• weddinggirl08

När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?

Min sambo är typiskt norrländsk... Inte så väldigt känslosam kan man säga! Romantik är till för enstaka tillfällen... Men han är ju go ändå

Igår flög han på mig och bedyrade sin kärlek till mig o barnen och hur glad han är att vi ska gifta oss! Sånt värmer ända in i själ och hjärta! Man glömmer bort att bekräfta varann ibland. Jag lever i veckor på detta

När och vad gjorde din partner senast för att få ditt hjärta att ta ett skutt?

• Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?
  • Stardusty

Haha skrattade högt åt "dresskoderna"

Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 14:54:32 följande:
    Ja, nog var jag nervös och förväntansfull. Eftersom det inte dirket är någon jag alltid får utan detta var nog den tredje gången (på 13 år!!) som han verkligen gav mig en överraskning som jag skulle få göra än en sak så hade jag väl lite aningar, men ändå. Jag brukar fråga, vad ska jag ha på mig och säger han skinnbyxor är det party (har aldrig hänt, suck) är det "jackie-kennedy" klänningen så är det mera propert som när vi var å Verandan på Grand Hotel medan nu var det ledigt men "lite finare än jobbkläder".
  • Skottdagen2008

Första gången fick jag vrkligen tvinga ur honom någon sorts dresscode så att jag inte kom för uppklätt/nerklätt. Ville ju inte känna mig obekväm. Det var väldigt svårt att få ur honom några koder, men nu har vi lärt oss . Tyvärr blev min julklapp inställt och det fick jag reda på att konsertlokalen ringde och sa att showen var inställd och jag "VA?!!" förstod inget innan jag frågade datum och det var samma datum som min överraskning skulle vara på.

Stardusty skrev 2008-05-05 15:01:36 följande:
    Haha skrattade högt åt "dresskoderna"
  • weddinggirl08

Stories heter det väl...

Måste bara berätta om en gullig grej! Jag är inte van sånt så det blir stort för mig. Ifjol sommar fyllde jag år, då hade han bokat barnvakt till lillkillen och bokat en spaweekend i Sundsvall. Såå underbart mysigt! Spa, trerätters middag o sena drinkar. Sånt är ju livet när man varit hemma med småbarn i flera månader! Så romantiskt gjort alltså. Även om en del av er tycks ha karlar som gör sånt lite nu och då så var det ju enormt för mig! Han bjöd mig utomöands året innan. Är visst när jag fyller år det händer grejjer. Gifter mig 2 dagar innan jag fyller i år

• Troll-P

Så jag blir yr - kanske en gång i månaden.
    Gör så jag inser hur lyckligt lottad jag är: nästan varje dag.
    Gör mig vrålirriterad för att han inte städar efter sig, inte tycker samma som jag, eller nåt annat: nästan varje dag

Nästan varje kväll när jag kryper ner i sängen och lägger mig på hans axel så myser han och säger: detta är min favoritstund på hela dagen. Mys...

• SweetSun

nåt jag undrar över, är det fler än jag som "bara " har bra stunder? alltså alla tjafsar ju om småsaker, eller blir less på nåns strumpor ;) men inte vi.. jag har nog aldrig irriterat mig på min m2b. Vi har aldrig bråkat, knappt oense om nåt som ska göras, och har vi olika ideer, då kompromissar vi.

• Fröken Larsson
    SweetSun skrev 2008-05-05 16:16:58 följande:
    nåt jag undrar över, är det fler än jag som "bara " har bra stunder? alltså alla tjafsar ju om småsaker, eller blir less på nåns strumpor ;) men inte vi.. jag har nog aldrig irriterat mig på min m2b. Vi har aldrig bråkat, knappt oense om nåt som ska göras, och har vi olika ideer, då kompromissar vi.
    Spontan fråga: Hur länge har ni varit ihop?
  • SweetSun

hehe snart ett år ;) men det märktes redan från början att det var mindre oense än i min gamla förhållanden, där man blir less på strumpor som ligger, o.s.v ;)
    Dels så städar min sambo mer än mig, och om det är nåt jag undrar över eller vill ändra, så sätter han sig ner och vill lösa det. Finns inga tillfällen att bli arg/sur/irriterad.

• weddinggirl08

Mitt första år va oxå så, aldrig irriterad. Nu kommer det lite då och då att vi blir irri

• Troll-P
    första året hade vi också bara bra stunder utan att man blev irriterad på nåt. Inte ens på sådant som man i tidigare relationer stört sig på.

Vi bråkar inte heller men jag suckar lite över att en del saker samtidigt som jag vet att det kommer jag alltid få sucka över för han kommer inte ändra sig. (Lika lite som jag kommer ändra mig när det gäller vissa saker...) Brukar säga "jag älskar inte min man trots hans brister, utan pga hans brister, de är ju en del av honom".

Vi diskuterar också allt, men det var faktiskt först i samband med bröllopet som jag upptäckte att vi på ett par punkter inte alls kunde komma överens. Så det blev bara att kompromissa, det måste man ju också kunna om man ska leva ihop resten av livet
Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?