• ugla

Jag kan inte bestämma mig!
    Kan ja ha tre sånger på vigseln? Har två solister o de ska sjunga varsinlåt, min systerson ska sjunga en låt av Ted gärestad och min svägerska ska sjunga en med Marie fredriksson och så vill de sjunga en låt tillsammans En helt ny värld.
    Blir det för mycket?? De sjunger ju så super bra.

• Fröken förväntan
    ugla skrev 2008-06-29 17:54:16 följande:
    Jag kan inte bestämma mig!Kan ja ha tre sånger på vigseln? Har två solister o de ska sjunga varsinlåt, min systerson ska sjunga en låt av Ted gärestad och min svägerska ska sjunga en med Marie fredriksson och så vill de sjunga en låt tillsammans En helt ny värld.Blir det för mycket?? De sjunger ju så super bra.
    Nej det blir inte för mycket! Kör på. Jag tycker att solosångerna alltid ärså fina i vigselakten...känslorna brukar svalla då.
  • Kärlek08

Så länge ni känner att det är ok att stå där framme under alla sångerna så är det väl inget problem med tre sånger? Kör på det om ni vill. Ni kan ju alltid kolla om ni kan ta bort en psalm, men det ska vara minst tre (eller är det två?)...

• Snart fru Wennerström

vi skall ha 3 solosånger och 2 psalmer. 2st psalmer är minimum. så vill ni 3 låtar så tycker jag att ni ska ha det!..
    vi var också lite tveksamma till en början men samtalade med prästen om det och enligt honom var det mycket vanligt att ha 3 låtar. prata med er präst, ofta kan de ha en uppfattning om hur och i vilken ordning dem tycker dem bör ligga i programmet

ugla skrev 2008-06-29 17:54:16 följande:
    Jag kan inte bestämma mig!Kan ja ha tre sånger på vigseln? Har två solister o de ska sjunga varsinlåt, min systerson ska sjunga en låt av Ted gärestad och min svägerska ska sjunga en med Marie fredriksson och så vill de sjunga en låt tillsammans En helt ny värld.Blir det för mycket?? De sjunger ju så super bra.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)