• weddinggirl08

När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?

Min sambo är typiskt norrländsk... Inte så väldigt känslosam kan man säga! Romantik är till för enstaka tillfällen... Men han är ju go ändå

Igår flög han på mig och bedyrade sin kärlek till mig o barnen och hur glad han är att vi ska gifta oss! Sånt värmer ända in i själ och hjärta! Man glömmer bort att bekräfta varann ibland. Jag lever i veckor på detta

När och vad gjorde din partner senast för att få ditt hjärta att ta ett skutt?

• Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?
  • 20080802

Stardusty: Jo, jag förstår det. Jag försökte bara förklara för dig vad jag menade med skev bild. Jag reagerar så lätt själv negativt för vissa trådar och tänker att "alla andra har det minsanna si och så, varför har inte jag det?" Då brukar jag påminna mig om just det du säger att det är ju inte direkt en sifoundersökning!

• Skottdagen2008

Jo, fast nu hade ju Stardusty gjort något speciellt . Det kanske inte sker ofta, men när det sker då är det ordentligt .

Jag fick t.ex. i födelsedagspresent bara ett brev där det stod lite uppgifter jag skulle göra såsom hämta sonen på dagis, föra honom till barnvakten, hoppa på ett tåg möta min man på centralen i Sthlm (vi bor i Västerås) och sedan få ytterligare instruktioner. Vi åt på ett snabbmatställe för vi hann inte med något annat och sedan gick vi på teater och därefter åkte vi till ett par vänner och sov över, så när han gör något blir det ordentligt , men inte en massa ord utan handling.

20080802 skrev 2008-05-05 14:18:47 följande:
    Oj, och jag som tyckte att både rosor och presentkort och pralin och gulligt kort var mer gullegull än jag räknar med!!
  • Skottdagen2008

....men yr som efterfrågades i TS, nja, mera lycklig och kär

• Stardusty

Åh såna där överraskningar som man själv hoppas få någon gång Var du nervös?! Det skulle jag varit, typ "jaha, vad är på gång nu då..?"

Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 14:32:12 följande:
    Jag fick t.ex. i födelsedagspresent bara ett brev där det stod lite uppgifter jag skulle göra såsom hämta sonen på dagis, föra honom till barnvakten, hoppa på ett tåg möta min man på centralen i Sthlm (vi bor i Västerås) och sedan få ytterligare instruktioner. Vi åt på ett snabbmatställe för vi hann inte med något annat och sedan gick vi på teater och därefter åkte vi till ett par vänner och sov över, så när han gör något blir det ordentligt , men inte en massa ord utan handling.
  • AnnaochHenrik

Igår... Jag är förkyld, febrig och jävlig. Satt och gnällde och tyckte synd om mig själv, och sa att jag såg för jäklig ut dessutom med mina trötta ögon, röda näsa och otvättade hår.
    Då tittar han på mig och säger: "Jag tycker du är så söt när du är förkyld, för du blir så ynklig och då får jag ta hand om dig"
    Mer än så behövs inte för att jag ska bli varm och inse att jag har sån himla tur.

• bara jag

Vi var ute på stan igår. Han bara tog tag i mig och sa: "Gud , vad jag älskar dig!" sen pussade han mig på kinden....enkelt, spontant och otroligt värmande!!

• 20080802

Skottdagen:
    Jamen den typen av överraskningar är ju det bästa av allt, tycker jag!! Vad härligt!

Min man är väldigt praktiskt omtänksam i vardagen (typ mån om att jag får sova när jag behöver vilket är otroligt värdefullt när man har två småbarn!!) och i längden är det nog viktigare men visst kan jag sakna romantik och överraskningar ibland.

• Cattis09

Min fästman får mig att känna mig yr av lycka varje dag. Han gör nog egentligen inget speciellt men han är enort kärleksfull som person. Känner mig alltid som världens mest bortskämda tjej när jag går och ler för mig själv på gatan, på jobbet etc

• Skottdagen2008

Ja, nog var jag nervös och förväntansfull. Eftersom det inte dirket är någon jag alltid får utan detta var nog den tredje gången (på 13 år!!) som han verkligen gav mig en överraskning som jag skulle få göra än en sak så hade jag väl lite aningar, men ändå. Jag brukar fråga, vad ska jag ha på mig och säger han skinnbyxor är det party (har aldrig hänt, suck) är det "jackie-kennedy" klänningen så är det mera propert som när vi var å Verandan på Grand Hotel medan nu var det ledigt men "lite finare än jobbkläder".

Stardusty skrev 2008-05-05 14:35:39 följande:
    Åh såna där överraskningar som man själv hoppas få någon gång Var du nervös?! Det skulle jag varit, typ "jaha, vad är på gång nu då..?"
  • Skottdagen2008

Javisst, vi har ockå barn och han ger mig alltid sovmorgon på helgerna, jag är morgongtrött och han kvällstrött, hm, går inte så bra alltid, medan jag hellre vill på morgon och han på kvällen (if you know what i mean) SUCK!! Inte lätt med barn heller, jaja nu blev det lite OT.

20080802 skrev 2008-05-05 14:42:50 följande:
    Skottdagen: Jamen den typen av överraskningar är ju det bästa av allt, tycker jag!! Vad härligt! Min man är väldigt praktiskt omtänksam i vardagen (typ mån om att jag får sova när jag behöver vilket är otroligt värdefullt när man har två småbarn!!) och i längden är det nog viktigare men visst kan jag sakna romantik och överraskningar ibland.
Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?